Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-04, 21:00
  #1
Medlem
kan man dricka destillerat vatten om man tillför de saknade mineralerna och salterna?
Det finns nämligen folk som påstår att destillerat vatten spränger kroppens celler och att det är rent ut sagt livsfarligt att dricka vatten, det kan väl inte stämma?

om det nu som förmodat inte är skadligt hur går man tillväga för att enklast och billigast destillera vatten? en plastis?
2017-09-04, 21:02
  #2
Medlem
Klart det är ofarligt. Det säljs tom på flaska med just ändamålet att drickas.
2017-09-04, 21:03
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Är du utvecklingsstörd?

Står det en stor jävla triangel på destillerat vatten tex på mackar att du minsann sprängs inifrån om du dricker det?
2017-09-04, 21:11
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Om du inte slutar att äta något... så är destillerat vatten inget bekymmer. Slutar du att äta fullständigt så iofs destillerat vatten kanske inte ditt största bekymmer...
2017-09-04, 21:13
  #5
Medlem
Det du pratar om är s.k diväteoxid... coca-cola innehåller det.... fy tusan...

Hihi
2017-09-04, 21:18
  #6
Medlem
kraektoggs avatar
Du ska inte lyssna på idioter. Klart att cellerna inte sprängs. Hört talas om osmos?
2017-09-04, 21:19
  #7
Medlem
Bulkninjas avatar
Inte att dricka det. Jag tror du blandar ihop med något annat.
tror du tänker på Osmos och att jämvikt mellan salter ska balanseras, och det är helt rätt.
En cell drar åt sig destillerat vatten så att cellen "sprängs"
och vatten med hög salthalt suger ut vatten ur cellen så att den skrumpnar förenklat

Detta för att det strävar åt att nå jämvikt.
2017-09-04, 21:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Är du utvecklingsstörd?

Står det en stor jävla triangel på destillerat vatten tex på mackar att du minsann sprängs inifrån om du dricker det?
Fan vad arg man kan vara, nej jag tror självklart inte man skadas av rent vatten men när folk börjar påstå att man blir det så börjar man ju undra!
2017-09-04, 21:42
  #9
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocinet
Fan vad arg man kan vara, nej jag tror självklart inte man skadas av rent vatten men när folk börjar påstå att man blir det så börjar man ju undra!
Så säger jag du kan blåsa upp som en ballong av för många popcorn o spricka tror du på det? Folk börjar påstå..

Källkritik wattson, källkritik. Dessa folk du känner läser en ding ding värld gissar jag som morgontidning.
__________________
Senast redigerad av Bluebeast72 2017-09-04 kl. 21:45.
2017-09-04, 22:40
  #10
Medlem
WGASs avatar
Japp. Om du tillför en jävla massa mineraler och annat (d-vitaminer?) är det samma sak som kranvatten.
http://sverigesbryggerier.se/vatten/...allet-vattnet/
2017-09-05, 08:21
  #11
Medlem
MataRengis avatar
Hur mycket vatten handlar det om? Dividera detta med din kropps vatteninnehåll så märker du snabbt att dina celler inte kommer att bry sej det minsta.

Däremot, om du ersätter allt vatten du dricker och som finns i mat med destillerat vatten, och dessutom äter mat som inte innehåller salt (finns inte) så kommer du inte att må bra i längden. Men detta är inte fallet, eller hur?
2017-09-05, 14:15
  #12
Medlem
YP4XQs avatar
Tror tankebanorna mynnar ut i att man använder det i batterier, eller?

Ah såg en tråd (FB) Destillerat vatten = batterivatten?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback