Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-24, 03:33
  #13
Medlem
Bygg en mining rigg för 30k, låt pengarna jobba åt dig helt enkelt och när du har fått tillbaka investeringen, då kan du antingen expandera eller lägga vinsten på andra coins, det är win win.
Citera
2017-11-24, 03:56
  #14
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Bygg en mining rigg för 30k, låt pengarna jobba åt dig helt enkelt och när du har fått tillbaka investeringen, då kan du antingen expandera eller lägga vinsten på andra coins, det är win win.

Det är ju Black Friday i dag till och med! Gtx1070 under 4k är najs, de plug n play och bra hash/watt.
AMD är billigare men alltid slutsålt och krävs en hel del tweaking för att de ska prestera optimalt.
Det allra bästa kortet just nu är Vega 56 men svårt att få tag på, speciellt till bra pris (<4500kr). Har inte sett några AMD-kort på black friday ännu. Däremot gtx1080ti under 7k har jag sett för första gången, det är också ett mycket bra kort för mining.
Citera
2017-11-24, 04:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Det är ju Black Friday i dag till och med! Gtx1070 under 4k är najs, de plug n play och bra hash/watt.
AMD är billigare men alltid slutsålt och krävs en hel del tweaking för att de ska prestera optimalt.
Det allra bästa kortet just nu är Vega 56 men svårt att få tag på, speciellt till bra pris (<4500kr). Har inte sett några AMD-kort på black friday ännu. Däremot gtx1080ti under 7k har jag sett för första gången, det är också ett mycket bra kort för mining.

Precis! Sugen på att expandera med en till rigg men har nog inte tillräckligt med ström hemma ^^
Jag skulle personligen rekommendera att bygga en rigg med 1070s faktiskt, det skulle jag själv göra om jag bygger en till då. Dessa kort är som du säger, relativt billiga att köpa, billigare i drift och bra hashrate sen slipper man massa huvudvärk som med AMD korten, haft ett helvete med dessa kort, men det är tur att man har lång jävla stubin och tålamod annars hade allt åkt in i väggen! bara plugg N play... underbara kort! Går säkert att hitta 1070s till riktigt bra pris nu också, om man letar noga
Citera
2017-12-03, 20:46
  #16
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Hur brandfarlig är den här typen av verksamhet, med egenbyggda riggar?
Ftågan är kanske dum, men det är inte avsikten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback