Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-08, 16:44
  #1
Medlem
No6s avatar
Jag har inbyggd 4K bluray-spelare i mitt Xbox och har funderat på vilken typ av uppspelning som ger bäst bild. När jag är lat så laddar jag ner filmen till datorn, kopplar den till min TV och spelar upp den. Men blir det lika bra bild som om man bränner bluray-filmen till skiva och sen spelar upp på mitt Xbox eller om man köper filmen?

Finns ju inte så många filmer i 4K ännu och dem är ju dyra att köpa så har funderat på att köpa skivor och sedan bränna filmer till disken, men det känns ju jävligt onödigt om det blir lika bra bild om man spelar upp den från datorn?

Är det värt att bränna filmen till disk? Det kostar ju trots allt många hundralappar att köpa skivor och bränna över. För Xbox:et känner väl inte av om filmen är pirat?
Citera
2017-09-08, 18:58
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Går det ens idag att bränna blu ray 4K och spela upp i en kommersiell spelare?

Om detta är möjligt får du gärna länka till en "howto"...

Trodde det var USB möjligen DLNA osv enbart.
Citera
2017-09-09, 10:02
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Personligen skulle jag inte tycka det var värt det...dagens mediaspelare är så pass bra att det inte finns något skäl att inte använda dem och du sparar rätt snabbt in kostnaden för en sån om du slipper bränna Bluray-skivor.

Jag använder själv Nvidia Shield, som är brutalt bra, rent ut sagt.
Klarar Netflix och en drös andra mediaappar, klarar androidspel - tyvärr inte alla men alla (de flesta?) som kan spelas med handkontroll - i den nya varianten får du med både handkontroll och fjärrkontroll, jag fick köpa fjärrkontrollen extra till min V1 - och har med de senaste uppdateringarna blivit stabil.
(Tidigare hade den en tendens att tappa bort nätverket, vilket inte var svårare att lösa än att starta om men ändå irriterande.)

Och ja, den kostar en hel del men jag hittade helt enkelt ingen annan som hade allt jag ville ha.
Spelen är en bisak, jag spelar på PC, men det är ändå lite kul att ha en total underhållningsmaskin.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4112698
Citera
2017-09-09, 10:04
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback