2017-09-04, 18:10
Medlem
Joe-Joe95s avatar
Jag ska starta ett företag online. En nischad Shopify e-handelsbutik och antagligen en del försäljning på Amazon. Jag skulle behöva tips på bra kreditkort för sådana förutsättningar. Några av de viktigaste sakerna tycker jag är: lågt eller inget valutapåslag, bra cash back 1% eller högre, bra försäkringar vid onlinehandel t ex leveransförsäkring, prisgaranti.
Citera
2017-09-04, 18:19
Medlem
Ratozs avatar
Du vet om att man köper saker med ett kreditkort va? Man säljer inte med det.

Blir därför lite märkligt när förutsättningarna du listar inte handlar om hur du ska köpa saker utan bara om hur du ska sälja och sen vill du ha tips på kreditkort.
Citera
2017-09-04, 18:23
Medlem
beaver_ses avatar
Använd inte PostNord som leverantör då, de är många företag som stupat pga dem.
Men snoka runt på andra företag och kolla lite hur deras priser ligger, sen försöker du ligga lite under.
Men som sagt bygg upp ett bra företag och låt även kunden ibland få rätt trots att de strulat till det själva, där vinner man i längden och nöjda kunder är den bästa reklamen och den kostar inte mycket.
Lycka till.

Och va nu lite trevliga mot den lågpostande TS
Citera
2017-09-04, 18:37
Medlem
Joe-Joe95s avatar
Jo, jag har redan gjort research innan, men ville inte få svar enbart på dem korten utan vill vara öppen om några andra har andra förslag också och inte bara på de jag har listat. Och givetvis förstår jag att kreditkort betalar man med, men det är just den aspekten jag tycker är viktig; att spara/ tjäna pengar och få förmåner bara för att man väljer att betala med ett särskilt kort för det lär bli mycket inköp.
Hursomhelst, de kort jag tittat på som verkar vara intressantast är följande:

Mastercard remember more- första året gratis, 1% cashback, 11 försäkringar, 1,65 valutapåslag, prisgaranti 90 dagar.
Norwegan card- 0 kr, 1% cashpoints alla köp
ikano bank- 0 kr, rabatter varje månad olika bransher
easy living- 195 kr, 0 kr valutapåslag, leveransförsäkring
Kanske dessa oxå- coop mer kort, preem kort
Citera
2017-09-04, 18:46
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe-Joe95
Jo, jag har redan gjort research innan, men ville inte få svar enbart på dem korten utan vill vara öppen om några andra har andra förslag också och inte bara på de jag har listat. Och givetvis förstår jag att kreditkort betalar man med, men det är just den aspekten jag tycker är viktig; att spara/ tjäna pengar och få förmåner bara för att man väljer att betala med ett särskilt kort för det lär bli mycket inköp.
Hursomhelst, de kort jag tittat på som verkar vara intressantast är följande:

Mastercard remember more- första året gratis, 1% cashback, 11 försäkringar, 1,65 valutapåslag, prisgaranti 90 dagar.
Norwegan card- 0 kr, 1% cashpoints alla köp
ikano bank- 0 kr, rabatter varje månad olika bransher
easy living- 195 kr, 0 kr valutapåslag, leveransförsäkring
Kanske dessa oxå- coop mer kort, preem kort

Gäller verkligen de villkoren näringsidkare?
Citera
2017-09-04, 18:56
Medlem
Du bör nog kontakta din företagsbank. Har inte dom några förslag?

Detta är ju kreditkort för privatpersoner. Vilket företag köper in sina grejor med kreditkort för att få tex COOP-poäng? Horribelt oseriöst.
Citera
2017-09-04, 19:07
Medlem
studioxswes avatar
Så du har alltså tänkt göra dina inköp med ett kreditkort? Sånt använder man för att boka en flygresa inte för att ta bolagets totala utgifter, lycka till med ditt bolag, kommer säkert gå bra
Citera
2017-09-04, 19:29
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Du bör nog kontakta din företagsbank. Har inte dom några förslag?

Detta är ju kreditkort för privatpersoner. Vilket företag köper in sina grejor med kreditkort för att få tex COOP-poäng? Horribelt oseriöst.

Inte bara oseriöst. En potentiell skattemardröm.
Citera
2017-09-04, 20:17
Medlem
Använd Paypal istället, så kan dina shoppare ansluta exakt vilket jäkla kort de vill till sitt Paypal konto och du slipper en massa olika avtal för att acceptera alla möjliga kort som kan tänkas. Sedan behöver du inte fundera över om korten är skimmade eller något.
Citera
2017-10-17, 16:21
Medlem
Låter som att Preems Mastercad som ger 1% cashback passar perfekt.
Alternativt American Express, med eller utan Eurobonus tillkopplat.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in