Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 10:57
  #1
Medlem
Strodes avatar
Jag ska kasta upp ett papper på scen till en artist jag ska se snart (åsikter om själva handlingen är ointressanta).

Tips på hur den ska nå artisten utan att bara fladdra iväg, samtidigt som den inte är en "fara" genom att t.ex. placeras i en flaska? Den ska ju synas också.

Tack på förhand!
Citera
2017-09-05, 11:03
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Pappersflygplan.
Citera
2017-09-05, 11:08
  #3
Avstängd
Flera små bollar.
Citera
2017-09-05, 12:26
  #4
Medlem
rostigamazons avatar
Klistra lappen på en plånbok, sen kastar du upp plånboken. (plånboken ska vara tom)
Citera
2017-09-05, 13:55
  #5
Medlem
Marquesos avatar
Stor eller liten scen, hur långt avstånd från dig till artisten? Och hur känd artist talar vi om? Tvivlar på att artisten i fråga kommer att besvära sig med ett pappersflygplan eller en pappersboll. Minns bara två gånger då artister eller band fått saker uppkastade på scen som de sedan plockat upp. En gång en keps, en annan gång en blombukett.

Är det hemligt vad som ska stå på lappen?
Citera
2017-09-05, 17:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Stor eller liten scen, hur långt avstånd från dig till artisten? Och hur känd artist talar vi om? Tvivlar på att artisten i fråga kommer att besvära sig med ett pappersflygplan eller en pappersboll. Minns bara två gånger då artister eller band fått saker uppkastade på scen som de sedan plockat upp. En gång en keps, en annan gång en blombukett.

Är det hemligt vad som ska stå på lappen?
Keps = Lana?
Citera
2017-09-05, 21:21
  #7
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Stor eller liten scen, hur långt avstånd från dig till artisten? Och hur känd artist talar vi om? Tvivlar på att artisten i fråga kommer att besvära sig med ett pappersflygplan eller en pappersboll. Minns bara två gånger då artister eller band fått saker uppkastade på scen som de sedan plockat upp. En gång en keps, en annan gång en blombukett.

Är det hemligt vad som ska stå på lappen?

Artisten och jag har en 'fan/idol-relation' och har kastat saker till varann vid 8 tillfällen (rosor, plektrum osv). Han vet vem jag är och har tackat mig vid namn i mikrofonen så han kommer med största sannolikhet att ta emot och läsa det bara han fångar och ser det. Problemet är ju bara att det är svårt att ta emot just ett papper
Det har fungerat på Ullevi , nu kommer det vara en mindre scen (uppenbarligen).

Det är inte hemligt men vill att det ska vara just han som får lappen och inte att det försvinner iväg i publiken för då försvinner hela syftet Men ifall någon roddare får tag i den och räcker över det senare är lugnt.
Citera
2017-09-05, 21:23
  #8
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Klistra lappen på en plånbok, sen kastar du upp plånboken. (plånboken ska vara tom)

Kan ju faktiskt funka, det är ju ett mjukt föremål som ändå väger tillräckligt för att kastas upp utan att fladdra iväg!
Citera
2017-09-06, 00:32
  #9
Medlem
mogs avatar
Brodera meddelandet på en bit tyg. Fäst tygbiten på en nalle. Kasta nallen mot scenen. Nallen fick en flygtur och du får ligga.
Citera
2017-09-06, 08:48
  #10
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Brodera meddelandet på en bit tyg. Fäst tygbiten på en nalle. Kasta nallen mot scenen. Nallen fick en flygtur och du får ligga.
Texten är för lång för att broderas, men kan däremot fästa med säkerhetsnålar, mycket bra idé! Liggeriet vore en bonus.
Citera
2017-09-10, 18:17
  #11
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Brodera meddelandet på en bit tyg. Fäst tygbiten på en nalle. Kasta nallen mot scenen. Nallen fick en flygtur och du får ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Stor eller liten scen, hur långt avstånd från dig till artisten? Och hur känd artist talar vi om? Tvivlar på att artisten i fråga kommer att besvära sig med ett pappersflygplan eller en pappersboll. Minns bara två gånger då artister eller band fått saker uppkastade på scen som de sedan plockat upp. En gång en keps, en annan gång en blombukett.

Är det hemligt vad som ska stå på lappen?

Jag la det i ett kartong-kuvert som jag fick hem fotografier i. Lagom tungt och skyddade pappret.
Träffade dock artisten innan så kunde lämna över det personligen. Allt gick bra Woo!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback