Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-07, 20:32
  #1
Medlem
No6s avatar
Jag har märkt att Windows 10 inte tar gamla spel. Jag har försökt installera typ GTA 3, Rainbow Six osv och man får alltid sitta och krångla med compatibility/upplösning osv. Det går med vissa, men långt ifrån alla. Riktigt irriterande. Jag har till och med provat att köra spelen i VirtualBox genom att installera typ Windows 98 men det funkar inte.

Så nu funderar jag på att gå tillbaka till nåt gammalt OS för att kunna köra gamla spel. Men min fråga är då, förlorar jag någon prestanda på att gå tillbaka till typ Windows 7 när det gäller mer moderna spel? Jag har en väldigt kraftfull dator och vill ju såklart få ut max på den. Jag har för mig att dem flesta spel, gamla som nya, flöt på felfritt i Windows 7.
Citera
2017-09-07, 20:43
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
dx12 kräver w10
Citera
2017-09-07, 20:49
  #3
Medlem
Har märkt samma grej, även att nyare grafikkort inte funkar till äldre spel. Jag är inne på att köpa en separat gamingdator till klassikerna, med Win XP osv.
Citera
2017-09-07, 22:30
  #4
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Har märkt samma grej, även att nyare grafikkort inte funkar till äldre spel. Jag är inne på att köpa en separat gamingdator till klassikerna, med Win XP osv.
Har funderat på liknande upplägg. Sedan koppla laptopen till TV och spela med Xbox handkontroll eller liknande.
Citera
2017-12-30, 06:34
  #5
Medlem
Kanske ot?

Kan jag köra Delta Force på windows 10, utan massor krångel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback