Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-08, 15:23
  #1
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
https://storify.com/moby_dickhead/dear-david

En kille som berättar om att han drömt om ett barn i mardrömmar skriver om hur vad han tror är barnets spöke som hemsöker hans lägenhet. Hans katter reagerar konstigt på något som verkar vara i hallen och han filmar hur de jamar och går fram till dörren exakt vid midnatt. Han lyckas även ta bilder där man kan urskilja något som ser ut som ett barns ansikte och Polaroidbilder han tar blir kolsvarta om han tar de på vissa ställen.

Jag tycker det verkar riktigt jävla creepy, jag är egentligen skeptiker men har ibland funderat på om det kanske finns mer än vad vi vet om och det här gav mig riktiga rysningar. Vad tror ni? Fejk eller äkta?
Citera
2017-09-08, 15:29
  #2
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Han fortsätter att uppdatera på sin twitter där han lade upp denna film senast i förrgår.
https://twitter.com/moby_dickhead/st...24754025697280

Vad är det som katten ser och blir rädd för egentligen?
Citera
2017-09-08, 17:53
  #3
Avstängd
Kan ju vara bra sätt att bli känd låssas som man har ett spöke Kanske?
Ser inte bevisen
Citera
2017-09-08, 18:50
  #4
Medlem
Det är ruttna sunkiga demoner som håller på och jävlas med han, vissa kan ta många skepnader, aliens osv är alltid fallna änglar eller demoner. Blev uppenbart när man läste om hans sömnparalyser och katternas beteende. Bodde med en för flera år sedan som hade dessa helvetes as efter sig, katter hoppa upp och ner som galningar utan att man såg något där, saker i lägenheten bara börja skaka och röra på sig ibland, skuggor flög förbi osv.

Bibeln och gud är svaret han behöver om han vill bli fri från de här asen. Anledningen till att han hamnat i problem med dessa kan vara många, alkoholmissbruk eller tyngre droger brukar öppna dörrar direkt men det finns mycket annat som kan göra det också, jag har ingen aning om vad det är i hans fall.
Citera
2017-09-09, 09:24
  #5
Medlem
Peter77s avatar
Är också skeptiskt lagd men får säga att en del av det som händer är ganska konstigt. T.ex kameran han satte upp medans han var borta, som reagerade och började filma och man kunde se den gröna gungstolen röra sig. Och en annan film där man såg att väggprydnaden trillade ner.

Det att katterna går till dörren samma tid varje natt kan bara vara någon som kommer hem vid den tiden, eller någon i lägenheten intill som gör något vid samma tid varje natt som de reagerar på. Så det behöver inte vara något konstigt. Tyckte mig inte se något på bilderna tagna genom titthålet men jag kan ha missat något.

Att han vaknade upp med märken på armen efter att ha drömt att han blev släpar av David genom ett gammalt lager är förstås läskigt, men han kan ha gjort det själv under sömnen, det kan man ju inte veta.

Lite lustigt att polaroiden tar svarta bilder på vissa ställen men att iphonen inte gjorde det. Har ingen aning om vad det kan bero på.

En del av det som händer kan ha naturliga förklaringar men vissa av grejerna har jag inget svar på.
Det vore fullt möjligt att fejka det som fastnat på filmkameran såklart och blåmärkena på armen skulle ju också kunna komma någon helt annanstans ifrån t.ex.

Men killen slår mig som enbart genuint orolig och vill egentligen inte vara med om något av det som händer, det är känslan jag får. Han vill bara ha ett vanligt liv.
Som sagt många av grejerna har naturliga förklaringar tror jag, men att han sätter det i samband pga allt som händer och drömmarna han har. Det skulle nog vi alla gjort, skeptiker eller ej.

Bortsett från allt ovan, så hoppas jag han hade någon som tittade till katterna under veckorna utomlands alternativt lämnade bort dem så länge.
Och hoppas givetvis att oavsett om det bara är hjärnspöken, eller vad som än händer, att han återfår en lugn vardag.

Vänligen
P
Citera
2017-09-09, 09:46
  #6
Medlem
FittJannes avatar
En kreativ kille som skapar spökhistorier i realtid i ett dokumentärt format.
Givetvis är det inte på riktigt.
Den som tror det måste vara bra lättlurad.
Citera
2017-10-03, 11:20
  #7
Medlem
Jag var väldigt skeptisk till en början, men filmerna när saker faller och rör sig samt katternas fett skumma beteende gjorde typ att jag började köpa storyn. Fett läskigt. Om det är något övernaturligt är det ju antagligen fast vid honom snarare än lägenheten??? Enligt flickan i drömmen är han ju dödsdömd pga att han ställde en fråga för mkt, och det verkar ju eskalera. Ska bli intressant och se hur det utvecklar sig nu när han kommer hem från Japan...
Citera
2017-10-03, 11:23
  #8
Medlem
Om det är fejk är han ju en jävla konstnär, värsta projektet, skitbra format för moderna skräckisar egentligen. Så oavsett bör han få cred. Är det inte påhitt och fejk är det ju bara helt vrickat. Hoppas att det är på riktigt dock, vore tråkigt om världen är så simpel som människor påstår att den är.
Citera
2017-10-03, 16:30
  #9
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
Om det är fejk är han ju en jävla konstnär, värsta projektet, skitbra format för moderna skräckisar egentligen. Så oavsett bör han få cred. Är det inte påhitt och fejk är det ju bara helt vrickat. Hoppas att det är på riktigt dock, vore tråkigt om världen är så simpel som människor påstår att den är.

Det är ganska lätt att fejka allt han spelar in som rör på sig.

Det som är lustigt är katternas beteende och det är vad som gör det hela intressant. Men sen är katter i natur rätt knasiga i bollen så ja vem vet.

Det blir något att följa, fast det är jäkla massa spam om hans helt ointressanta drömmar.
Citera
2017-10-03, 20:33
  #10
Medlem
TwoThousands avatar
Efter en noggrant gjord undersökning är han bekräftad att inte vara en hycklare åtminstone.

Varning för känsliga tittare, demon kan ta och skada oskyldiga åskådare!
Om någon får problem med demon ta dig till andlig för han befriade dig!
Citera
2017-10-03, 20:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Det är ganska lätt att fejka allt han spelar in som rör på sig.

Det som är lustigt är katternas beteende och det är vad som gör det hela intressant. Men sen är katter i natur rätt knasiga i bollen så ja vem vet.

Det blir något att följa, fast det är jäkla massa spam om hans helt ointressanta drömmar.

tja, jag är flummig nog att tycka att drömmarna är högst intressanta (dvs om hela historien faktisk är sann, vilket jag har bestämt mig för att tro på).
Citera
2017-10-03, 21:43
  #12
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastelconspiracy
tja, jag är flummig nog att tycka att drömmarna är högst intressanta (dvs om hela historien faktisk är sann, vilket jag har bestämt mig för att tro på).

Då är vi två om det att tycka att drömmar är extremt intressanta. Men det känns som han överdriver.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback