Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-05, 21:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bgentleification1
Efter att jag dels besökte flera ögondoktorer som inte hitta något och dels röntga mig så trodde jag att det skulle läka sig med tiden. Eller så jag tänkte i alla fall, hade mycket att göra också så hade inget val än att glömma bort om det för annars skulle allt skita sig i mitt liv. Vilket det på ett sätt gjorde och nu är jag här. Nu är jag bara rädd över om det inte hittar nått igen. Jag har betalat så jävla mycket pengar för att bara fått ett "nej, det finns inget" svar.

Har du gjort en vanlig synundersökning hos optikern?
Jag har själv samma störande moment. Som blir bättre när jag har glasögon på mig. Har inte heller något större synfel, ser relativt bra utan glasögon men ögonen får vila mer när jag använder glasögon.
Har märkt att när jag blir stressad så blir störningarna värre.
Ögonmigrän och tjock hornhinna kan ge de besvären, glasögon lindrar. Släng gärna på ett blåljusfilter i glasen också då ögonen och hormoner blir väldigt påverkade av det blåa ljuset i vår fantastiska LED-miljö.
Citera
2018-01-06, 14:29
  #14
Avstängd
Jag hade dålig syn som kom och gick, allt ifrån lindriga till att knappt kunna läsa en vägskylt tio meter bort. Känner även igen mig i det där med vita flugor som stiger mot skyn.

Opererade för några år sedan ett aneurysm i hjärnan och fick som bonus perfekt syn igen. Berättade det några månader efteråt för kirurgen och hans gissning var att aneurysmet tryckt mot någon synnerv. Vi får såklart hoppas att det är något simplare du åkt på.
Citera
2018-03-26, 03:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GwyJen
Har du gjort en vanlig synundersökning hos optikern?
Jag har själv samma störande moment. Som blir bättre när jag har glasögon på mig. Har inte heller något större synfel, ser relativt bra utan glasögon men ögonen får vila mer när jag använder glasögon.
Har märkt att när jag blir stressad så blir störningarna värre.
Ögonmigrän och tjock hornhinna kan ge de besvären, glasögon lindrar. Släng gärna på ett blåljusfilter i glasen också då ögonen och hormoner blir väldigt påverkade av det blåa ljuset i vår fantastiska LED-miljö.

Först och främst tack för ditt svar! Jag gav upp tråden då jag fick inga svar och folk verka inte kunna relatera till dom problemen jag berättade. Jag har inte haft glasögon på länge då mina nästan alla mina gick sönder, borde testat det faktiskt. Nej, jag gick till ögonläkare och dom hittade inget. Och efter att ha gjort hjärnröntgen nu två gånger och gått till ögonläkare så tappade jag hoppet och fick ångest som fan, det därför jag fokusera på att sluta tänka på det och har inte ens skaffat glasögon åt mig själv.

Hur gammal är du om jag får fråga? Vad var orsaken till dina problem? Har du haft det sedan födseln eller har det blivit något som dök upp med tiden? Om jag har ögonmigrän eller tjock hornhinna vad kan jag göra?

Tack för ditt svar. Svar uppskattas väldigt mycket.
__________________
Senast redigerad av Bgentleification1 2018-03-26 kl. 04:13.
Citera
2018-03-26, 04:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag hade dålig syn som kom och gick, allt ifrån lindriga till att knappt kunna läsa en vägskylt tio meter bort. Känner även igen mig i det där med vita flugor som stiger mot skyn.

Opererade för några år sedan ett aneurysm i hjärnan och fick som bonus perfekt syn igen. Berättade det några månader efteråt för kirurgen och hans gissning var att aneurysmet tryckt mot någon synnerv. Vi får såklart hoppas att det är något simplare du åkt på.

Först och främst tack så mycket för ditt svar. Jag har inte kollat tråden då ingen verka kunna relatera mina problem. På riktigt? Jag ser de vita molnen mest när jag kollar mot himmelen men såklart ibland när jag är inomhus också, men grumlingar ser jag konstant. Snälla, kan du berätta hur du gick tillväga, fick du gå till doktorn eller nått för dina problem? Tror du jag kan möjligtvist ha aneurysm som du säger? Jag har gjort hjärnröntgen och gått till ögonläkare men dom verkar fortfarande inte hitta något och jag har olyckligtvis kvar mina problem. Vem var din doktor? Skulle du kunna ge mig hans kontaktnummer så jag kanske kan prata med honom. Om du inte vill det, kan du ge mig nån riktning åt vilken slags doktor jag kan söka hjälp hos?

Svar uppskattas. Tack för ditt svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback