Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 13:18
  #1
Medlem
Mupp08s avatar
Jag kopplade tydligen ihop en användare med en annan genom att skriva:
"Man får gratulera till dagens mest rasistiska inlägg. Varnagel, är det du?".
Regler är ju regler, absolut, så jag har inget problem med moderatorn som startade en omröstning hos sina gelikar ifall jag skulle få en varning/bli avstängd eller ej.
Nu fick jag ett meddelande om att jag kommer bli avstängd. Fine! Men kan inte flashback bli lite mer avslappnade vad gäller den här regeln?
Jag menar, alla som läste min kommentar förstår att jag inte var seriös och det går inte att länka den användaren till den jag frågade om denne var.

Så, varför så stenhårda på denna regel?
2017-09-05, 13:21
  #2
Medlem
RingInteSnutens avatar
För att anonymiteten är det viktigaste på detta forum.

Utifall du outar användare, även på skämt så förtjänar du att bli avstängd.


Flashback har väldigt få regler som enligt mig sköts jävligt bra, dom gånger jag har fått varning/avstängd har det varit helt befogat.

Har du dessutom följt regel 0.06 med detta?

Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder

Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
2017-09-05, 13:24
  #3
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
För att anonymiteten är det viktigaste på detta forum.

Utifall du outar användare, även på skämt så förtjänar du att bli avstängd.


Flashback har väldigt få regler som enligt mig sköts jävligt bra, dom gånger jag har fått varning/avstängd har det varit helt befogat.

Har du dessutom följt regel 0.06 med detta?

Jag outade inte någon. Sedan så ställs den här frågan till alla, inte den moderatorn. Jag har inget problem att denne gjorde det som skulle göras då regeln tas på största allvar. Jag efterlyser bara lite mer avslappnad attityd gentemot den.
2017-09-05, 13:25
  #4
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jag outade inte någon. Sedan så ställs den här frågan till alla, inte den moderatorn. Jag har inget problem att denne gjorde det som skulle göras då regeln tas på största allvar. Jag efterlyser bara lite mer avslappnad attityd gentemot den.

Du skrev: Varnagel, är det du?
Om inte direkt outning ett självklart försök.
2017-09-05, 13:26
  #5
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Du skrev: Varnagel, är det du?
Om inte direkt outning ett självklart försök.
Jag ställde en fråga. Jag påstod inte att det var varnagel.
2017-09-05, 13:39
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jag kopplade tydligen ihop en användare med en annan genom att skriva:
"Man får gratulera till dagens mest rasistiska inlägg. Varnagel, är det du?".
Regler är ju regler, absolut, så jag har inget problem med moderatorn som startade en omröstning hos sina gelikar ifall jag skulle få en varning/bli avstängd eller ej.
Nu fick jag ett meddelande om att jag kommer bli avstängd. Fine! Men kan inte flashback bli lite mer avslappnade vad gäller den här regeln?
Jag menar, alla som läste min kommentar förstår att jag inte var seriös och det går inte att länka den användaren till den jag frågade om denne var.

Så, varför så stenhårda på denna regel?

Det har diskuterats mycket här:

(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod


Oerhört solklar 1.06 som jag ser det.
2017-09-05, 13:42
  #7
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det har diskuterats mycket här:

(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod


Oerhört solklar 1.06 som jag ser det.
Ok, jag säger inte att moderatorn ifråga gjorde fel eftersom denne följer "hårdheten" till regeln, men kan inte se att jag outade någon eller försökte göra det så jag tycker att regeln är för hårdnackad.

Ska läsa tråden du länkade.
2017-09-05, 13:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jag ställde en fråga. Jag påstod inte att det var varnagel.
Jag tror inte att du är så korkad att du inte inser hur otroligt lätt det skulle vara att outa någon om man gjorde det tillåtet att fråga på det sättet.
2017-09-05, 13:48
  #9
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag tror inte att du är så korkad att du inte inser hur otroligt lätt det skulle vara att outa någon om man gjorde det tillåtet att fråga på det sättet.
Ok, jag får tänka om helt enkelt.
2017-09-05, 14:41
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Ok, jag säger inte att moderatorn ifråga gjorde fel eftersom denne följer "hårdheten" till regeln, men kan inte se att jag outade någon eller försökte göra det så jag tycker att regeln är för hårdnackad.

Ska läsa tråden du länkade.

Bara att fråga "är det du" som du gjorde är 1.06.

Det handlar inte bara om att outa någon utan dessutom om att överhuvud taget sammankoppla två konton, vilket du gjorde. Har du ens läst hela regel 1.06?

Citat:
1.06. Användarnas anonymitet

Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

.....

Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra. Det kan finnas skäl till att en person önskar använda två eller flera konton, och så länge detta inte bryter mot reglerna är det ingenting som någon bör lägga sig i eller kommentera. Det är också förbjudet att sammankoppla ett konto på Flashback med ett konto eller användarnamn på en annan webbplats.

.....


Solklar var ordet...
2017-09-05, 15:22
  #11
Medlem
Just den regeln om anonymiteten är unik för Flashback, men man måste följa de regler som finns på detta forum. På Facebook, Twitter och liknande, liksom även på andra forum är det inte lika stenhårt att användare ska vara anonyma.
2017-09-05, 15:55
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
TS kan fortsätta i befintlig tråd om behov av diskussion kvarstår.

(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod

// mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback