Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-15, 14:50
  #61
Medlem
Har aldrig någonsin varit med om att någon gjort det.
Citera
2017-09-15, 14:55
  #62
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Det här med flygplan och applåder. Varje år jag har varit ute på charterresa så applåderas det när planet landar, även jag gör det. Hur ser ni på det med att applådera när planet landat? Gör du det? Borde vi göra det eller bör vi sluta med det? Har du varit med om att det inte har applåderats?

Aldrig sett det eller applåderat. Heller inte flugit charter men en massa reguljärt runt om i världen.
Måste vara något från "Sällskapsresan" existerar det verkligen eller har du enbart kollat filmen ?
Citera
2017-09-17, 22:15
  #63
Medlem
BalleAnkas avatar
Flyger man med SAS-kärran Stockholm-Köpenhamn imorgon bitti kl 6.05 så är planet fullt av affärsresenärer, veckopendlare och liknande. Ingen applåderar.

Flyger man med Ving till Antalya eller Kreta så är planet fullt av småpackade semesterfirare som inte flyger mer än en gång om året. Många applåderar.
Citera
2018-01-23, 17:48
  #64
Medlem
storpungens avatar
Nej, men jag ger den oartiga och dryga flygvärdinnan en lavett.

Jag har varit med om att folk applåderar. En mindre grupp som gjort det ironisk för att sedan skratta.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2018-01-23 kl. 17:51.
Citera
2018-01-23, 18:47
  #65
Medlem
Frimurares avatar
Nej. Jag har aldrig sett någon anledning till att applådera när planer landar. Jag förstår inte var detta otyg kommer ifrån.
Citera
2018-01-31, 15:28
  #66
Medlem
Roten till applåderandet kommer från chartertrafikens barndom - då man flög med DC3:a till Mallis och kanarieholmarna. Då fanns det ju orsak att applådera. Jag minns också 60- och 70-talens charterresor till "solen" med Caravelle och andra tidiga jetplan - då applåderade de oftast packade passagerarna på såväl ut- som hemresan.
Citera
2018-02-07, 23:53
  #67
Medlem
Känns som en chartergrej. Enda gången jag bevittnat detta var i samband med en resa till Rhodos med familjen för tusen år sedan, men under mina senaste flygningar har jag inte sett detta alls. Är det kanske tillochmed ett utdöende fenomen?
Citera
2018-02-13, 00:06
  #68
Medlem
scillavanillas avatar
Trodde inte att folk applåderade längre. Har bara varit med om det en gång, en charterresa till Kreta med mycket litet flygplan på nittiotalet, blev helt paff över fenomenet.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback