Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 09:24
  #13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Köpte resan via ett stort och helt normalt resebolag. Tog inte det billigaste hotellet heller utan letade efter det här vackra fina bra stället o bo på . Vad snackar du om med lyxhotell ? Rökt på eller ? Har du varit på stället jag skrev eller generaliserar du kanske ?

Bo på lyxhotell va. Och utanför på gatan luktar det skit sopor o fisk. Mycket trevligt . Men kanske bara är så på stället jag åkte till. Vad
Vet jag .Tack till folk som tipsade mig om Vietnam från början

Att gatorna är dåliga betyder inte att hotellen också är det utan det är helt enkelt så att någon som bygger ett lyxhotell kanske inte är ansvarig för vägen utanför.

Lyx finns det gott av, utan att tala specifikt om ön du åkte till då jag inte varit där själv. Mycket rika personer inom länderna som också spenderar stora pengar.

Att det var ett väldigt dåligt resmål för dig personligen är det ju dock inga tvivel om ifall du inte klarar av miljön.
Citera
2018-12-02, 09:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Köpte resan via ett stort och helt normalt resebolag. Tog inte det billigaste hotellet heller utan letade efter det här vackra fina bra stället o bo på . Vad snackar du om med lyxhotell ? Rökt på eller ? Har du varit på stället jag skrev eller generaliserar du kanske ?

Bo på lyxhotell va. Och utanför på gatan luktar det skit sopor o fisk. Mycket trevligt . Men kanske bara är så på stället jag åkte till. Vad
Vet jag .Tack till folk som tipsade mig om Vietnam från början
Nej jag åkte inte till Phu Quoc för senaste resan i våras var till norra Vietnam. Jag åkte som jag skrev till Hanoi, Nha Trang och Da Nang. Och bodde på t ex Sheraton. Sheraton i Nha Trang är modernt och ligger rakt över gatan från beachen. Havsutiskt från sviten och ingen dålig lukt. I centrala Nha Trang är det inte skräpigt. Du generaliserade om Vietnam och avsikten med mitt inlägg var att kommentera att det finns gott om trevliga ställen om man betalar en slant. På strandpromenaden var det rent och snyggt även om det givetvis alltid luktar en aning från gatukök som grillar.

Det är möjligt att Phu Quoc bara har sunkhotell men då rekommenderar jag dig ett besök på någon av de orter jag radat upp så kommer du att se en högklassigare sida av detta underbara land. Men lyxhotell kostar även i Vietnam, dock mindre än i många andra delar av världen. Sedan finns det givetvis mellanklasshotell för runt 500 kr natten som räcker långt.
Citera
2018-12-03, 16:27
  #15
Medlem
TS, måste medge att du startat en rolig tråd på det viset vissa reser iväg med förväntningar och förhoppningar och sen landar på en utbredd turistö och sedan vantrivs p g a att det inte uppfyller
DINA krav.

Du kanske skulle ha forskat lite mer för att hittat ett ställe som uppfyllde dina förväntningar.
Det finns tusentals platser som kan beskrivas som paradis-öar och så vidare i SEA, men du verkar ju lärt dig att du hör hemma i norden så något gott kom väl ur alla äckliga lukter du utsattes för.
Lite tråkig inställning måste jag säga att du ger upp på din lust att hitta den där "paradisön" du hoppades på.
Citera
2018-12-03, 22:02
  #16
Medlem
Babbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
TS, måste medge att du startat en rolig tråd på det viset vissa reser iväg med förväntningar och förhoppningar och sen landar på en utbredd turistö och sedan vantrivs p g a att det inte uppfyller
DINA krav.

Du kanske skulle ha forskat lite mer för att hittat ett ställe som uppfyllde dina förväntningar.
Det finns tusentals platser som kan beskrivas som paradis-öar och så vidare i SEA, men du verkar ju lärt dig att du hör hemma i norden så något gott kom väl ur alla äckliga lukter du utsattes för.
Lite tråkig inställning måste jag säga att du ger upp på din lust att hitta den där "paradisön" du hoppades på.


På vilket sätt tycker du det är roligt om jag får fråga ? Jag forskade ganska mycket om ön och Vietnam i sig men hade inte räknat med de sakerna jag skrev tidigare. Kan inte du också åka dit o sen ge mig en ärlig recension om din vistelse istället för att komma här och trolla.

Med SEA menar du South Eastern asia? Tala då om för mig en plats där du tycker det är paradis känsla. Och för att besvara din onödiga inlägg så ja!! Jag blev jävligt missnöjd för att det inte uppfyllde MINA krav. Har du problem med det ?
Citera
2018-12-03, 22:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
På vilket sätt tycker du det är roligt om jag får fråga ? Jag forskade ganska mycket om ön och Vietnam i sig men hade inte räknat med de sakerna jag skrev tidigare. Kan inte du också åka dit o sen ge mig en ärlig recension om din vistelse istället för att komma här och trolla.

Med SEA menar du South Eastern asia? Tala då om för mig en plats där du tycker det är paradis känsla. Och för att besvara din onödiga inlägg så ja!! Jag blev jävligt missnöjd för att det inte uppfyllde MINA krav. Har du problem med det ?

Ok Babby, kan försöka knyta ihop på ett annat sätt.

Det roliga som jag såg det låg i hur du formulerat uppdateringar och svar, och jag försöker inte "trolla" din tråd bara så du vet. Kan bry mig mindre om att du hade en bomresa till Vietnam.
Har själv rest runt ganska mycket där nere och kände igen vissa nyanser som så klart inte alltid är så roande att uppleva, där emot så brukar jag ha några månader på mig när jag reser iväg och gillar jag inte en specifik plats så reser jag vidare till en annan plats och försöker på att hitta något jag söker där. Har inte varit på Phu Quoc själv men likt någon tidigare skribent så har jag varit i närheten på den kambodjanska sidan. Varit på mängder av bra öar på i south-east-asia (SEA).
Får jag tid i vinter så är det inte omöjligt att jag tar mig dit och återkommer till denna tråd. Inga problem med det. Tyvärr finns det ofta kriterier du verkar ha problem med så avstår att ge dig några utav mina guldkorn.

Synd att du läste mitt inlägg som onödigt, med det här är ett rese forum folk får tolka saker som de gör. Lycka till med framtida resor ut i världen.
Citera
2018-12-03, 23:21
  #18
Medlem
Kan tillägga som påtalats tidigare att det finns mängder av resorter/hotell som har egna stränder och sköts exemplariskt av ägarna. Men då betalar du ofta rätt sanslösa priser för det.
Citera
2018-12-04, 04:38
  #19
Medlem
Bbobis avatar
Som Take-apart är inne på är det ju bara att förflytta sig om man inte gillar ett ställe. Boka inte hela resan från början utan håll resan öppen för förändringar på plats.

Sen om man är ny i världsdelen och/eller reser ensam och/eller redan har bokat och betalat för hotell för hela perioden på det ställe man uppenbarligen inte gillade så är väl risken att man fastnar där och kommer hem missnöjd istället för att ge sig ut på äventyr för att hitta ett nytt bättre ställe.

Hade du tagit ett kort flyg till Saigon och sen båten till Vung Tau hade du kanske haft det bättre då det är rent och fint med stora vägar men inte allt för mycket skit ivägen samt lagom med folk förutom när vietamneserna själva åker dit på sin ledighet men även då är det okej.

Var där några dagar och det var väldigt fint och trevligt.
Citera
2018-12-06, 23:47
  #20
Medlem
Precis Bbobi, det kanske är en lärdom när man rest till andra sidor av världen ett par gånger att man
ger sig själv tid ut hinna uppleva platserna man reser till. För sin egen skull.
Vill man ha lite värme och städat kan man hålla sig till charter resmål,och troligtvis klaga på andra saker när det kommer till hur roligt det är att vara där, och för avsaknaden av en lukt man inte känt innan.

Och Babby, om du har problem med lukten av mat så vet jag inte vart jag kan börja ifrågasätta vilken fiskpinne-ätare du är!? Vart har du varit utomlands tidigare om jag får fråga?

Och bara så du vet så har jag levt i veckor djupt inne i en regnskog ätandes fisk stekt i palmblad medans jag blivit uppäten av insekter och haft en ganska bra tid. Så allt du stör dig på kanske bara handlar om perspektiv och inställning.
Citera
2018-12-07, 08:54
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
På vilket sätt tycker du det är roligt om jag får fråga ? Jag forskade ganska mycket om ön och Vietnam i sig men hade inte räknat med de sakerna jag skrev tidigare. Kan inte du också åka dit o sen ge mig en ärlig recension om din vistelse istället för att komma här och trolla.

Med SEA menar du South Eastern asia? Tala då om för mig en plats där du tycker det är paradis känsla. Och för att besvara din onödiga inlägg så ja!! Jag blev jävligt missnöjd för att det inte uppfyllde MINA krav. Har du problem med det ?

Jag förstår din argumentation, och det är jävligt svårt att få till sig bilden av hur det är när man inte varit i SEA innan. Det är helt annorlunda än Sverige, och en del gillar det, andra inte. Jag tror Bali hade varit ditt bästa val, men det är ganska nedskräpat där med.
Citera
2018-12-07, 08:58
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Precis Bbobi, det kanske är en lärdom när man rest till andra sidor av världen ett par gånger att man
ger sig själv tid ut hinna uppleva platserna man reser till. För sin egen skull.
Vill man ha lite värme och städat kan man hålla sig till charter resmål,och troligtvis klaga på andra saker när det kommer till hur roligt det är att vara där, och för avsaknaden av en lukt man inte känt innan.

Och Babby, om du har problem med lukten av mat så vet jag inte vart jag kan börja ifrågasätta vilken fiskpinne-ätare du är!? Vart har du varit utomlands tidigare om jag får fråga?

Och bara så du vet så har jag levt i veckor djupt inne i en regnskog ätandes fisk stekt i palmblad medans jag blivit uppäten av insekter och haft en ganska bra tid. Så allt du stör dig på kanske bara handlar om perspektiv och inställning.

Men dofterna är svårt att föreställa sig innan man känt dem. Åk till Kina och lukta på grillad tofu, så kommer du nog inte känna dig så exotiskt lagd så länge till. Dessa kan stinka kloak i flera kvarter om det vill sig illa.
Citera
2018-12-07, 08:59
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babby
Köpte resan via ett stort och helt normalt resebolag. Tog inte det billigaste hotellet heller utan letade efter det här vackra fina bra stället o bo på . Vad snackar du om med lyxhotell ? Rökt på eller ? Har du varit på stället jag skrev eller generaliserar du kanske ?

Bo på lyxhotell va. Och utanför på gatan luktar det skit sopor o fisk. Mycket trevligt . Men kanske bara är så på stället jag åkte till. Vad
Vet jag .Tack till folk som tipsade mig om Vietnam från början
Låter nice! Tur att du inte valde Thailand, så konstgjort och fejk redan för +10år sedan kan tänka mig hur det är nu då. Fast beror såklart på vad man vill ha, uppleva. Blir nog en upplevelse Vietnam! Ha en kul resa
Citera
2018-12-07, 10:16
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men dofterna är svårt att föreställa sig innan man känt dem. Åk till Kina och lukta på grillad tofu, så kommer du nog inte känna dig så exotiskt lagd så länge till. Dessa kan stinka kloak i flera kvarter om det vill sig illa.

Så är det givetvis, har haft mina erfarenheter på gott och ont gällande just lukter.
Tack för tipset om grillad kinesisk tofu, får se om jag får uppleva hur dos potent den är
någon dag!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2871117

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback