Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-06, 19:06
  #49
Medlem
[u][Någon procent*av norrlänningarna skulle vilja se ett förbud mot sydsvenskar i Norrland och lika många sörlänningar vill inte gärna se norrlänningar tränga sig på.U]

Denna insändare blir bara snurrigare och snurrigare.

Ja det finns säker någon promille som inte gillar sörmlänningar men är detta rimligt ! ?
Citera
2017-09-06, 19:34
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Personligen tror jag en absolut majoritet av de som överväger att rösta på SD gör det för att man hatar politiker i allmänhet, vill jävlas med systemet och vill ha en minskad invandring.
Kan erkänna att om jag lägger min röst på SD så beror det främst på mitt politikerförakt.

Våra nuvarande politiker sopar allt under mattan istället för att prata om problemen, vilket gör att jag inte tycker dom uppfyller kraven som krävs för att vara politiker.

SD vågar säga emot PK-politikerna. PK-politikerna säger vad dom tror folket vill höra så dom kan stanna kvar i sina positioner och tjäna massa pengar genom att använda floskler.

Sen är jag emot allt som innebär ökad population, främst för miljön men vi har inget parti i riksdagen som bryr sig om miljön men SD är ju dom som kommer närmast genom att minska invandring och då antalet människor.
Citera
2017-09-06, 21:20
  #51
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Klart som fan att SD har en del rasister på bland väljare och organisation. Herre gud det finns hur många exempel som helst.

Snälla för din egen skull: Lägg ner det där snacket om om att reducera dina politiska motståndare till barn ungefär. Samtidigt höjer du dig och dina egna till skyarna: "Smarta, nyfikna, kan inte duperas och kan ta egna initiativ".

Givetvis finns det. Men du glömmer att det finns en hel del rasister bland de andra partierna. Kolla bara på vänsterpartiet som antar att invandrare inte KAN klara sig själva utan bidrag. Att det är "förståeligt" att de begår väldigt många brott.

Identitetspolitik kommer från vänsterhållet idag, där man baserar allt möjligt enbart på grund av hudfärg.
Citera
2017-09-06, 21:53
  #52
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Givetvis finns det. Men du glömmer att det finns en hel del rasister bland de andra partierna. Kolla bara på vänsterpartiet som antar att invandrare inte KAN klara sig själva utan bidrag. Att det är "förståeligt" att de begår väldigt många brott.

Identitetspolitik kommer från vänsterhållet idag, där man baserar allt möjligt enbart på grund av hudfärg.

Nej det glömmer jag inte. Rasism tycker jag det finns gott om bland vänstern med, den yttrar sig väldigt annorlunda dock. Men just ditt exempel hade jag ingen aning om.. Källa på det där om Vänsterpartiet är du snäll?
Citera
2017-09-06, 21:55
  #53
Medlem
Holdingbreaths avatar
Alla svenska partier främjar eller döljer rasistiska idéer av ett slag eller annat. Vilken av dem i Sverige är den minst rasistiska? Är det minst rasistiska partiet bäst lämpat att styra?
Citera
2017-09-07, 08:07
  #54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Kan erkänna att om jag lägger min röst på SD så beror det främst på mitt politikerförakt.

Våra nuvarande politiker sopar allt under mattan istället för att prata om problemen, vilket gör att jag inte tycker dom uppfyller kraven som krävs för att vara politiker.

SD vågar säga emot PK-politikerna. PK-politikerna säger vad dom tror folket vill höra så dom kan stanna kvar i sina positioner och tjäna massa pengar genom att använda floskler.

Sen är jag emot allt som innebär ökad population, främst för miljön men vi har inget parti i riksdagen som bryr sig om miljön men SD är ju dom som kommer närmast genom att minska invandring och då antalet människor.


Håller med dig helt i det. Vissa människor har inte ägnat miljön någon som helst tanke. De förstår inte att det är människan som förstör sin planet utan de jobbar bara för att få så mycket prylar som möjligt till sig och sina 8 barn.
Därav följer att vi till varje pris måste se till att individer som är bärare av primitiv kultur i första hand måste stoppas från att komma hit. Att de förökar sig och förstör sitt eget land, det kan vi som är demokratiskt sinnade inte göra något åt. Men vi begränsar skadan genom att låta dem leva i sitt eget skit och inte sprida det ännu mer.
Citera
2017-09-07, 08:48
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Håller med dig helt i det. Vissa människor har inte ägnat miljön någon som helst tanke. De förstår inte att det är människan som förstör sin planet utan de jobbar bara för att få så mycket prylar som möjligt till sig och sina 8 barn.
Därav följer att vi till varje pris måste se till att individer som är bärare av primitiv kultur i första hand måste stoppas från att komma hit. Att de förökar sig och förstör sitt eget land, det kan vi som är demokratiskt sinnade inte göra något åt. Men vi begränsar skadan genom att låta dem leva i sitt eget skit och inte sprida det ännu mer.

Ja om man säger så här: Något som är bra ska inte blandas med något som är dåligt. T.ex. om du har dålig hembränt i en flaska och fin vodka i den andra och blandar ihop dom så blir allt halvdåligt.

Eller om du tar ett tidigare bra land som Sverige med bra kultur och blandar in skitkulturer så blir det en dålig röra.

Eller om man tar det som tagits upp som förslag för att fixa de dåliga skolorna. Och ena sidan har vi en jättebra och framgångsrik skola i ett välbärgat område och på andra sidan stan finns en skola med mycket bråk och stök och dåliga resultat (invandrartätt område). Tar man som de föreslår och skeppar in massa elever från den dåliga skolan i den bra skolan så kommer den skolan bli sämre och tar man barn från den bra skolan och skickar till den dåliga så kommer det troligen öka på snittet där, men de kommer ändå prestera sämre än i den bra skolan då de blir störda av dålig arbetsmiljö.

Bra saker ska hållas separat från dåliga saker. Därav Ungerns och Polens motstånd mot EU att ta emot kvotflyktingar. Dessa länder har fattat det, Sverige inte.
Citera
2017-09-07, 20:26
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Visst är SD:are något överrepresenterade bland klappmongona. Själv placerar jag ca 20%av SDs väljare inom denna katorgori.



Ja och nej. Högerpolitik är ju mer inriktat på individen än vad vänstern är, inget unikt med SD på det sättet längre. Alla har olika motiv till att rösta SD men de senaste åren tycker inte jag att det nödvändigtvis är själviskt att inte hjälpa flyktingar o.s.v men nu är läget annorlunda och jag tycker mig se alltfler människor som jag verkligen inte skulle klassa som rasister ÖHT, utan de har en nykter syn på att saker måste förändras.



Ja det kan det vara till viss del, inte avgörande dock.



Ja lite kanske. Men få bor väl i sämre områden än de klarar av. För de flesta så kvittar det om det nu hade varit gäng av etniska svenskar som jävlas i förorterna.




Nej, SD tycker jag är lite svagare pga dess ringa ålder. Så det är nog tvärt om där. Jag upplever att många väljer att se mellan fingrarna över att partiet här en någorlunda hög andel rasister och allmänna puckon eftersom de är oroliga för rikets framtid och det saknas förtroende för andra partier.



Nej men någonstans runt en fjärndel av SD väljare anser jag vara så pass illa i sin "rasism" att det kan problematiskt.





Ja.



Nej men det finns mycket gråzoner och ingen är fördomsfri.




Ja tyvärr. Något parti får så gott som anamma SD-linjen till stor del om det ska förhindras.



Nej, men gissningsvis 25% av Svenska befolkningen lider av olika grader av allmän obildning. Och här har SD en viss överrepresentation tycker jag. Samtidigt har de nog ett litet övertag gentemot andra partiers väljare vad det kommer till de som är lite mer begåvade.

En jävla massa svammel här. Ja det finns en hel del klappmongon i SD men knappast mer en i vänsterpartiet, S eller MP. Dagligen vräks det ut obildade korkade uttalanden från vänsterhörnet. Den allmänna obildningen är störst i vänsterleden och det märks tydligt. Detta är inte speciellt konstigt och relativt logiskt med tanke på den bidragspolitik man för och de människor den lockar. De som ser sig själva som bildade och lägger sin röst på dessa partier har ofta en examen i någon helt värdelös humanistisk utbildning med en betydande del konst, kultur eller genusskräp som egentligen inte ens är i nivå men ett naturbasår.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback