Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 15:16
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vem identifierar sig som cisman? Ingen jag känner till. Alltså är alla välkomna på hennes spelning! Bra va? Det är som att bli upprörd över att någon utesluter alla som identifierar sig som rassesvin..

Alla som är födda män och kallar sig man är alltså rassesvin? Vad är din definition av "cis"? Det känns som att du sitter och lurar på en alternativ tolkning.
Citera
2017-09-09, 22:38
  #146
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Alla som är födda män och kallar sig man är alltså rassesvin? Vad är din definition av "cis"? Det känns som att du sitter och lurar på en alternativ tolkning.

Jag tror du måste öva på slutledningsförmågan. Min definition av cisman är irrelevant. Jag identifierar mig inte som cisman och tror inte att någon annan gör det heller. Tror i vart fall inte det finns någon i tråden som identifierar sig som cisman och därför känner sig kränkt av att bli utesluten av Silvana...
Citera
2017-09-10, 10:22
  #147
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Jag tror du måste öva på slutledningsförmågan. Min definition av cisman är irrelevant. Jag identifierar mig inte som cisman och tror inte att någon annan gör det heller. Tror i vart fall inte det finns någon i tråden som identifierar sig som cisman och därför känner sig kränkt av att bli utesluten av Silvana...

En cisperson är någon vars biologiska kön överensstämmer med deras juridiska, sociala och upplevda kön. Jag vet inte om du syftar på att ingen identifierar sig med nyordet "CIS" eller med att ens biologiska kön sammanfaller med hur man upplever sin könsidentitet. Om du menar det senare så har du fel, de allra flesta identifierar sin könsidentitet med sitt biologiska kön.

Sen handlar det inte om hurvida jag, du eller någon annan i tråden blir kränkt av Silvanas uttalande utan att hon i statens propaganda organ(SVT) kan säga vad hon säger utan att bli ifrågasatt samt att hon i ett statligt museum kan exkludera människor. För mig är det en principsak, för dessa vänsterdårar skriar varje dag annars om hur exkluderade de själva anser sig vara.
Citera
2017-09-10, 10:57
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Jag tror du måste öva på slutledningsförmågan. Min definition av cisman är irrelevant. Jag identifierar mig inte som cisman och tror inte att någon annan gör det heller. Tror i vart fall inte det finns någon i tråden som identifierar sig som cisman och därför känner sig kränkt av att bli utesluten av Silvana...

Din definition blev alltså helt plötsligt irrelevant, trots din liknelse? Då är det väl din "slutledningsförmåga" som bör ifrågasättas.

Ni får hitta på ett bättre ord för att etikettera ondskan
__________________
Senast redigerad av dianna-agron 2017-09-10 kl. 11:26.
Citera
2017-09-10, 16:35
  #149
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
En cisperson är någon vars biologiska kön överensstämmer med deras juridiska, sociala och upplevda kön. Jag vet inte om du syftar på att ingen identifierar sig med nyordet "CIS" eller med att ens biologiska kön sammanfaller med hur man upplever sin könsidentitet. Om du menar det senare så har du fel, de allra flesta identifierar sin könsidentitet med sitt biologiska kön.

Jag skrev exakt vad jag menade. "Alla som inte identifierar sig som Cis-man är välkomna." Identifierar du dig som cisman? Om du inte gör det, då är du välkommen!
Citera
2017-09-15, 18:13
  #150
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Ser ni hatet i hennes ögon? Har hon judisk härkomst?
Jävlar i helvete vad dum du måste vara. Hon heter Imam i efternamn.
Citera
2017-09-15, 18:35
  #151
Medlem
Hon var med i Metro idag tror jag kolla ej datum.

Felet med att media domineras av feminister är att det är bara deras intressen som kommer till tals.

Det är oftast att berätta hur värdelöst det manliga könet är , och försöka påverka andra att tycka män är värdelösa,

Många män går omkring och tycker de själva är värdelösa p.g.a detta. Detta är egentligen ett kriminellt beteende men när feministerna bedömer sig själva så är de världens räddning.
Citera
2017-09-16, 13:44
  #152
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Jävlar i helvete vad dum du måste vara. Hon heter Imam i efternamn.
Hennes namn är bara en gimmick som hon kan lär ha tagit för att låta politiskt korrekt. Hennes namn är nog inget att hänga upp sig på.
Jag tror vi kan utesluta att Silvana Imam skulle vara en Ortodox/Troende judisk person. Hon skulle däremot kunna ha judisk härkomst.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Silvana Imams mor är språkvetare från Samogitien, Litauen och hennes far jurist och journalist från Syrien. Via en tid i Prag flyttade familjen då hon var fyra år från Litauen till Sverige, där de bodde ett år i Kiruna. Därefter flyttade de till Stockholmsförorten Jakobsberg

https://sv.wikipedia.org/wiki/Silvana_Imam
Citera
2018-09-18, 23:49
  #153
Medlem
KokaGrodas avatar
Tittade precis på SVT där de kör en "dokumentär" om henne. Det äcklar mig. Hon hatar svenskar som värnar om sin nationalitet (precis som hon själv gör), hon hatar män som värnar om sitt kön (precis som hon själv hävdar), hon hatar mäniskor som inte tycker som henne (precis de hon säger sig bekämpa).
Hon är skruvad och fucked up av hat mot de som bidragit till hennes och hennes familjs skydd och givit dem bostad, mat, bidrag, utbildning.
Jag har betalat för att hon ska få växa upp och nära sitt hat mig som betalat för henne och hennes uppväxt.
Vem fan är hon??

Hon får i o f s tycka och tänka hur skruvat hon vill och kan för vi har ännu så länge yttrandefrihet och andra medborgerliga rättigheter, men det stör mig att SVT (som jag också betalar för) så ogenerat låter hennes hat få spridas ut i hela landet. Om det för jämviktens skull hade sänts ett idolreportage om någon vit makt-sångare i samma skattefinansierade tv-kanal hade jag reagerat lika illa - tro mig - men det lär ju faktiskt aldrig hända.

Sådana här program skapar enbart polarisering - absolut inte förståelse för andras åsikter.

Jag är förbannad på SVT:s pekpinnar, samhällets arroganta tillrättavisande, skolans manipulering av mina barn, åldringsvårdens cyniska psykofarma ättestupa med mera, och jag kommer att bekämpar era sjuka fantasier resten av mitt liv. DET är vad ni uppnår med er jävla propaganda!
__________________
Senast redigerad av KokaGroda 2018-09-18 kl. 23:52.
Citera
2018-09-19, 00:03
  #154
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Tittade precis på SVT där de kör en "dokumentär" om henne. Det äcklar mig. Hon hatar svenskar som värnar om sin nationalitet (precis som hon själv gör), hon hatar män som värnar om sitt kön (precis som hon själv hävdar), hon hatar mäniskor som inte tycker som henne (precis de hon säger sig bekämpa).
Hon är skruvad och fucked up av hat mot de som bidragit till hennes och hennes familjs skydd och givit dem bostad, mat, bidrag, utbildning.
Jag har betalat för att hon ska få växa upp och nära sitt hat mig som betalat för henne och hennes uppväxt.
Vem fan är hon??

Hon får i o f s tycka och tänka hur skruvat hon vill och kan för vi har ännu så länge yttrandefrihet och andra medborgerliga rättigheter, men det stör mig att SVT (som jag också betalar för) så ogenerat låter hennes hat få spridas ut i hela landet. Om det för jämviktens skull hade sänts ett idolreportage om någon vit makt-sångare i samma skattefinansierade tv-kanal hade jag reagerat lika illa - tro mig - men det lär ju faktiskt aldrig hända.

Sådana här program skapar enbart polarisering - absolut inte förståelse för andras åsikter.

Jag är förbannad på SVT:s pekpinnar, samhällets arroganta tillrättavisande, skolans manipulering av mina barn, åldringsvårdens cyniska psykofarma ättestupa med mera, och jag kommer att bekämpar era sjuka fantasier resten av mitt liv. DET är vad ni uppnår med er jävla propaganda!

Ja, jag fattar inte varför cismän inte är välkomna (var tvungen att googla vad det är). Om det upplevs som ett problem hur cismän beter sig varför inte bjuda in dem då och förklara hur detta beteende påverkar negativt? Jag är cisman (efter googlande som sagt) men om jag inte ens visste vad det är hur kända är dessa budskap egentligen...Jag tycker jag är en hyvens man som behandlar folk med respekt. Vore intressant att se vad som är så hemskt med att vara cisman.

Eller så är det så enkelt som att utställningen är som en gayklubb. Typ lika barn leka bäst som vanligt sedan tidernas begynnelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback