Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-25, 08:16
  #13
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Call Me By Your Name är ju delvis på italienska så den räknas väl som utländsk film?

Nej den räknas som amerikansk.
Citera
2017-10-25, 23:27
  #14
Medlem
Hoppas innerligt att japanska A Silent Voice kvalificerar sig till en Oscarsnominering. Med tanke på hur partisk akademin är mot animefilmer så kommer det förmodligen inte hända, men hoppas kan man.
Citera
2017-10-25, 23:51
  #15
Medlem
gato12s avatar
Blade Runner lär ju vinna en hel del tekniska priser iaf

Och ingen riktig Oscarsgala utan en nominerad Meryl Streep...
Citera
2017-11-12, 18:44
  #16
Medlem
Mikeyjamess avatar
Tycker Daniel Radcliffe borde nomineras för Jungle, fanimig hans bästa prestation hittills och han är ju nästan lika mager som Bale var i The Machinist

Speciellt scenen när han drar sig ur
och som enda möjlighet att vakna till för att överleva är att låta sig bli stucken av
Det grinet han har när han kryper mot trädet är fan oslagbart.
__________________
Senast redigerad av Mikeyjames 2017-11-12 kl. 18:47.
Citera
2017-11-23, 01:33
  #17
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Tycker Daniel Radcliffe borde nomineras för Jungle, fanimig hans bästa prestation hittills och han är ju nästan lika mager som Bale var i The Machinist

Speciellt scenen när han drar sig ur
och som enda möjlighet att vakna till för att överleva är att låta sig bli stucken av
Det grinet han har när han kryper mot trädet är fan oslagbart.

Absolut nog gjorde han en bra prestation men en nominering vet jag väl inte precis, det kanske bara är för att jag tyckte filmen som helhet blev ganska långtråkig tyvärr.
Citera
2017-11-28, 21:59
  #18
Medlem
KingStanniss avatar
National Board of Review som sedan efter andra världskriget varit en viktig del av "awards season" delade idag ut sina årliga priser. Steven Spielbergs The Post blev den stora vinnaren och detta gör att den får ses som ledare i racet inför Oscarsgalan. Dock ska det tilläggas att vi får gå tillbaka till 2008 för att hitta en gemensam vinnare av NBoR och Best Picture då Slumdog Millionaire vann. De senaste året vann Manchester by the Sea. Noterbart är att den tidigare hyllade Three Billboards Outside of Ebbing, Missouri inte vann någonting.

BEST FILM

The Post

TOP 10 FILMS
Baby Driver, Call Me By Your Name, The Disaster Artist, Downsizing, Dunkirk, The Florida Project, Get Out, Lady Bird, Logan, Phantom Thread.

BEST DIRECTOR
Greta Gerwig
Lady Bird

BEST ACTOR
Tom Hanks
The Post

BEST ACTRESS
Meryl Streep
The Post

BEST SUPPORTING ACTOR
Willem Dafoe
The Florida Project

BEST SUPPORTING ACTRESS
Laurie Metcalf
Lady Bird

BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
Foxtrot

BEST ANIMATED FEATURE
Coco

BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Paul Thomas Anderson
Phantom Thread

BEST ADAPTED SCREENPLAY
Scott Neustadter & Michael H. Weber
The Disaster Artist
Citera
2017-11-29, 01:03
  #19
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
National Board of Review som sedan efter andra världskriget varit en viktig del av "awards season" delade idag ut sina årliga priser. Steven Spielbergs The Post blev den stora vinnaren och detta gör att den får ses som ledare i racet inför Oscarsgalan. Dock ska det tilläggas att vi får gå tillbaka till 2008 för att hitta en gemensam vinnare av NBoR och Best Picture då Slumdog Millionaire vann. De senaste året vann Manchester by the Sea. Noterbart är att den tidigare hyllade Three Billboards Outside of Ebbing, Missouri inte vann någonting.

BEST FILM

The Post

TOP 10 FILMS
Baby Driver, Call Me By Your Name, The Disaster Artist, Downsizing, Dunkirk, The Florida Project, Get Out, Lady Bird, Logan, Phantom Thread.

BEST DIRECTOR
Greta Gerwig
Lady Bird

BEST ACTOR
Tom Hanks
The Post

BEST ACTRESS
Meryl Streep
The Post

BEST SUPPORTING ACTOR
Willem Dafoe
The Florida Project

BEST SUPPORTING ACTRESS
Laurie Metcalf
Lady Bird

BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
Foxtrot

BEST ANIMATED FEATURE
Coco

BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Paul Thomas Anderson
Phantom Thread

BEST ADAPTED SCREENPLAY
Scott Neustadter & Michael H. Weber
The Disaster Artist

Märker att jag har mycket att ta igen på filmsidan.

Bara sett tre av dessa 10 filmer på top10.

Get Out är faktiskt en av mina favoriter detta år, lite annorlunda men bra.
Citera
2017-11-29, 01:34
  #20
Medlem
Neofytens avatar
Lite tråkigt år ändå, men det kanske folk säger varje år. Klart att det har skapats bra film i år och många filmer har man inte hunnit se eller de har inte ens kommit ut än. Men ändå, jag har inte fått den där "Oscarskänslan" än som brukar krypa sig på vid den här tiden när det börjar närma sig. Hmm jag hade nog inte känslan under förra heller, senast jag hade den känslan var nog året innan då The Revenant var i farten. Skulle Iñárritu ta hem det igen och den här gången skulle väl DiCaprio bara ha sin första Oscar var snackisar, det var också Alicia Vikanders år.
Citera
2017-11-29, 01:41
  #21
Medlem
Captinheros avatar
Kul att filmerna som kan bli aktuella väller in. Blir att åter igen göra ett Oscars projekt när de alla är officiella
Citera
2017-11-29, 08:32
  #22
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Märker att jag har mycket att ta igen på filmsidan.

Bara sett tre av dessa 10 filmer på top10.

Get Out är faktiskt en av mina favoriter detta år, lite annorlunda men bra.

Bara fyra av dem som visats i Sverige hittills så inte så konstigt. De flesta bra filmerna dyker upp efter jul och kommer sedan en efter en fram till galan ungefär.
Citera
2017-11-30, 22:34
  #23
Medlem
Jonipoons avatar
Det roligaste är ändå att "The Disaster Artist" får så bra kritik från alla håll.

Vore enormt kul ifall den vinner en Oscar. Mest bara för att det innebär att man kanske får se Tommy Wiseau stå på Oscarsscenen.
Citera
2017-12-01, 01:25
  #24
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Bara fyra av dem som visats i Sverige hittills så inte så konstigt. De flesta bra filmerna dyker upp efter jul och kommer sedan en efter en fram till galan ungefär.

Ja man får tålmodigt vänta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Det roligaste är ändå att "The Disaster Artist" får så bra kritik från alla håll.

Vore enormt kul ifall den vinner en Oscar. Mest bara för att det innebär att man kanske får se Tommy Wiseau stå på Oscarsscenen.

Gärna för mig med, har bara sett några trailers och läst lite om filmen men verkar va ett trevligt projekt. Och den får som sagt mycket lovord nästan överallt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback