Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 08:17
  #1
Medlem
tjåppes avatar
Hej,

Tog just en fix vaket för första gången på en vecka. Har testat samma tjack tidigare, även då IV - och det fungerade perfekt.

Nu är det så att jag sköt i armvecket, hittade fint svar direkt och slog i mig ca 0,3g. Strax efter att jag tar ut nålen så börjar de ömma lite på biceps på samma arm jag sköt. Jag kikar på armen och det uppstår lätt rodnad på insidan av biceps, ganska högt upp, åtminstone 10 cm från där jag sköt. I denna rodnad framträder snart två oregelbundna och olika stora utslag, helt vita och upphöjda 1mm högre än övriga skinnet - mitt i rodnaden på biceps.

Även i armvecket där nålen gick in uppstod en liknande rodnad fast i mindre omfattning. Detta skulle säkert kunna bero på att jag sköt en minidos utanför, inget jag hade oroat mig över annars.

Men att det framträder 10 cm upp på armen förstår jag inte, och dessutom de två utslagen som mest kan liknas vid det man får av brännässlor eller nåt liknande.

Mår i övrigt jättebra, och under tiden som jag skrivit detta ser jag hur det lagt sig något vilket känns betryggande.

Men nån som har förklaringar/känner igen sig i till det jag beskriver?

Må väl,
tjåppe
Citera
2017-09-09, 18:21
  #2
Medlem
nakamotos avatar
Låter som att du injicerade något som inte var helt sterilt.
Gick det över ts?
Citera
2017-09-13, 00:55
  #3
Medlem
Soluss avatar
Var lösningen klar? Filtrerade du lösningen?
Citera
2017-09-22, 13:17
  #4
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjåppe
Hej,

Tog just en fix vaket för första gången på en vecka. Har testat samma tjack tidigare, även då IV - och det fungerade perfekt.

Nu är det så att jag sköt i armvecket, hittade fint svar direkt och slog i mig ca 0,3g. Strax efter att jag tar ut nålen så börjar de ömma lite på biceps på samma arm jag sköt. Jag kikar på armen och det uppstår lätt rodnad på insidan av biceps, ganska högt upp, åtminstone 10 cm från där jag sköt. I denna rodnad framträder snart två oregelbundna och olika stora utslag, helt vita och upphöjda 1mm högre än övriga skinnet - mitt i rodnaden på biceps.

Även i armvecket där nålen gick in uppstod en liknande rodnad fast i mindre omfattning. Detta skulle säkert kunna bero på att jag sköt en minidos utanför, inget jag hade oroat mig över annars.

Men att det framträder 10 cm upp på armen förstår jag inte, och dessutom de två utslagen som mest kan liknas vid det man får av brännässlor eller nåt liknande.

Mår i övrigt jättebra, och under tiden som jag skrivit detta ser jag hur det lagt sig något vilket känns betryggande.

Men nån som har förklaringar/känner igen sig i till det jag beskriver?

Må väl,
tjåppe

En liknande sak hände mig för ett tag sen. Injicerade i någon rc eller om det var tjo... i foten. Sekunder senare börjar det bränna till i vaden men i princip ingen reaktion vid sticket. Hade ont ett fåtal veckor, men det gick över.
Citera
2017-09-22, 13:48
  #5
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Jag skulle gissa på att det är något i tjacket som du inte riktigt tål. Jag får precis samma symptom runt 60-80% utav gångerna när jag löser och skjuter dolcontin!

Jag antar att gångerna jag får nässelutslagen är när jag missar någon liten mängd som knappt märks eller att jag filtrerat halvdant.

Och detta gäller enbart riktiga dolcontin, det har aldrig hänt med någon annan drog - och då ska du veta att jag injicerat _VÄLDIGT_ mycket, utav det mesta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback