Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 12:57
  #277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Samtliga lägenheter i kvarteret Piskan, förutom Rosenlundsgatan 28, är hyreslägenheter.
Att det sedan möjligen finns en BRF Piskan är en annan sak.
Av hyresbeståndet i kvarteret Piskan äger Svenska Bostäder alla, förutom fastigheten Rosenlundsgatan 30.

https://www.allabrf.se/brf-piskan-so.../forsaljningar
Menar du att mäklarna ljuger ?

"Mäklarhistorik

Ska du sälja i föreningen? Flera mäklare har sålt i BRF Piskan Söder under de senaste 18 månaderna.

Jämför mäklare"
Citera
2018-08-13, 13:34
  #278
Avstängd
fiveinchbootss avatar
Att det finns en BRF bildad betyder ingenting.

Jag har släktingar som är hyresgäster i kvarteret Piskan.

https://www.svenskabostader.se/sok/?...ters=&type=all


Citat:
Ursprungligen postat av thunk
https://www.allabrf.se/brf-piskan-so.../forsaljningar
Menar du att mäklarna ljuger ?

"Mäklarhistorik

Ska du sälja i föreningen? Flera mäklare har sålt i BRF Piskan Söder under de senaste 18 månaderna.

Jämför mäklare"
Citera
2018-08-14, 10:40
  #279
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Vore kul med lite rundvandring i det där huset. Flyktingarna kunde i alla fall bjuda in den
där BRF på lite husesyn. Själv blev man ju filmad när man gick förbi.

Ja det kunde ju vara spännande. Ungefär som kålmården.

Här utanför grytet gillar "barnen" att stå och glo på honor. När vi stiger in i grytet så ser vi honan i färd med att laga mat. Dom äter bara sin egen mat då svennemat smakar skit. Titta! här slår eller snarare tillrättavisar barnet sin lillasyster. Hanarna är flockdjur och jagar mestadels på kväll/natt efter sexuella byten.
Citera
2018-08-14, 11:39
  #280
Medlem
LaScalas avatar
På lördag går Midnattsloppet med 40000 deltagare. Starten är vid Zinkens IP och insläpp till Lilla loppet och Glada loppet ser ut att vara precis vid modulerna.
Mina tantokompisar kommer hem på fredag för att delta i loppet och de hoppas att modulfolket fått info om vad som är på gång så de inte saboterar nåt. Med sin blotta närvaro?
När jag var funktionär ett par gånger så delade vi ut överblivna bananer vid parkeringen till deltagare som ville ha med sej hem.
I år blir det äpplen men ingen vågar väl neka modulborna om de ber om frukten?
Jag är full av onda aningar som vanligt.

Edit: glömde länk i rena upphetsningen:
http://midnattsloppet.com/stockholm/
Citera
2018-08-15, 09:20
  #281
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
På lördag går Midnattsloppet med 40000 deltagare. Starten är vid Zinkens IP och insläpp till Lilla loppet och Glada loppet ser ut att vara precis vid modulerna.

De kanske kunde dämpa den skrälliga musiken och de höga utropen av hänsyn till våra
nya vänner inne i modulhusen. Men som tur var fanns det ju en kille där som snabbt
hade lärt sig svenska och kunde fixa saker åt de andra !
Citera
2018-08-15, 18:13
  #282
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
De kanske kunde dämpa den skrälliga musiken och de höga utropen av hänsyn till våra
nya vänner inne i modulhusen. Men som tur var fanns det ju en kille där som snabbt
hade lärt sig svenska och kunde fixa saker åt de andra !

Jag misstänker att han kommer att övertala de som sänder musiken att enbart spela arabisk musik. Vid alla musikpunkter.
Alla vill väl behaga de nya hucklefamiljerna?
Citera
2018-08-20, 09:14
  #283
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag misstänker att han kommer att övertala de som sänder musiken att enbart spela arabisk musik. Vid alla musikpunkter.
Alla vill väl behaga de nya hucklefamiljerna?

Fanns en karta över loppet med vilken musik som skulle spelas var. Inget arabiskt.
På ett ställe var det bara utsatt "ljudvägg".

S k "hucklen" kunde man f ö se på en del av funktionärerna.

Men hur gick det för flyktingfamiljerna ? Hur blev deras kväll ?

Apropå lokaltidningarna så hade den för Liljeholmen mindre artikel om dessa familjer än
vad innerstadstidningarna hade men större än i den för Årsta/Johanneshov. Fågelvägen
ligger å andra sidan Liljeholmen klart närmare.
Citera
2018-08-20, 09:59
  #284
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Fanns en karta över loppet med vilken musik som skulle spelas var. Inget arabiskt.
På ett ställe var det bara utsatt "ljudvägg".

S k "hucklen" kunde man f ö se på en del av funktionärerna.

Men hur gick det för flyktingfamiljerna ? Hur blev deras kväll ?

Apropå lokaltidningarna så hade den för Liljeholmen mindre artikel om dessa familjer än
vad innerstadstidningarna hade men större än i den för Årsta/Johanneshov. Fågelvägen
ligger å andra sidan Liljeholmen klart närmare.

Loppet gick förbi mina fönster. Det var kul för jag kunde vinka åt de fyra jag kände som deltog.
Man kunde ju se på kartan på nätet var de befann sej om man hade deras startnummer.
Ängsligt kollade jag ut när de gjorde i ordning gatan. Jag fick "ljudvägg" hos mej. Jag slapp både den hysteriska sambamusiken som plågade mej ett år. Och,om sagt, det var ingen arabmusik.
Men menar du att det var hucklen som funktionärer? Ur led är tiden..
Jag såg i a f inte ett enda huckle springa förbi som deltagare i loppet.
Näst år kvoterades de väl in som vinnare efter att ha gått två steg. "Titta så duktiga våra nyanlända är"
Jag är misstänksam, negativ och målar fan på väggen så fort det är hucklen inblandade som ni väl märkt.
Citera
2018-08-26, 17:42
  #285
Medlem
TrikkFukks avatar
Hur många har flyttat in hittills? Gör de något väsen av sig?
Citera
2018-09-08, 19:25
  #286
Medlem
sök på "ringvägen 20" på ratsit så hittar du hela raketforskargänget
Citera
2018-09-08, 20:08
  #287
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
sök på "ringvägen 20" på ratsit så hittar du hela raketforskargänget

Så 45 stycken jihadister plus alla deras barn under 16 som inte räknas med när man söker på ratsit.

Tillhör dessa IS eller är de Ahrar al Sham?
Citera
2018-09-24, 09:43
  #288
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men menar du att det var hucklen som funktionärer? Ur led är tiden..
Jag såg i a f inte ett enda huckle springa förbi som deltagare i loppet.

Uppgifter som att stå vid en "vägspärr" och förhindra passage kan väl
utföras av vem som helst. Springa är nog svårare även om t ex Iran
och Sverige spelade damfotbollslandskamp häromåret.

Bör finnas bilder. Vit så gott som heltäckande klädsel.
__________________
Senast redigerad av thunk 2018-09-24 kl. 09:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback