Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-07, 05:43
  #1
Medlem
Hej! Är 22 år gammal och har fan knappt ngn skäggväxt alls. Får lite på hakan och halsen samt polisonger men inget som är tillräckligt för helskägg, hår på bröstet har jag knappt heller (vi snackar 10 hårstrån typ). Har ''hår'' i hela ansiktet som men det syns inte för dom är så blonda/fjuniga bara i ljuset om man kollar nära i en spegel typ. Är det kört om man inte fått någon redig skäggväxt vid 22 års ålder eller kan det komma sen? Vad är det som dröjer känns som inte min kropp utvecklas alls? Ben hår,rövhår osv har jag gott om
Alla i släkten jag frågat fick typ hel skägg/rygg,bröst hår vid 20-25 åldern.

Har skäggiga/håriga gubbar på mammas sida och skalliga/skäggiga gubbar på pappas sida så tror definitivt att jag har gener för det.

Mvh Steelseriess
Citera
2017-09-07, 05:57
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Tro det eller ej men det kommer fortare än du anar, hade ett asfult "neckbeard" tills jag var runt 23-24 men sen vaknade hårsäckarna i kinderna av någon naturkraft som sparkade på dem "ja hallå, arbeta nu lite för fan" och helt plötsligt så går det inte en dag utan att man får ett luffarskägg.

Nu har jag även en jävla massa näshår att tampas med vilket är ett helvete och ingenting annat så var glad över det lilla du har så länge du har det.
Citera
2017-09-07, 06:05
  #3
Medlem
RZLAs avatar
För många kommer skäggväxten igång först i 30-års åldern. För vissa tar det längre tid än så.
Citera
2017-09-07, 07:45
  #4
Moderator
manamanahs avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2017-09-07, 09:41
  #5
Medlem
AX64s avatar
Kan förstå att du gärna vill ha ett skogshuggarskägg nu när det är så inne, och lite hår på bröstet som du kan trimma kort och visa upp i en v-ringad tröja, men det där med rygghår tycker jag är helt vidrigt. Tyvärr hänger stark hårväxt ofta ihop och du får inget bra skägg utan att också få en rygg som en ryamatta, skinkhår och rövhår som går att fläta, samt öron och näsa fulla med kittlande fluff som får dig att nysa stup i kvarten. Tycker nackdelarna överskuggar fördelarna så var glad så länge det varar.
Citera
2017-09-07, 12:50
  #6
Avstängd
Det kan komma senare, jag var 35 när jag kunde ha halvskägg utan att det såg larvigt ut. Helskägg kan jag dock glömma.
Citera
2017-09-07, 13:24
  #7
Medlem
skitsnabb87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Det kan komma senare, jag var 35 när jag kunde ha halvskägg utan att det såg larvigt ut. Helskägg kan jag dock glömma.

Skönt att höra att du var en late bloomer.

Jag är nyss fyllda 30 och har nästintill obefintlig skäggväxt runt käkbenet, halsen och kinderna. Har endast muschen och hakan.

Har du kraftig skäggväxt nu?
Citera
2017-09-07, 13:57
  #8
Medlem
Frawjons avatar
Jag fick så mycket skägg att jag behövde raka mig redan när jag var 13, men jag har inte jättemycket hår på resten av kroppen. Riktigt kraftig skäggväxt hade jag nog inte förrän jag var över 30. Det är bara att vänta.
Citera
2017-09-07, 16:12
  #9
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jag kommer ifrån en familj som är förbannad med lite kroppsbehåring, min kära mor har aldrig rakat benen, min bror runt 40 har knappt skäggväxt.

Så gissa hur det har känts för mig som har velat ha skägg sen jag var liten...

Det tog mig cirka 15 år av hårt slit med att få igång skäggväxten och för cirka ett år sedan drog den igång ordentligt och nu har jag ett ordentligt skägg som jag kan vara stolt över.


Så du får kämpa på, det kommer komma.
Citera
2017-09-07, 18:24
  #10
Medlem
Jag hade fjun, och var helt slät som en babyrumpa på kinderna och resten av kroppen tills jag var runt 35 år. Då kom hårväxt från alla möjliga ställen ...bröstet, magen , kinderna , öronen, näsan, röven.
Du är ju knappt vuxen så håll ut.
Citera
2017-09-08, 06:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Tro det eller ej men det kommer fortare än du anar, hade ett asfult "neckbeard" tills jag var runt 23-24 men sen vaknade hårsäckarna i kinderna av någon naturkraft som sparkade på dem "ja hallå, arbeta nu lite för fan" och helt plötsligt så går det inte en dag utan att man får ett luffarskägg.
Fan va skönt o höra haha kändes som hoppet var ute för att man inte hade fått helskägg vid 18-20 typ.
Nu har jag även en jävla massa näshår att tampas med vilket är ett helvete och ingenting annat så var glad över det lilla du har så länge du har det.
Fan va skönt o höra haha kändes som hoppet var ute för att man inte hade fått helskägg vid 18-20 typ. Ah näshår,rygghår hade varit skönt o slippa men det kommer väl som ett brev på posten senare haha. Men en buske på mage/bröst och ett redigt helskägg hade varit gött så man känner sig lite manlig


Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Kan förstå att du gärna vill ha ett skogshuggarskägg nu när det är så inne, och lite hår på bröstet som du kan trimma kort och visa upp i en v-ringad tröja, men det där med rygghår tycker jag är helt vidrigt. Tyvärr hänger stark hårväxt ofta ihop och du får inget bra skägg utan att också få en rygg som en ryamatta, skinkhår och rövhår som går att fläta, samt öron och näsa fulla med kittlande fluff som får dig att nysa stup i kvarten. Tycker nackdelarna överskuggar fördelarna så var glad så länge det varar.
Haha kan tänka mig det Hade varit skönt o slippa ha en matta på ryggen när det väl kommer farsan är som en lurvig björn typ haha.


Citat:
Ursprungligen postat av b-bist
Jag hade fjun, och var helt slät som en babyrumpa på kinderna och resten av kroppen tills jag var runt 35 år. Då kom hårväxt från alla möjliga ställen ...bröstet, magen , kinderna , öronen, näsan, röven.
Du är ju knappt vuxen så håll ut.
Skönt o höra Gjorde du något speciellt för o få fart på hårväxten eller kom det bara sådär?
__________________
Senast redigerad av Steelseriess 2017-09-08 kl. 06:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback