Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 10:25
  #1
Medlem
zevens avatar
Hej alla,

Mod får gärna flytta denna fråga om den inte känns relevant för mac-forumet. Jag skriver den här eftersom att jag främst är intresserad av att få fram svaret för macbook-datorer.

Jag inser att frågan nog är lite udda, men here it goes: jag söker efter exempel på produkter eller svar på hur mycket el som SD-sloten på classic macbook-dator (ej senaste generationen där de tagit bort uttaget) kan leverera. Har inte lyckats hitta någonting - kanske levererar den ingen ström alls? Har en idé på hur man hade kunnat belysa datorn och nej - vill använda SD-sloten, inte USB-uttagen.

Väl mött
Z
Citera
2017-09-06, 10:28
  #2
Medlem
3.3 Volt kan programmeras till 1.8 V
Citera
2017-09-06, 11:16
  #3
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Lite snabbt googlande ger att max strömförbrukning för SD-kort rör sig om storleksordning 100mA så det borde väl sloten klara att leverera.
Citera
2017-09-06, 13:59
  #4
Medlem
zevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
3.3 Volt kan programmeras till 1.8 V

Tackar. Med risk för överkurs: vet du om annan hårdvara kan drivas av denna slot? Är ju ganska okej ström, hade kunnat driva någonting enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback