Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-06, 20:26
  #1
Medlem
MyProteins avatar
Tjenare!

Tänkte att det hade varit kul att se folks olika sätt på att hålla uppe motivationen.
För mig är det alltid målet som får mig att orka, känner mig bara värdelös om jag skiter i ett pass för att jag "inte orkar".

Men ibland kikar jag på videos av folk som har samma kropp som jag själv vill ha, funkar också bra för mig
Citera
2017-09-06, 20:29
  #2
Medlem
Luxuss avatar
Målet är att få tre eller fyra storlekar större fötter. Vore inte helt fel att gå över 190cm heller.

Men kortsiktigt att bli av med fetman
Citera
2017-09-06, 20:31
  #3
Medlem
LadyGanjas avatar
Vem gillar inte en schyst rumpa ? det är all motivation jag behöver :-)
Citera
2017-09-06, 20:31
  #4
Medlem
dannedvds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tjenare!

Tänkte att det hade varit kul att se folks olika sätt på att hålla uppe motivationen.
För mig är det alltid målet som får mig att orka, känner mig bara värdelös om jag skiter i ett pass för att jag "inte orkar".

Men ibland kikar jag på videos av folk som har samma kropp som jag själv vill ha, funkar också bra för mig

Bra tråd.

Jag håller min motivation uppe genom att ofta kolla på "gym transformation" skinny to muscular" videor. Brukar tänka mig in att det är så man eventuellt kommer att se ut om ett par år!
Citera
2017-09-06, 20:33
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Skulle jag bara träna när jag hade motivation så hade det inte blivit många pass, det är bara att göra det.
Citera
2017-09-06, 20:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Skulle jag bara träna när jag hade motivation så hade det inte blivit många pass, det är bara att göra det.

Varför slösa bort din tid på något du inte gillar då? Läs en bok i stället!
Citera
2017-09-06, 20:41
  #7
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tjenare!

Citat:
Ursprungligen postat av dannedvd
Bra tråd.
Bra, men knappast unik.

(FB) Vad motiverar er att gå till gymmet?

(FB) Motivation till gymmet och annan träning

(FB) Söker motivation till träning.

(FB) Motivation till träning!

(FB) Motivation och träning

(FB) Vad är er motivation till att faktiskt träna?
Citera
2017-09-06, 20:42
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Varför slösa bort din tid på något du inte gillar då? Läs en bok i stället!

Jag gillar att ha det välstädat också, men det är inte alltid man har motivationen till det heller.
Citera
2017-09-06, 20:44
  #9
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Målet är att få tre eller fyra storlekar större fötter. Vore inte helt fel att gå över 190cm heller.

Men kortsiktigt att bli av med fetman

Skulle gärna vilja att du delar med dig om dina träningspass för att bli längre...
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-09-06 kl. 20:46.
Citera
2017-09-06, 20:54
  #10
Medlem
ElvisFans avatar
Brukar få ligga mer när jag är vältränad så det är en bra motivationsfaktor. Sedan motiverar det mig att vara i bra form då risken att hamna i slagsmål med multikulturen ökar för var dag.
Citera
2017-09-06, 20:55
  #11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag får motivation främst från glädjen och energin den ger.
Samt övriga resultat.
Man måste fan röra på sig om man kan.
Citera
2017-09-06, 21:06
  #12
Medlem
Väldigt få får motivation av att de lägger pengar på träningen i alla fall, det vet alla gymföreståndare som sett närvaroutvecklingen från januari till februari.


Den bästa motivationen är väl att man unna sig en extra tårta med marshmallows efter varje träning.
(För övrigt har jag lyckats i mitt uppsåt att gå upp en del i vikt, tror att det är tack vare träningen.)

Det finns en massa andra motiverande faktorer också, såsom snyggare kropp, bättre sexliv, förbättrad tandtrådshantering, lättare att ljuga för folk på ett trovärdigt sätt om man har byggt både kropp och självförtroende, bättre underhåll av alstrad fotsvamp, mer exponering mot exotiska svett-odörer, spara tid och pengar genom att provträna via tillfälliga erbjudanden (och passa samtidigt på att ragga på tjejer på det gym där du i alla fall inte kommer att fortsätta vara kund, så kan du gå upp i rök efter att ryktena börjat gå om dig i tjejernas omklädningsrum), slipp duscha hemma och minska risken för avancerade menisk- och korsbands-haverier som kan infinna sig vid andra träningsformer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback