Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-07, 21:26
  #25
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Ja, det här.

Med andra ord, MGM är en bitter jävel. Tveksamt att det är ett gäng tonåringar som får för sig att göra så här.

Jag tror inte heller på tonårsgäng, eftersom att skadegörelsen är såpass utstuderad. Hade det varit "vanlig" skadegörelse, hade vattnet satts på och möjligen golvbrunnarna blivit igensatta. Men det andra, med elektriciteten och apparatskåpet får mig att tro att det är någon galen rättshaverist som har figurerat i någon form av friktion/anmälan/händelserapport kring tvättstugan.

Kanske någon som blivit bestulen på sina kläder som hängt på tork, och som har sin egen uppfattning om vem som kan tänkas bära ansvaret. Och att denne bestulne då önskat hämnas den denne skadegörare tror är skyldig till stölden. Ännu en teori. Det här känns som en slags hämnd.
Citera
2017-09-07, 21:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Skulle även kunna vara raggare.
Jag har hört från Casey Rövback att Laholm har stora problem med raggare.

*gilla*

Tror faktiskt det kan vara en svensk som tröttnat på att få sin tvätt urkastad på golvet när nån annan snott tvättmaskinen. Eller nån som tröttnat på när avloppen täpps igen och bönemattorna blötläggs i några dygn.

Hursomhelst är det att gå över gränsen att blanda el o vatten.
Citera
2017-09-08, 06:25
  #27
Medlem
Inaniss avatar
Jag tror mer på att det är någon som hittat nycklar eller att dörren inte varit ordentligt stängd. Sen försökt att rigga så vattnet blir strömförande, alternativt så huvudsäkring löser ut så det slocknar lite. Är ganska tveksam till att det skulle vara någon av dom boende, men möjligt att det finns någon knarkare med lite diagnoser förstås.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback