Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-05, 12:40
  #13
Medlem
No-n-sences avatar
Det är bara att titta på hur asiater porträtterar sig själva i reklamfilm. Gjorda av asiater med en asiatisk målgrupp. Där kan man tala om stereotyper och sexism. Jag respekterar i alla fall att asiater kan ta det med några få undantag. Är ens Hübinette en riktig asiat, har är ju inte uppväxt i kulturen?

Vilket visar att Hübbe är full av skit som vanligt.
Citera
2017-09-05, 12:49
  #14
Medlem
rostigamazons avatar
Vi kan inte ha utlänningar som kommer till Sverige, och skriker om rasism så fort något inte faller dom i smaken.
Citera
2017-09-05, 12:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det är ju samma människor som säger sig vara feminister och se Patriarkala strukturer bakom allting som lyckas uppfatta rasism i allt de ser .

Att exempelvis den medelålders vite ingenjören Kalle med 15 års branscherfarenhet och spetskompetens tjänar mer pengar än den analfabetiska bidragsanställda negressen Olufunmilola som sover lutad mot en sop på Samhall är för dessa människor både rasistiskt och ett exempel på att patriarkatet förtrycker kvinnor .
Jo, jag håller med om att både feminister och "allt-är-rasism"-människor normalt sett är vänsterinriktade men jag menar nog att det ändå är två olika saker. Tråden borde ligga i ett annat forum, enligt mig.

Vad gäller sakfrågan är förstås talet om rasism lika tröttsamt som vanligt.
Citera
2017-09-05, 12:53
  #16
Medlem
Carl Serungs avatar
Käppkinesen, mordbrännaren och kvinnohataren Hübinette ska bara hålla käften!

(FB) Vem är den kända debattören som greps för mordbrand? Tråden om Tobias Hübinette
Citera
2017-09-05, 18:58
  #17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-09-05, 19:15
  #18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Käppkinesen, mordbrännaren och kvinnohataren Hübinette ska bara hålla käften!

(FB) Vem är den kända debattören som greps för mordbrand? Tråden om Tobias Hübinette
Vill minnas att han även attackerat barn som han retade sig på. Vänsterextremister är inte riktigt kloka.

Fin wiki-sida, ingenting om hans små snedsteg i livet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Vilka stora näsborrar han har förresten, undrar hur många kinapuffar han får plats med där?
Citera
2017-09-06, 08:42
  #19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vill minnas att han även attackerat barn som han retade sig på. Vänsterextremister är inte riktigt kloka.

Fin wiki-sida, ingenting om hans små snedsteg i livet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Vilka stora näsborrar han har förresten, undrar hur många kinapuffar han får plats med där?
Jajjemen ,även barnmisshandlare då han misshandlade ett litet barn som ropade "Titta! En kines!:

Jag rusar in genom bakdörren på bussen och tränger mig fram bland barnen och trycker upp pojken mot glasrutan så han börjar kvida och ropa ”nej, nej”. Innan förskollärarna eller de andra vuxna hinner reagera kastar jag mig ut ur bussen precis innan bakdörren stängs igen, och jag ser sedan bussen åka iväg med en gråtande pojke, en förvirrad skara barn och en upprörd samling vuxna som med oförstående och anklagande blickar tittar på mig genom fönstret.”
http://www.friatider.se/har-skryter-...barnmisshandel

En riktig tuffing!
Citera
2017-09-07, 18:54
  #20
Avstängd
ilpobres avatar
Jag förstår inte varför den ger en nidbild av asiater? Hon har ju bara en traditionell dräkt på sig, det är väl inget att göra sig lustig över eller skratta åt. Då tycker jag nästan Beijers reklam med sumobrottarna är värre, där kan man snacka att göra sig lustig över asiater och antyda att sumobrottare är ointelligenta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback