Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 09:37
  #1
Medlem
Funderar på att resa iväg ensam i tre-fyra dagar i oktober. Jag flyger från Stockholm. Resmålet måste ha bra mat. Vill mest komma bort några dagar. Är det nån som har några tips? Har funderat på Baltikum då det verkar billigt att ta sig dit och kul med ett land jag aldrig varit i.
Citera
2017-09-05, 09:50
  #2
Medlem
Före detta östeuropa är bra ställen att resa ensam till. Har själv rest ensam i Budapest, Bratislava och nu senast Krakow. Bratislava är bra för en natt men man behöver inte så mycket mera. Krakow och Budapest däremot är det bra att stanna lite längre i! Båda ställena är billiga och har bra mat. Tror också att Baltikum kan vara ett riktigt bra alternativ!
Citera
2017-09-05, 10:15
  #3
Medlem
Sqrbankens avatar
Prag.

Billigt, vackert (åtminstone centralt där jag hängt), gästvänligt, bra käk där jag ätit, mkt. Kultur och historia likväl bra klubb och pub om man nu vill ha det.
Citera
2017-09-06, 13:05
  #4
Medlem
Tack för förslagen, men jag har satt lite som mål att se ett nytt land varje år, och jag har varit i Polen, Tjeckien och Ungern. Har varit lite inne på Riga. Är det nån som har nåt att säga om den staden?
Citera
2017-09-06, 13:16
  #5
Medlem
Tyvärr har jag inga tips om Riga som i och för sig låter spännande.

Annars är Belgrad en mycket trevlig stad om du aldrig har varit i Serbien. Det är en vacker stad med många sevärdheter (borgen som till stor del är en utomhusupplevelse, Teklamuseet, m.m.). Lite enklare och lite billigare än Prag och Budapest men fortfarande mycket trivsamt. Restaurangmenyer och liknande på kyrilliska. Kul hjärnövning!

Enklast flyger man med AirSerbia som är ett statligt flygbolag (med mat ombord som standard, lite oväntat nu förtiden).

PS. Pass behövs eftersom Serbien inte är med i EU!
Citera
2017-10-07, 14:24
  #6
Medlem
Det blir Riga i två dagar och nätter. Är det nån som har tips på var man käkar bäst, bor billigt och bra, och har tips på vad man ska se och göra?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2870392

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback