Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-07, 14:59
  #1
Medlem
deadhead.s avatar
Saxat från mail-utskicket;
Citat:
"Idag har vi spännande nyheter till dig som är kund och använder våra domän-, e-post- och webbhotellstjänster. Från idag är City Sites en del av Loopia, nordens ledande leverantör av domännamn och webbhotell!

Dina domän-, e-post-, webbhotellstjänster och support fortsätter att fungera precis som vanligt utan att du behöver göra någonting."
Detta kom som en chock. Har självman valt bort att inte använda Loopia då jag är supernöjd med City Sites och nu kommer dom slå ihop tjänsterna.

Vad tror ni? Är det ett bra drag av City Sites att gå ihop med Loopia då konkurrensen blir större och större?
Citera
2017-09-07, 15:31
  #2
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Jag driver själv en hyfsat välbesökt sajt genom just City Sites och jag har varit nöjd hittills under de år jag drivit webbplatsen. Loopia har jag inte mycket erfarenhet av frånsett att jag reggade några domäner där för drygt tio år sedan.

Vad som däremot är intressant och faktiskt lite skrämmande är hur internet "samlas upp" under några få paraplyorganisationer. Google och Facebook är ju två väldigt stora sådana paraplyn men vi ser samma mönster ske även på andra områden. I detta fallet går ett litet lokalt bolag i Blekinge som har sin serverhall i en gammal bankbyggnad upp i ett rikstäckande ansiktslöst bolag som garanterat inte kommer att återkomma inom fem minuter med ett svar på en mejlfråga.

Vi har ju på senare tid också sett vad centralisering har gjort för yttrandefriheten och anonymiteten på internet där ett flertal sajter blivit nedstängda enbart på grund av vad de tycker. I flera fall har ju Google till och med stulit domänen från domänägaren bara sådär... Ett centraliserat internet kommer att bli ett mindre fritt internet och centralisering börjar i lokalsamhället genom att en lokal provider går upp i ett större bolag som sedan går upp i ett större bolag som sedan går upp i ett större bolag och sen ligger du där direkt under Googles järnskodda klack.

Nej, det här var tråkiga nyheter. Jag får se hur saker och ting utvecklar sig men det här kan mycket väl vara ett skäl att lämna City Sites. Vi får som sagt se...
Citera
2017-11-29, 16:18
  #3
Medlem
Jordgubbes avatar
Verkar som de stryper utrymmet med nästan hälften och dubblerar priset, snygg start.
Citera
2017-11-29, 17:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Verkar som de stryper utrymmet med nästan hälften och dubblerar priset, snygg start.
Skulle inte förvåna mig om du har rätt, hmm sitter och fundera på om jag ska fortsätta hos dem eller lägga ner min "hemsida" ?
Citera
2017-11-29, 19:52
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Verkar som de stryper utrymmet med nästan hälften och dubblerar priset, snygg start.
Jämför jag mitt avtal så går det mot det sämre.

Citysites, 250 GB 79:-/mån

Loopia, 75 GB 89:-/mån
Citera
2018-03-11, 03:13
  #6
Medlem
jag är en av dem som fått erfara flytten och jag har väl egentligen inga invändningar. gränssnittet, GUI eller vad det heter, kontrollpanelen är annorlunda men inte nödvändigtvis sämre, dom på supporten var snälla
Citera
2018-06-08, 15:31
  #7
Medlem
MassiveBs avatar
Supporten är bra, men allt är dyrare och tyvärr sämre. T.ex. DNS-konton (dvs domäner som är kopplade till t.ex. Google Apps och liknande) kostar numera (förvisso bara 49 kr året eller liknande), som var gratis på Citysites.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback