Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-12, 05:34
  #13
Medlem
Spud-boys avatar
Hehe.. Passande låt: https://www.youtube.com/watch?v=7YvAYIJSSZY
Citera
2017-11-29, 04:48
  #14
Medlem
spajjes avatar
Jag ser dig och kan se tönten i dig.
Citera
2017-11-29, 04:58
  #15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUMPANU
Hej!
Finns det någon som vet hur jag gör för att kolla om någon övervakar min MacBook air? Är helt okunnig när det gäller Mac ...

Flera personer har haft tillgång till macen den senaste tiden.

Tack

Innan vi kan ge förslag på spårningsprogram så måste vi först utreda VAR du känner dig övervakad, och VARFÖR du känner att du är det?
Citera
2017-11-29, 11:30
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozavav
Haha är du nojig eller?




https://goo.gl/ZjHUzB

Vad är det för jävla länk du postar på flera olika trådar?
Citera
2017-11-29, 18:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUMPANU
Hej!
Finns det någon som vet hur jag gör för att kolla om någon övervakar min MacBook air? Är helt okunnig när det gäller Mac ...

Flera personer har haft tillgång till macen den senaste tiden.

Tack
Investera i Little Snitch så kan du se vilken trafik som går till och från datorn.
Citera
2017-11-29, 19:38
  #18
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Innan vi kan ge förslag på spårningsprogram så måste vi först utreda VAR du känner dig övervakad, och VARFÖR du känner att du är det?

Är inte TS men har också Mac och misstänker att jag är "övervakad" på något vis.
Det är någon jävel som håller på och använder mina inlogg! Jag får säkert mail en gång i veckan om att mina konton används från nya browsers eller nya platser (och nej, det är inte från spamadresser). Min respons är att byta lösenord på alla drabbade konton till helt orelaterade nonsenslösenord som mer liknar hashar, men likväl så dyker det upp några dagar senare att någon har loggat in från en annan dator.
Har testat flera av de gamla hederliga antivirusprogrammen och de hittar inget, har också kört Wireshark för att försöka se om någon snokar på linan men inget ser konstigt ut där.

Tips?
Citera
2018-01-02, 20:56
  #19
Medlem
Delta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Är inte TS men har också Mac och misstänker att jag är "övervakad" på något vis.
Det är någon jävel som håller på och använder mina inlogg! Jag får säkert mail en gång i veckan om att mina konton används från nya browsers eller nya platser (och nej, det är inte från spamadresser). Min respons är att byta lösenord på alla drabbade konton till helt orelaterade nonsenslösenord som mer liknar hashar, men likväl så dyker det upp några dagar senare att någon har loggat in från en annan dator.
Hur går det till i sådana fall? Är det din aktivitet som loggförs och lösenord transkriberas ut eller är det screen-capture? Jag har aldrig fattat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback