Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 14:09
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Nordea flyttar till Finland, så nu är det bara för oss att grubbla igenom alla tänkbara följdverkningar detta kommer att få.

Jag förutspår en djup debatt om Sverige som land. Troligen kan detta i slutändan vara något positivt som får politikerna att skärpa till sig. Det gäller givetvis den ekonomiska politiken, men även mer allmänt vilken miljö man skapat i samhället.

En ny eurodebatt kan det nog bli också.

Och Stockholm som finanscentrum, där åkte man ett decennium bakåt i tiden idag.

Facket och Socialkommunisterna skulle ju visa att man inte tycker om att banken Bordea flyttar utanför Sverige men så visar det sig att Sverige lånar upp massor med pengar via Nordea, det pengar kommer från utlandet men förmedlas via Nordea för att balten Ingves och hans korrupta politikerlöss behöver pengar för att göda kriminella muslimer. Så är det när man är hycklare, då ljuger man om allt så att man kan fortsätta stjäla av skattebetalarna. Stefan Löfvén klarade inte ens av en svetsarkurs på Samhall. Det var för avancerat och man behöver tänka och jobba.
Citera
2018-03-20, 12:48
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
En bra artikel om skitbanken:

"Ryggraden i Nordea är de två spekulationsbankerna Gota och Nordbanken som gick omkull för snart 30 år sedan och som fick räddas med mångmiljardbelopp av staten."

Och muppen Wahloos:

"Fonderna är ofta anonyma och de röstar ofta på bolagsledningarnas förslag. Det har medfört att tjänstemän, vd:ar och enskilda investerare kan med relativt lite pengar kan ta över stora företag.
En av dem är Björn Wahlroos."

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/s...alskade-bank-1


Vad har man egentligen för förmåner i Nordea? Själv hade jag inga alls som kund där. Nör jag sedan bytte till ICA banken så fick jag lån till betydligt lägre ränta men även bonuspoäng på varuinköp i ICA butiker. Ser ingen som helst anledning att vara kund i Nordea eller någon annan storbank för dendelen heller. Placeringar finns det betydligt bättre plattformar för, som Avanza och Nordnet.
Citera
2018-03-20, 13:38
  #555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Vad har man egentligen för förmåner i Nordea? Själv hade jag inga alls som kund där. Nör jag sedan bytte till ICA banken så fick jag lån till betydligt lägre ränta men även bonuspoäng på varuinköp i ICA butiker. Ser ingen som helst anledning att vara kund i Nordea eller någon annan storbank för dendelen heller. Placeringar finns det betydligt bättre plattformar för, som Avanza och Nordnet.

Nordea är mycket bättre än avanza eller nordnet för 'placeringar', vad gäller pris(courtage).
Citera
2018-03-22, 02:57
  #556
Medlem
Hur många företag håller på att flytta från Sverige?
Var flyttar dom?
Citera
2018-03-30, 15:59
  #557
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur många företag håller på att flytta från Sverige?
Var flyttar dom?

Nordea behöver den europeiska bankunionen pga euron.
Citera
2018-11-21, 14:37
  #558
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
En prediktion: banken flyttas till Finland för att senare smällas där kostnaden fördelas genom Bankunionen. Naturligtvis pumpar man in en massa värdelösa bankpapper innan smällen. Jag menar, det vore ju inte första gången...

Oj! Titta! Blåljusresurserna m fl flyttar sina bankkonton från Nordea till Swedbank! För vi kan ju inte ha en poliskår som inte får sin lön när banken väl smäller, det går ju faktiskt inte!

Citat:
Riksgälden har upphandlat nya banktjänster för hela det statliga området. Därför byter Polismyndigheten bank för löneutbetalningar från Nordea till Swedbank. Förändringen sker den 1 januari 2019.

http://blaljus.nu/nyhetsartikel/undvik-lonestrul

Citera
2021-02-25, 09:09
  #559
Medlem
Prinsessbakelses avatar
En gång i tiden var Nordea/Nordbanken en huvudsakligen svensk bank, låt vara med förgreningar i Finland, Danmark och Norge. Nu är finländska Sampo som bekant huvudägare men Sampo har deklarerat att man vill sälja sitt aktieinnehav och inte tar något ansvar för den framtida ägarstrukturen.

Nordea är Nordens största bank. Jag tycker att svenska aktörer borde engagera sig i frågan. Nordea borde inte få segla omkring som ett herrelöst skepp på ett upprört hav. Svenska aktörer kan vara svenska staten - tidigare huvudägare - men även andra, såsom investmentbolag och pensionsfonder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback