Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 17:56
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas.
Andar finns faktiskt och vi får ju svar tids nog om det inte kommer medans vi lever.
Att det är svårt att tro på är ju inte konstigt. Men det är nog rätt lugnt för dem.
Jultomtar finns också. Och vi får ju svar tids nog om det inte kommer medans vi lever.

För du har väl ingen direkt källa på ditt påstående, utan det handlar om din tro?
Citera
2017-09-21, 17:59
  #74
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Jultomtar finns också. Och vi får ju svar tids nog om det inte kommer medans vi lever.

För du har väl ingen direkt källa på ditt påstående, utan det handlar om din tro?

Det handlar inte om min tro nej. Källa?
Citera
2017-09-22, 18:22
  #75
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Ja, som rubriken lyder - finns det folk som kan se andar eller är allt bluff och båg?

Jag har här under sommaren börjat följa program som visar sånt här men vad jag inte kan förstå är om det verkligen stämmer eller bluffar dom här s.k. medium? Igår så började ett sådant berätta för ett drabbat kompispar om att hon såg och hörde vad andar sa, men nja, jag är skeptisk.

På fullt allvar finns det folk som ser sånt här som de beskriver eller blåser dom oss att tro på det?

Det är väldigt många som bluffar men samtidigt finns det många som är på riktigt, som mig själv.

Talar med döda människor dagligen och samtidigt hemsöker skeptiska för förnekelse brott!
Citera
2017-09-22, 19:17
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas.

Det handlar inte om min tro nej. Källa?
Ja, källa på att andar finns.
Citera
2017-09-22, 20:31
  #77
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är väldigt många som bluffar men samtidigt finns det många som är på riktigt, som mig själv.

Talar med döda människor dagligen och samtidigt hemsöker skeptiska för förnekelse brott!
Hur går hemsökandet till? Jag hoppas att du ska hemsöka mig, men jag har inte märkt något.
Citera
2017-09-23, 11:41
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är väldigt många som bluffar men samtidigt finns det många som är på riktigt, som mig själv.

Talar med döda människor dagligen och samtidigt hemsöker skeptiska för förnekelse brott!

Kanske du helt seriöst och ärligt mena att du talar med döda?

Alltså vilken förmåga och kraft i såna fall.
Citera
2017-09-23, 13:58
  #79
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Poängen är att det inte går att bevisa (även om det finns).
Kan du då förklara för en vanlig dödlig, vad som skiljer tro på spöken från t.ex tro på jultomten, troll, näcken etc?
Citera
2017-09-23, 14:28
  #80
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Ni vet redan som små vad ni kommer att förstå och vad ni kommer att tvivla. Hur kunde Beethoven spela så underbart vid 7 års ålder? Hur börjar vissa en skådespelarkarriär när de är 3? Hur kom det sig att bilens uppfinnare, Karl Benz avlade ingenjörsexamen vid 19? Den som skriver detta säger att det inte är han - Så vem säger alla dessa saker?

Livet är aldrig ensamt, även om ni känner er så - det är en omöjlighet. Era guider och änglar följer er och talar till er kontinuerligt. Vissa kallar det tankar. Slumpmässigt mentalt "babbel"? Det är inte slumpmässigt.[/i]
Förstår du inte att det är tvärtom? I princip alla barn tror på övernaturligheter per automatik. De som ännu i vuxen ålder inte utvecklat några nya idéer och tankar är de som fortfarande tror på spöken. Jag insåg redan som 11-åring att spöken enbart existerar i folks psyken och enbart för dem som "tror".

Angående Beethoven och Benz.
Här har jag gått runt och trott attderas framgångar berodde på deras oerhört priviligierade uppväxt och att de studerat flitigt och över huvud taget investerat extremt mycket tid och pengar i sina idéer.
Men nu vet jag att det alltså var änglarna och/eller ändarna som fixade allting. Tack!

Och när jag själv lyckats med någonting så är det alltså inte min förtjänst, då är det änglarna jag ska tacka.
Och när jag tänker och resonerar som djupast är det i själva verket en vägledande ängel som viskar i mitt öra.

"Nigga please..."
Citera
2017-09-23, 14:43
  #81
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
På fullt allvar finns det folk som ser sånt här som de beskriver eller blåser dom oss att tro på det?
Jag antar att du som barn, i likhet med de flesta barn, trodde både på jultomten och spöken?
Om du i vuxen ålder är 100% säker på att tomten inte existerar, hur kan du då ens vara osäker på om spöken existerar eller ej?

Spöken "existerar" som sagt enbart i folks psyken och bara för de redan troende. Enbart i denna bemärkelse kan man påstå att spöken faktiskt "finns".
Citera
2017-09-23, 15:06
  #82
Medlem
Tarmstuvnings avatar
I put a spell on you because you're mine
I can't stand the things that you do
No, no, no I ain't lyin'
No...I don't care if you don't want me
'Cause I'm yours, yours, yours anyhow
I am yours, yours, yours

https://www.youtube.com/watch?v=MPw1i9dAJiQ
Citera
2017-09-23, 18:24
  #83
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Att Jehovas vittnen hemsöker folk vet vi men lägger ni förbannelser på folk också?
Citera
2017-09-23, 20:00
  #84
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Kanske du helt seriöst och ärligt mena att du talar med döda?

Alltså vilken förmåga och kraft i såna fall.

Somliga säger det är en förbannelse och många andra säger det är en välsignelse!

Men om du tittar på hur många som förtycker oss, kan det vara ett levande helvete!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback