Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-05, 20:14
  #13
Medlem
Sedan Juni, är allt vatten jag dricker, RO-vatten (samma som destillerat, bara en annan metod för att åstadkomma rent vatten) och utöver en tvåliters Coca-cola, och någon burk RedBull, är vatten, eller te kokat på samma vatten, det enda jag druckit hemma. Dricker två glas mjölk till lunch på olika lunchbarer, och äter vanlig mat, utan "extra salt", ingen extra hänsyn är tagen till att jag numera enbart dricker "rent vatten".

Jag får naturligtvis fortfarande i mig ett stort överskott salt från mat, läsk och godis. Poängen är att rent H2O inte är skadligt.
2017-09-05, 20:55
  #14
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Sedan Juni, är allt vatten jag dricker, RO-vatten (samma som destillerat, bara en annan metod för att åstadkomma rent vatten) och utöver en tvåliters Coca-cola, och någon burk RedBull, är vatten, eller te kokat på samma vatten, det enda jag druckit hemma. Dricker två glas mjölk till lunch på olika lunchbarer, och äter vanlig mat, utan "extra salt", ingen extra hänsyn är tagen till att jag numera enbart dricker "rent vatten".

Jag får naturligtvis fortfarande i mig ett stort överskott salt från mat, läsk och godis. Poängen är att rent H2O inte är skadligt.

Varför gör du det om man får fråga?
2017-09-05, 21:41
  #15
Medlem
cacas avatar
Få se nu, destilerat vatten innebär att vattnet kokats så det övergått i ångras och sedan kondenseras ner och blir vatten igen, men en renare form av vatten.
Ja därmed är det helt ofarligt att dricka destillerat vatten.

Det är exakt så som allt regn som faller på jorden blir till, solen skiner och även den skitigaste vattensamling avger vattenånga till atmosfären, där kyls den ner eller kondenseras och blir tillslut vattendroppar som då faller som regn dvs ett rent och fint drickbart vatten!
2017-09-05, 22:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Varför gör du det om man får fråga?
För att de här trådarna återkommer med 3 månaders mellanrum, och jag har RO-anläggningen i alla fall, så det enda "extra" jag behöver göra är att ställa en bringare med vatten i kylen, så jag har kallt vatten, i stället för att dricka direkt ur kranen...
2017-09-08, 06:21
  #17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nä det duger inte att starta en ny tråd bara för att man inte orkar söka.

Låst

/Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback