Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 18:46
  #1
Medlem
iSvempas avatar
Hej
Jag har en iMac mid 2011 10.12.6 Sierra med en backuppdisk från Western Digital som puttrat på i alla år utan problem.

Idag köpte jag en ny 21,5 tum iMac med Retina 4K Display Core i7 16 GB Ram med en 256 GB SSD disk Flash som anländer till hemmet om 4-6 veckor.

Efter alla år finns det nog en del skräp i BD som jag vill radera innan jag monterar in den med sin Usb-kabel i nya iMac.

Hur gör jag detta bäst utan att radera sånt jag vill ha kvar.

Jag tror att jag måste gå in TM och där leta reda på rätt datum och dra ut mappar till skrivbordet. När jag dragit ut alla mappar jag vill spara raderar jag backuppdisken och kopplar in den i nya iMac:en och sedan dra in alla mapparna i backuppdisken igen.

Men det kommer inte fungera för nya iMac känner inte igen den gamla. Jag måste tydligen kopiera hela mappen efter jag städat bort sånt jag inte vill ha in i nya iMac sedan klistra in i nya. Nej, det kommer inte heller fungera, för nya musen känner inte igen kopieringen.
Hjälp.Hur gör jag.

Tack.
Citera
2017-09-06, 19:04
  #2
Moderator
Rassas avatar
Du kan radera mappar från backup-disken enligt följande: https://support.apple.com/kb/PH18855?locale=sv_SE

Men jag förstår inte varför man skulle vilja göra det. Kör en full återställning från backupen till din nya dator och radera därefter det du inte vill ha kvar på din nya dator.
Citera
2017-09-06, 19:20
  #3
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du kan radera mappar från backup-disken enligt följande: https://support.apple.com/kb/PH18855?locale=sv_SE

Men jag förstår inte varför man skulle vilja göra det. Kör en full återställning från backupen till din nya dator och radera därefter det du inte vill ha kvar på din nya dator.

OK är det så man gör. Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback