Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-08, 15:55
  #1
Medlem
I en intervju på TV4 så talade Emma Knyckare om den mansfria festivalen som ska hållas nästa sommar (om den inte stoppas av legala skäl):
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...stival-3933272

Hon säger att även transpersoner och icke-binära får gå på festivalen.

Då är frågan hur dom ska kolla vilka som är icke-binära?

Är väl bara att som man säga att man är icke-binär.
Eller ska dom gå på utseendet och sättet(extremt fördomsfullt) och säga nej till dom som är "för manliga"?
Finns ju en möjlighet att göra ett slags motprotest till denna politiska manifestation genom att som man påstå att man är icke-binär. Skulle kunna få in en hel del män på det viset!
Någon som är lite "bi-curious" kanske?
Citera
2017-09-08, 17:30
  #2
Medlem
Bara ett exempel på hur extremt korkat såna här påhitt är. Ja, du kan komma in med skägg och jättekuk och påstå att du är transkvinna eller ickebinär. De kommer inte att stoppa dig.
Citera
2017-09-08, 18:24
  #3
Medlem
vegeges avatar
Det är väl ingen som räknar med att festivalen blir av förutom de närmast sörjande? (Om psyk-Emma läser den här kommenataren kanske det är större chans) men det är väl mer bara ett "politiskt statement" för att polarisera debatten ytterligare? Feministernas paradgren, ni vet.
Citera
2017-09-08, 18:34
  #4
Medlem
AdjooooglEs avatar
Allt tjöt om att det är viktigt att alla ska vara inkluderade i dagens samhälle. Feministerna måste gå i taket över detta, eller?
Citera
2017-09-08, 20:44
  #5
Medlem
Europes avatar
Och jag undrar fortfarande om den i så fall kommer att bli offentligt finansierad, precis som allt liknande brukar vara. Märkligt nog är det aldrig fel att männen alltid ska tvingas stå för större delen av notan, även om de inte ens får delta.
Citera
2017-09-08, 21:43
  #6
Medlem
Hexen666s avatar
Ett perfekt tillfälle för alla shitposters och troll att utnyttja situationen. Kan faktiskt bli riktigt roligt.
Citera
2017-09-09, 01:41
  #7
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag bryr mig inte så mycket om de ickebinära, eller jo... Lika mycket som om enhörningarna, jultomten och easter bunny.
Det är total mental härdsmälta om detta går igenom och varenda en som visar stöd för denna kampanj bör få höra vad man allmänt brukar säga om segregering på ras, kön och religion, om allas lika värde (hosthost, BS) och diskriminering. Vill man inte ha det åt ena hållet, hur motiverar man det i andra sammanhang. Antingen är man emot det, eller så är man det inte.
När det gäller Emma Knyckare och svenska radikalfeministiska kvinnor så undrar jag vart de här feministiska mammorna håller hus i media. Jag vet att de finns. Massor av dem till och med, för det kan inte vara ett sammanträffande att jag stött på dem personligen, så ofta som jag gjort i alla samhällsklasser.
Jag har inte läst om någon, sen den där Brommakvinnan körde spik i sonens öron...
Citera
2017-09-09, 01:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
I en intervju på TV4 så talade Emma Knyckare om den mansfria festivalen som ska hållas nästa sommar (om den inte stoppas av legala skäl):
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...stival-3933272

Hon säger att även transpersoner och icke-binära får gå på festivalen.

Då är frågan hur dom ska kolla vilka som är icke-binära?

Är väl bara att som man säga att man är icke-binär.
Eller ska dom gå på utseendet och sättet(extremt fördomsfullt) och säga nej till dom som är "för manliga"?
Finns ju en möjlighet att göra ett slags motprotest till denna politiska manifestation genom att som man påstå att man är icke-binär. Skulle kunna få in en hel del män på det viset!
Någon som är lite "bi-curious" kanske?

Någon känd debattör sa att vi är de första i världshistorien som får bevittna hur kvinnlig fascism och totalitarism ser ut. Jag håller med.
Citera
2017-09-09, 04:43
  #9
Medlem
vdgs avatar
Haha tycker det är sååå bisarrt att samma personer (dessa feminister och unga tjejer) som skapar en mansfri festival är samma personer som röstar för att ta in fler folk av dem som våldtar och tafsar på tjejerna på festivalerna.
Citera
2017-09-09, 07:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vdg
Haha tycker det är sååå bisarrt att samma personer (dessa feminister och unga tjejer) som skapar en mansfri festival är samma personer som röstar för att ta in fler folk av dem som våldtar och tafsar på tjejerna på festivalerna.
Det har du hittat på själv att Knyckare röstar för att ta in fler våldtäktsmän. Uppenbarligen röstar hon för färre våldtktsmän på festivaler.
Citera
2017-09-09, 10:21
  #11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det har du hittat på själv att Knyckare röstar för att ta in fler våldtäktsmän. Uppenbarligen röstar hon för färre våldtktsmän på festivaler.
Har aldrig sett några säkra källor på att hon röstar på SD .
Kan du länka ??
Citera
2017-09-09, 10:24
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Och jag undrar fortfarande om den i så fall kommer att bli offentligt finansierad, precis som allt liknande brukar vara. Märkligt nog är det aldrig fel att männen alltid ska tvingas stå för större delen av notan, även om de inte ens får delta.
Givetvis blir det skattebetalande svenska män som får betala för kalaset, som vanligt. Om det nu blir av.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback