Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-08, 09:44
  #13
Medlem
Colossos avatar
Min farsa förde över från sitt konto till mitt, 200k år 2015 när ja skulle köpa ny bil. Ingen har kontaktat varken mig eller honom sen dess.
Citera
2017-09-08, 11:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Jag har fört över 100.000 mindre ärliga kronor rakt av på det sättet och personen som tog emot pengarna fick faktiskt frågor från banken. Vi kom överens innan om att säga att det skulle vara ett gammalt privatlån och det räckte utan några konstigheter.

Intressant. Det är förvånansvärt lätt att "hustla" systemet verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Det är bara att ta emot pengarna. Gör skattemyndigheten en utredning ( mindre troligt ) kommer de gå in på dins vän konto och se var pengarna kommer ifrån. Kommer det fram, det inte är lagliga pengar kan du åtalas för penningtvätt.

Pengarna är lagliga. Verkar som att jag bara kör på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Min farsa förde över från sitt konto till mitt, 200k år 2015 när ja skulle köpa ny bil. Ingen har kontaktat varken mig eller honom sen dess.

Jag tror inte att de lägger så mycket energi på att granska transaktioner inom familjer. Det är inget konstigt att familjer delar med sig av pengar kan jag tycka.
Citera
2017-09-08, 13:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Haha ja! Börja bråka med random folk som gör sitt jobb! Jättebra idé. Det kan bli kul. Särskilt för de anställda. Inte minst om den spydiga jäveln är en kund.

"Skit i vart fan jag ska, din jävla taxibög! Ska du ha stryk eller?!",
"Min legitimation? Är du bög eller? Dra åt helvete din jävla polisfitta",
"Om du visar pattarna först. Äckliga jävla hora till slynkontrollant.",
"Jag har ingen jävla skyldighet att vara vänlig mot dig, chef-äckel!",
"Dra åt helvete din jävla hora!! Jag har ingen skyldighet att berätta var jag jobbar bara för att vi dejtar!",
"Vilken musik jag gillar? Jag svarar inte på ett piss, du kan inte tvinga mig bara för att du är min granne"

Det går nog bra för dig i livet!
Han skrev även "eller skit i att svara på deras frågor". Men visst uttrycker han sig säkert så där. (jag, inte så säker på det)
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-09-08 kl. 14:00.
Citera
2017-09-08, 16:45
  #16
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Haha ja! Börja bråka med random folk som gör sitt jobb! Jättebra idé. Det kan bli kul. Särskilt för de anställda. Inte minst om den spydiga jäveln är en kund.

"Skit i vart fan jag ska, din jävla taxibög! Ska du ha stryk eller?!",
"Min legitimation? Är du bög eller? Dra åt helvete din jävla polisfitta",
"Om du visar pattarna först. Äckliga jävla hora till slynkontrollant.",
"Jag har ingen jävla skyldighet att vara vänlig mot dig, chef-äckel!",
"Dra åt helvete din jävla hora!! Jag har ingen skyldighet att berätta var jag jobbar bara för att vi dejtar!",
"Vilken musik jag gillar? Jag svarar inte på ett piss, du kan inte tvinga mig bara för att du är min granne"

Det går nog bra för dig i livet!

Otroligt nog lyckades du inte hitta nåt exempel som var likvärdigt. Fan svårt att lyckas med det.
Citera
2017-09-08, 19:25
  #17
Medlem
Varför krångla till det med lögner och så. Skriv ett gåvobrev, där han skriver under och en tredje person bevittnar och skriver under.

Finns säkert färdiga mallar som pdf/docx du kan ladda ner och skriva ut.

För över pengarna fyra gånger på 25k vardera så bryr sig inte banken då det är så små belopp.
Citera
2017-09-08, 22:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Varför krångla till det med lögner och så. Skriv ett gåvobrev, där han skriver under och en tredje person bevittnar och skriver under.

Finns säkert färdiga mallar som pdf/docx du kan ladda ner och skriva ut.

För över pengarna fyra gånger på 25k vardera så bryr sig inte banken då det är så små belopp.

Att skicka mycket pengar i små intervaller är dock en gråzon så vitt jag vet. Det kallas "structuring" på engelska och är förbjudet i åtminstone ett par länder. Ifall jag skaffar ett gåvobrev så kan jag väl låta honom skicka hela skiten på en gång?
Citera
2017-09-08, 23:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Att skicka mycket pengar i små intervaller är dock en gråzon så vitt jag vet. Det kallas "structuring" på engelska och är förbjudet i åtminstone ett par länder. Ifall jag skaffar ett gåvobrev så kan jag väl låta honom skicka hela skiten på en gång?

Allt på en gång och inte i intervaller!
Lånade 80 tkr till en vän och fick tillbaka 1,5 år senare i en klumpsumma. Aldrig har någon frågat något. Vill du dock känna dig lugn i själen så skaffa ett gåvobrev.
Citera
2017-09-09, 10:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Ifall jag skaffar ett gåvobrev så kan jag väl låta honom skicka hela skiten på en gång?

Ja, du kan skicka allt på en gång. Om banken kräver bevis för att det är en gåva så får du väl åka in till bankkontoret personligen och visa pappret.
Citera
2017-09-12, 15:49
  #21
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Min farsa förde över från sitt konto till mitt, 200k år 2015 när ja skulle köpa ny bil. Ingen har kontaktat varken mig eller honom sen dess.

Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag tror inte att de lägger så mycket energi på att granska transaktioner inom familjer. Det är inget konstigt att familjer delar med sig av pengar kan jag tycka.
Vet om liknande transaktion som inte var inom familjen, utan att nån varken bank eller SV bryde sig
Citera
2017-10-01, 16:43
  #22
Medlem
trattfans avatar
Spelade stryktipset tillsammans med några vänner, vi vann en fin summa och jag fick en banköverföring på nästan 200k, har inte fått en enda fråga på det och detta är snart två år sedan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback