Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-20, 23:10
  #13
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Kapar in lite jag med, verkar vara ok.'

vet du om den där routern/brandväggen funkar som router även om man inte kör accesspunkterna från dom?

Ubiquiti USG behöver du egentligen inte, såvida du inte vill ha en snygg hantering av ditt nät med Unifi-Controller mjukvaran. Skulle satsa mina pengar på en Ubiquite Edge Router med en gång, då får du mer flexibilitet och då har du allt med routing och brandvägg också.

Köpte själv denna för ett tag sen och är nöjd.
https://www.dustinhome.se/product/50.../edgeroutert-x

Till ovan router använder jag också två Ubiquiti switchar och en AP, det fungerar bra men du behöver också installera Unifi-Controller applikationen för att kunna konfigurera switcharna och AP. Applikationen är gratis att ladda ner.
Citera
2017-11-01, 10:14
  #14
Medlem
PIGAFCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ubiquiti USG behöver du egentligen inte, såvida du inte vill ha en snygg hantering av ditt nät med Unifi-Controller mjukvaran. Skulle satsa mina pengar på en Ubiquite Edge Router med en gång, då får du mer flexibilitet och då har du allt med routing och brandvägg också.

Köpte själv denna för ett tag sen och är nöjd.
https://www.dustinhome.se/product/50.../edgeroutert-x

Till ovan router använder jag också två Ubiquiti switchar och en AP, det fungerar bra men du behöver också installera Unifi-Controller applikationen för att kunna konfigurera switcharna och AP. Applikationen är gratis att ladda ner.

Det blev en edgerouter lite , mycket nöjd, lite bökig innan jag fick in uppdateringen på firmwaren men sedan blev det kul igen
Har en vanlig switch från HP sedan två AP från cisco.
Citera
2017-11-01, 10:37
  #15
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Det blev en edgerouter lite , mycket nöjd, lite bökig innan jag fick in uppdateringen på firmwaren men sedan blev det kul igen
Har en vanlig switch från HP sedan två AP från cisco.

Grattis till en bra router
Citera
2017-11-01, 10:42
  #16
Medlem
PIGAFCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Grattis till en bra router

tack. den känns riktigt bra, sen får man väl pilla lite med den för att få det riktigt bra men det är ju bara skoj
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback