Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 20:59
  #85
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Ursäkta om jag säger det här, men den där grabben du träffade var en riktig douche! För seriöst det värsta jag vet är folk som inger andra falska förhoppningar!! Okej om man gör så mot sig själv men om andra blir lidande är det fan jäävligt illa!!!

Tänk såhär! Den här duden är en idiot och han har lurat dig! Du är värd så jävla mycket mer än en sån för du är uppenbarligen en person som faktiskt VILL ha ett seriöst förhållande och VILL satsa! Du är den bättre av er två!

Håller med!! Men lättare att säga det till TS än till sig själv sadly :/. Men ja det gör vi verkligen du och jag, och alla andra i samma sits <3
Citera
2017-10-20, 23:50
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Håller med!! Men lättare att säga det till TS än till sig själv sadly :/. Men ja det gör vi verkligen du och jag, och alla andra i samma sits <3

Ja precis, det är lätt att säga, men svårare att känna. Men förr eller senare så blir det nog bättre.

Vi förtjänar verkligen bättre än såhär! Vi får kämpa på <3
Citera
2017-10-23, 11:37
  #87
Medlem
maryloues avatar
Hur går det för er nu?

Sitter också i en velig sits... det är tufft alltså.
Citera
2017-10-23, 11:44
  #88
Medlem
Fjärilar i magen kanske försvinner, iaf pirret. Men älskar man någon får man ändå ofta lite fjärilar då och då när man ser sin partner, även efter många år.

I detta fall känns inte det som kan vara problemet då han förmodligen inte har någon aning om hur han skall definiera förhållandet.

Det enda som slår mig är att du skriver enbart vad han gjort för att visa sina känslor och det verkar som "ganska mycket".

Men vad har du gjort? Kan det vara så att han behöver mer tydliga signaler (då han sitter och gråter själv) och du inte gett dem?

Tror sanningen ligger i den riktningen då av erfarenhet är det svårare om två personer har helt olika nivå av känslouttryck.
Citera
2017-10-23, 17:34
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryloue
Hur går det för er nu?

Sitter också i en velig sits... det är tufft alltså.

Jag har det fortfarande väldigt jobbigt. Försöker typ resonera logiskt med mig själv när hjärtat och hjärnan vill olika saker, men det är svårt. Tror väl att det jobbigaste är att jag inte fick vara delaktig i beslutet, att man inte på något vis känner att "okej, vi har gjort allt vi kan. Det här funkar inte". Jag är inte den som ger upp liksom...

Hur är det med dig då? Vad har hänt?
Citera
2017-10-23, 18:15
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Fjärilar i magen kanske försvinner, iaf pirret. Men älskar man någon får man ändå ofta lite fjärilar då och då när man ser sin partner, även efter många år.

I detta fall känns inte det som kan vara problemet då han förmodligen inte har någon aning om hur han skall definiera förhållandet.

Det enda som slår mig är att du skriver enbart vad han gjort för att visa sina känslor och det verkar som "ganska mycket".

Men vad har du gjort? Kan det vara så att han behöver mer tydliga signaler (då han sitter och gråter själv) och du inte gett dem?

Tror sanningen ligger i den riktningen då av erfarenhet är det svårare om två personer har helt olika nivå av känslouttryck.

Jo, eller jag vet inte... Jag kände inte fjärilar i magen med honom, men jag älskade honom så oerhört mycket ändå. Eller så är jag bara inkapabel till att veta hur fjärilarna känns. Det var liksom mer någon slags värme och lättnadskänsla, typ att jag kände mig hemma, mer än nervositet/fjärilar, om du förstår vad jag menar?

Nej jag vet inte riktigt vad han kände... Han pratade så mycket om vår framtid, och jag vill ju inte tro att han bara hittade på det, men ja.. Jag vet inte vad jag ska tro. Han pussade ju mig och sa att han älskade mig även när han gjorde slut, så han kanske bara spelade hela tiden. När mina tidigare förhållanden tagit slut har man ju knappt velat krama den andre personen, för att man inte känner något.

Jag är också väldigt uttrycksfull i mina känslor, så jag tror inte att det är det som är problemet. Jag har inte gjort någon lika storslagen överraskning som han gjorde, men jag gjorde smågrejer istället. Hur menar du, mer specifikt?

Jag har ju försökt hitta förklaringar själv, men det känns ganska poänglöst att grubbla över när jag aldrig kommer få veta. Som jag skrev tidigare i tråden (om jag inte minns fel), så tror jag att hans eventuella anledningar på något vis hade med min personlighet att göra. Han påpekade gärna fel på mig (ett exempel var när vi åkte skidor med hans kompisar och en av dom frågade mig om jag gillade öl. Jag svarade bara "nej, jag har inte lärt mig gilla öl än" just den gången, och det var allt han minns. Att jag sedan hade varit jättesocial resten av dagen, det brydde han sig inte om). Så under sommaren när vi var ifrån varandra slog det mig att jag inte riktigt kunde slappna av bland andra när han var med. Så jag tog upp det med honom och frågade om jag borde känna att han iakttar mig i sociala situationer, och då sa han nej, så jag bestämde mig för att i framtiden strunta i att han var där och bara vara mig själv. Jag hann vara avslappnad i en vecka innan han gjorde slut.

Om han sedan helt plötsligt fick en impuls att "nä det här fungerar inte, jag måste göra slut" från en dag till en annan, om han tänkt på det länge och hoppats på att vad det nu än var skulle ändras, eller om han blev rädd att jag skulle göra slut med honom när jag sa att jag inte kunde slappna av, det lär jag aldrig få veta.

Kanske var han bara inte "that into me". Det är det jag försöker tänka, att oavsett vad som hände så älskade han mig inte tillräckligt. Hade han gjort det så hade han sagt till om något var fel, och då hade han velat göra allt för att få det att fungera.
Citera
2017-10-23, 18:40
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Fjärilar i magen kanske försvinner, iaf pirret. Men älskar man någon får man ändå ofta lite fjärilar då och då när man ser sin partner, även efter många år.

I detta fall känns inte det som kan vara problemet då han förmodligen inte har någon aning om hur han skall definiera förhållandet.

Det enda som slår mig är att du skriver enbart vad han gjort för att visa sina känslor och det verkar som "ganska mycket".

Men vad har du gjort? Kan det vara så att han behöver mer tydliga signaler (då han sitter och gråter själv) och du inte gett dem?

Tror sanningen ligger i den riktningen då av erfarenhet är det svårare om två personer har helt olika nivå av känslouttryck.

Kom just på att ett av hans argument när han gjorde slut var att han trodde att jag älskade honom mer än han älskade mig, så jag tror inte att jag varit otydlig i vad jag kände för honom...
Citera
2017-10-23, 21:40
  #92
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFreja
Jag har det fortfarande väldigt jobbigt. Försöker typ resonera logiskt med mig själv när hjärtat och hjärnan vill olika saker, men det är svårt. Tror väl att det jobbigaste är att jag inte fick vara delaktig i beslutet, att man inte på något vis känner att "okej, vi har gjort allt vi kan. Det här funkar inte". Jag är inte den som ger upp liksom...

Hur är det med dig då? Vad har hänt?

Läs mitt inlägg "pojkvän backar fast han älskar mig", så har du min historia.

Hör du något från ditt ex nu?
Citera
2017-10-23, 22:18
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryloue
Läs mitt inlägg "pojkvän backar fast han älskar mig", så har du min historia.

Hör du något från ditt ex nu?

Jag såg det precis efter att jag skickat iväg meddelandet. Hm, ja det är svårt... Lite liknande med det där att de tror att allt alltid är på topp och att man aldrig har någon svacka. I mitt fall hade jag ingen aning om att vi ens hade en svacka, för vi bråkade inte eller något, och han betedde sig ju om möjligt typ motsatsen till hur han kände. Minns inte om det stod, men hur längesen var det som det tog slut mellan er?

Nej ingenting. Jag skrev för någon dag sedan och bad om ursäkt för att jag brann av på honom och önskade honom lycka till, bara för att kunna känna att han inte kan säga något ont om mig. Menar fortfarande allt jag sa, men jag hade egentligen inte behövt säga det. Hade jag varit starkare hade jag bara låtit bli att svara när han skrev att han inte ville ge mig någon förklaring. Han svarade iaf mer eller mindre på en gång, och sa att det var lugnt och önskade mig lycka till med allting också. Det är det enda som sagts sedan den 23/9. Förväntar mig inte att han kommer höra av sig heller.

Har ni haft någon kontakt?
Citera
2017-10-24, 08:25
  #94
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFreja
Jag såg det precis efter att jag skickat iväg meddelandet. Hm, ja det är svårt... Lite liknande med det där att de tror att allt alltid är på topp och att man aldrig har någon svacka. I mitt fall hade jag ingen aning om att vi ens hade en svacka, för vi bråkade inte eller något, och han betedde sig ju om möjligt typ motsatsen till hur han kände. Minns inte om det stod, men hur längesen var det som det tog slut mellan er?

Nej ingenting. Jag skrev för någon dag sedan och bad om ursäkt för att jag brann av på honom och önskade honom lycka till, bara för att kunna känna att han inte kan säga något ont om mig. Menar fortfarande allt jag sa, men jag hade egentligen inte behövt säga det. Hade jag varit starkare hade jag bara låtit bli att svara när han skrev att han inte ville ge mig någon förklaring. Han svarade iaf mer eller mindre på en gång, och sa att det var lugnt och önskade mig lycka till med allting också. Det är det enda som sagts sedan den 23/9. Förväntar mig inte att han kommer höra av sig heller.

Har ni haft någon kontakt?

Okej, så det har gått en månad nu då utan kontakt för er? Hur mår du nu?

Det var 8 dagar sedan han gjorde slut, och vi hördes senast i fredags då han ville Skypa. Då pratade vi om vad som hänt och att vi båda är stressade. Han sa även att han insett nu senaste dagarna att hans jobb gjort honom mer lättirriterad och att han känner sig less på allt. Och jag sa även att jag inte heller känt mig som mig själv på senaste tiden pga av stress runtom. Känns bra när vi pratar, som att vi är på samma sida och förstår varandra. Men så fort jag sa att jag hoppas vi kan komma ur det här starkare så backar han och säger att han fortfarande tror han gjort rätt beslut och är osäker på om han vill hoppa in i det igen. Att han känner sig lättad nu när han slipper oroa sig för vad som ska hända med oss.

Trots det ville han att vi skulle prata igen denna veckan, men vet inte riktigt vad jag kan göra. Min känsla är ju att han mår dåligt just nu och försöker ta bort oss för att det är jobbigt.. Antar att jag bara kan försöka stödja honom utan att jag tappar min egen självkänsla.
Citera
2017-10-24, 12:58
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryloue
Okej, så det har gått en månad nu då utan kontakt för er? Hur mår du nu?

Det var 8 dagar sedan han gjorde slut, och vi hördes senast i fredags då han ville Skypa. Då pratade vi om vad som hänt och att vi båda är stressade. Han sa även att han insett nu senaste dagarna att hans jobb gjort honom mer lättirriterad och att han känner sig less på allt. Och jag sa även att jag inte heller känt mig som mig själv på senaste tiden pga av stress runtom. Känns bra när vi pratar, som att vi är på samma sida och förstår varandra. Men så fort jag sa att jag hoppas vi kan komma ur det här starkare så backar han och säger att han fortfarande tror han gjort rätt beslut och är osäker på om han vill hoppa in i det igen. Att han känner sig lättad nu när han slipper oroa sig för vad som ska hända med oss.

Trots det ville han att vi skulle prata igen denna veckan, men vet inte riktigt vad jag kan göra. Min känsla är ju att han mår dåligt just nu och försöker ta bort oss för att det är jobbigt.. Antar att jag bara kan försöka stödja honom utan att jag tappar min egen självkänsla.

Ja precis. Jag har det fortfarande rätt jobbigt. De två senaste veckorna har varit tuffa, men förhoppningsvis känns det bättre snart. Jag vet ju att det går upp och ner, och jag försöker vara snäll med mig själv. Det är inte så konstigt att det är svårt att bara rycka på axlarna när vi gick från allt till inget från en dag till en annan. Det får ta den tid det tar, men jag ska komma stärkt ur det här.

Att ni fortfarande har kontakt är ju ett bra tecken iaf. Om jag vore du, så skulle jag försöka sätta mig in i hans syn på förhållandet, och försöka fundera över varför han tycker att han gjort rätt beslut. Förmodligen ligger det mer bakom än bara jobbet. För att han ska vilja komma tillbaka måste det som var problemet tidigare kunna lösas, för man vill ju inte gå in i samma förhållande igen om det inte funkar.
Citera
2017-10-24, 13:09
  #96
Medlem
maryloues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFreja
Ja precis. Jag har det fortfarande rätt jobbigt. De två senaste veckorna har varit tuffa, men förhoppningsvis känns det bättre snart. Jag vet ju att det går upp och ner, och jag försöker vara snäll med mig själv. Det är inte så konstigt att det är svårt att bara rycka på axlarna när vi gick från allt till inget från en dag till en annan. Det får ta den tid det tar, men jag ska komma stärkt ur det här.

Att ni fortfarande har kontakt är ju ett bra tecken iaf. Om jag vore du, så skulle jag försöka sätta mig in i hans syn på förhållandet, och försöka fundera över varför han tycker att han gjort rätt beslut. Förmodligen ligger det mer bakom än bara jobbet. För att han ska vilja komma tillbaka måste det som var problemet tidigare kunna lösas, för man vill ju inte gå in i samma förhållande igen om det inte funkar.

Jag förstår. Men du kan iaf hitta styrka också i att du ändå inte hade kunnat ta tillbaka honom nu efter detta. Så det finns ju bara en väg och det är framåt!

Ja, när vi pratade i fredags pratade vi mycket om varför det som hände har hänt. Och att det behövdes för att vi skulle vakna upp ur den negativiteten vi fastnat i. Han sa även att det känns som att vi kommit varandra närmare. Det som känns jobbigt är att han inte är villig att ge det en chans nu efter det här...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback