Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 10:55
  #1
Medlem
Har en ASUS K 53U som är några år gammal.
Jag schabblade till det hela då Windows 10 skulle så populärt skulle installeras men efter totalt haveri återinstallerades W 7 av Inet.

CPUn är en AMD E-350 som då och då får uppdatering som maskinen misslyckas med. Uppdateringen heter "Advanced Micro Devices, Inc driver update for AMD SMBus".

Jag antar att jag inte kan utnyttja den snabbhet som borde finnas i systemet och jag undrar om någon av er därute kan enkelt förklara hur jag skall göra för att uppdateringen ska lyckas.

Data Delresultat:
Beräkningar/sek 3,7
Minnesåtgärder/sek 5,5
Diskens överföringshastighet/sek 5,6

Tot.res. 1 ????
Citera
2017-09-06, 12:56
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
CPUn är en AMD E-350 som då och då får uppdatering som maskinen misslyckas med. Uppdateringen heter "Advanced Micro Devices, Inc driver update for AMD SMBus".

Jag antar att jag inte kan utnyttja den snabbhet som borde finnas i systemet och jag undrar om någon av er därute kan enkelt förklara hur jag skall göra för att uppdateringen ska lyckas.

?


SMBus har inte ett skit med prestanda att göra.
Citera
2017-09-06, 13:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
SMBus har inte ett skit med prestanda att göra.

Tack för ditt svar men denna uppdatering har kommit flera ggr de senaste månaderna.
Kan jag alltså bortse från denna då?

Vet du något annat sätt att få fart på denna AMD. Den var klart snabbare innan jag klantade till det med W10.
En sak till som är förbannat irriterande, hur får jag fn-knappen för pekplattan att funka?
Citera
2017-09-06, 18:58
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-09-09, 15:48
  #5
Medlem
En sju år gammal processor lär inte vara så lätt att få nån vidare fart i, E-350 var väl inget fartmonster ens för sju år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback