Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-07, 14:36
  #1
Medlem
Hej alla!

Jag slutade med mina p-piller(Yasmine) för 1 månad sedan, egentligen utan någon bättre anledning än "onödigt att proppa i sig hormoner", tji fick jag för ca 1 vecka sedan började jag tappa sjukt mycket hår som nu bara fortsätter, känner redan hur tunt mitt hår är.. Var till min BM igår och hon sa att det kan vara en biverkning av att sluta, så jag bad om att få börja igen, kommer mitt hår återhämta sig om jag börjar igen/kommer håravfallet sluta? Har panik för jag älskar verkligen mitt hår
Citera
2017-09-07, 14:51
  #2
Medlem
Vill tillägga att jag ätit dessa piller i 6-7 år och de funkat perfekt för mig från början, därför det nu känns väldigt puckat att jag ens tänkte tanken på att sluta..
Citera
2017-09-07, 19:02
  #3
Medlem
xamfetamins avatar
Gjorde samma misstag för två år sen, de gör jag inte om
Slutade med yasmin efter 5 år; tappade halva håret, sen kom finnarna. Sen kom pms och utbrotten och flottigt hår och nä fyfan de blev bara värre o värre.
Började med yasmin igen men fortsatte tappa hår och få finnar fucking överallt. De blev aldrig bra igen:/ så fick börja med ännu "starkare" p-piller som jag nu gått på i två år och allting blev bättre igen efter några månader!

Så tipset är att byta sort direkt för dom funkade liksom inte igen .. och jag mådde så dåligt över hur ful jag bara fortsatte bli haha

Edit: tappade säkert halva håret..
Citera
2017-09-07, 19:42
  #4
Medlem
Nää Fyfan nu får jag ångest... Hur länge var du utan yasmine innan du testade börja igen? Tror du min kropp kan gå tillbaka till normalt om jag bara varit utan en månad? 😭😭😭
Citera
2017-09-07, 19:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Gjorde samma misstag för två år sen, de gör jag inte om
Slutade med yasmin efter 5 år; tappade halva håret, sen kom finnarna. Sen kom pms och utbrotten och flottigt hår och nä fyfan de blev bara värre o värre.
Började med yasmin igen men fortsatte tappa hår och få finnar fucking överallt. De blev aldrig bra igen:/ så fick börja med ännu "starkare" p-piller som jag nu gått på i två år och allting blev bättre igen efter några månader!

Så tipset är att byta sort direkt för dom funkade liksom inte igen .. och jag mådde så dåligt över hur ful jag bara fortsatte bli haha

Edit: tappade säkert halva håret..

Nää Fyfan nu får jag ångest... Hur länge var du utan yasmine innan du testade börja igen? Tror du min kropp kan gå tillbaka till normalt om jag bara varit utan en månad? 😭😭😭
Citera
2017-09-08, 13:42
  #6
Medlem
15minFames avatar
Håller med, det är onödigt att proppa i sig hormoner och nu när du slutat så är det uppenbart hur din kropp har tagit stryk. Jag skulle därför inte fortsätta utan att försöka med andra alternativ först. Det finns Scilicea och andra kosttillskott som hjälper hårväxt.
Citera
2017-11-08, 17:55
  #7
Medlem
Hormonomställningen påverkar ofta att man tappar hår men det är övergående. Det är även vanligt efter graviditet etc. Så sluta med p-pillren så kommer du märka efter några månader att det har stabiliserats.
Citera
2017-11-10, 04:54
  #8
Medlem
Fyfan va oansvarigt att ta P-piller. Jävla handikapp haha du förtjänar varenda bi-effekt. Och tro mig du kommer förbi förändrad för livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback