Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-03, 21:15
  #1
Medlem
Tja! Skaffa FB endast för detta då jag inte hittar något alls om det här nånstans.
Jag testa md kristaller för första gången 3 månader sen och blev hooked direkt. Samma kväll när ruset lagt sig peta ja i mig en E knapp från nån random becknare som va skit stark, även fast jag aldrig velat ta droger i piller form pga att jag vet inte till 100% vad som är i, så mykt älskade jag md ruset. Sen dess har jag nu tagit totalt 12 knappar och en md kapsel. Det är jätte mycket har jag insett och kommer ta en lång paus framöver.
Men nu till själva frågan.
Vid tredje tillfället som jag tog E (då hade jag gångerna innan tagit totalt 7 knappar) blev ruset inte lika energifullt som vid de 2 första tillfällena (jag tog 5 st under ett 2 dagars rave tillfället innan och kan lägga till att jag blev fruktansvärt deprimerad under 2 veckor efter det) då jag velat stå o dansa natten lång, utan nu blev jag trött och ögonen trötta, stod och gunga på dansgolvet bara. Så jag stänger ögonen omedvetet och jag börjar drömma (tagit knapp nr 2), altså ståendes på dansgolvet, öppnar ögonen och det tar mig några sekunder att minnas vart jag är, noter: under tiden jag drömde (kan inte varit längre än nåra sekunder , en minut max?) så visste jag inte om det, jag försvann alltså helt från verkligheten och detta upprepar sig ett par gånger. Sedan när vi skulle slagga hos polaren efter ravet och ni vet när man börjar somna in och dina tankar börjar övergå till drömmar så vet man ju om att de drömmar, men när detta hände nu så börja jag tveka och inte veta vad som var verklighet så jag öppna alltid ögonen och kunde inte sova.
Fjärde och senaste tillfället händer det där med stående drömmandet litegrann igen men något annat uppmärksammade mig mer. Ni vet spännet bak på en keps? Jag skulle trä in det på min keps och till o börja med va det skit svårt, men det sjuka va att jag mitt i det glömmer helt vad jag håller på med (även här tagit knapp nr 2) vid nästa bokstavliga ögonblick, och så fortsätter det ett par gånger innan jag får till det. Hade tydligen tappat kepsen ett par gånger på marken också när jag trodde jag spänt den runt väskans axelband. Jag glömmer vad folk pratar om upprepade gånger under kvällen också.
Har någon annan upplevt detta från E? har aldrig hört om något sådant förut och kan inte hitta ett skit om det online, inte i samband med E. Någon som isåfall också vet vad som händer i hjärnan som orsakar sånt här, är det kopplat till serotoninet?
Citera
2017-09-03, 21:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p763
Tja! Skaffa FB endast för detta då jag inte hittar något alls om det här nånstans.
Jag testa md kristaller för första gången 3 månader sen och blev hooked direkt. Samma kväll när ruset lagt sig peta ja i mig en E knapp från nån random becknare som va skit stark, även fast jag aldrig velat ta droger i piller form pga att jag vet inte till 100% vad som är i, så mykt älskade jag md ruset. Sen dess har jag nu tagit totalt 12 knappar och en md kapsel. Det är jätte mycket har jag insett och kommer ta en lång paus framöver.
Men nu till själva frågan.
Vid tredje tillfället som jag tog E (då hade jag gångerna innan tagit totalt 7 knappar) blev ruset inte lika energifullt som vid de 2 första tillfällena (jag tog 5 st under ett 2 dagars rave tillfället innan och kan lägga till att jag blev fruktansvärt deprimerad under 2 veckor efter det) då jag velat stå o dansa natten lång, utan nu blev jag trött och ögonen trötta, stod och gunga på dansgolvet bara. Så jag stänger ögonen omedvetet och jag börjar drömma (tagit knapp nr 2), altså ståendes på dansgolvet, öppnar ögonen och det tar mig några sekunder att minnas vart jag är, noter: under tiden jag drömde (kan inte varit längre än nåra sekunder , en minut max?) så visste jag inte om det, jag försvann alltså helt från verkligheten och detta upprepar sig ett par gånger. Sedan när vi skulle slagga hos polaren efter ravet och ni vet när man börjar somna in och dina tankar börjar övergå till drömmar så vet man ju om att de drömmar, men när detta hände nu så börja jag tveka och inte veta vad som var verklighet så jag öppna alltid ögonen och kunde inte sova.
Fjärde och senaste tillfället händer det där med stående drömmandet litegrann igen men något annat uppmärksammade mig mer. Ni vet spännet bak på en keps? Jag skulle trä in det på min keps och till o börja med va det skit svårt, men det sjuka va att jag mitt i det glömmer helt vad jag håller på med (även här tagit knapp nr 2) vid nästa bokstavliga ögonblick, och så fortsätter det ett par gånger innan jag får till det. Hade tydligen tappat kepsen ett par gånger på marken också när jag trodde jag spänt den runt väskans axelband. Jag glömmer vad folk pratar om upprepade gånger under kvällen också.
Har någon annan upplevt detta från E? har aldrig hört om något sådant förut och kan inte hitta ett skit om det online, inte i samband med E. Någon som isåfall också vet vad som händer i hjärnan som orsakar sånt här, är det kopplat till serotoninet?

Känner igen "vakendrömmarna". Fick dem första gången jag tog MD och givetvis fick jag i mig allldeles för mycket. Strax innan det hände fick jag nåt konstigt tryck i centrum av huvudet som slog utåt, typ som en tryckvåg. Ögonen svartna, det tjöt i öronen och jag tappade balansen. Varade ett par sekunder.

Det här händer inte om du knarkar med ansvar! Håll dig till max 2mg/kg vid första dosen och max en återdosering typ 30-50% av första dosen, men helst ingen återdosering alls. Tar du några tillskott när du rullar? Det kan göra underverk för din skalle. https://www.reddit.com/r/DrugNerds/c...pplementation/

Bra att du ska pausa, och gör det så länge du bara kan Be safe!
Citera
2017-09-03, 21:35
  #3
Medlem
BennyBandanas avatar
Din hjärna felar, speciellt den kognitiva delen. Du måste vila ut, äta mycket proteinrik föda så din kropp och hjärna kan återhämta sig i bästa läge. Du får sen hoppas att skadorna som är permanenta är minimala. För övrigt hur dumt som helst att trycka så många piller på så kort tid. MDMA avfyrar allt på en gång varav lyckoruset och när du säger starkt så har du säkert också gått på de med över 200mg MDMA.
Citera
2017-09-03, 22:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Din hjärna felar, speciellt den kognitiva delen. Du måste vila ut, äta mycket proteinrik föda så din kropp och hjärna kan återhämta sig i bästa läge. Du får sen hoppas att skadorna som är permanenta är minimala. För övrigt hur dumt som helst att trycka så många piller på så kort tid. MDMA avfyrar allt på en gång varav lyckoruset och när du säger starkt så har du säkert också gått på de med över 200mg MDMA.

Dumt att stressa upp TS i onödan när han redan är i en möjligtvis emotionellt stressad situation. Säg inte att han fått permanenta skador. Fast du kanske har MRI-scannat TS när han låg och sov?

Ut och promenera och ät bra så är det över om ett tag. Ska du ta det igen så håll hårt på mängd och uppehåll mellan tillfällena.
__________________
Senast redigerad av Herr M 2017-09-03 kl. 22:09.
Citera
2017-09-03, 22:12
  #5
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr M
Dumt att stressa upp TS i onödan när han redan är i en möjligtvis emotionellt stressad situation. Säg inte att han fått permanenta skador. Fast du kanske har MRI-scannat TS när han låg och sov?

Ut och promenera och ät bra så är det över om ett tag. Ska du ta det igen så håll hårt på mängd och uppehåll mellan tillfällena.

Ja.
Citera
2017-09-04, 08:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Ja.

Jag är orolig för min egen hjärna faktiskt. Kommer sova mellan 00.00-7.00 inatt typ, har du möjlighet får du gärna komma förbi och scanna mig!
Citera
2017-09-04, 08:14
  #7
Medlem
Någonting har hänt, ja. Det finns en anledning till att rekommendatationen är att man kan parta en kväll och sedan ha uppehåll 2-3 månader. Parta en kväll innebär 1 eller 2 tabs, INTE MER.

Du har skitit fullständigt i detta (alternativt varit så dum i huvudet att du inte kollat upp innan). Dina depåer är helt tömda.

Det kommer bli bättre. Vi hoppas det inte är några permanenta skador. Lycka till!
Citera
2017-09-04, 13:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p763
Tja! Skaffa FB endast för detta då jag inte hittar något alls om det här nånstans.
Jag testa md kristaller för första gången 3 månader sen och blev hooked direkt. Samma kväll när ruset lagt sig peta ja i mig en E knapp från nån random becknare som va skit stark, även fast jag aldrig velat ta droger i piller form pga att jag vet inte till 100% vad som är i, så mykt älskade jag md ruset. Sen dess har jag nu tagit totalt 12 knappar och en md kapsel. Det är jätte mycket har jag insett och kommer ta en lång paus framöver.
Men nu till själva frågan.
Vid tredje tillfället som jag tog E (då hade jag gångerna innan tagit totalt 7 knappar) blev ruset inte lika energifullt som vid de 2 första tillfällena (jag tog 5 st under ett 2 dagars rave tillfället innan och kan lägga till att jag blev fruktansvärt deprimerad under 2 veckor efter det) då jag velat stå o dansa natten lång, utan nu blev jag trött och ögonen trötta, stod och gunga på dansgolvet bara. Så jag stänger ögonen omedvetet och jag börjar drömma (tagit knapp nr 2), altså ståendes på dansgolvet, öppnar ögonen och det tar mig några sekunder att minnas vart jag är, noter: under tiden jag drömde (kan inte varit längre än nåra sekunder , en minut max?) så visste jag inte om det, jag försvann alltså helt från verkligheten och detta upprepar sig ett par gånger. Sedan när vi skulle slagga hos polaren efter ravet och ni vet när man börjar somna in och dina tankar börjar övergå till drömmar så vet man ju om att de drömmar, men när detta hände nu så börja jag tveka och inte veta vad som var verklighet så jag öppna alltid ögonen och kunde inte sova.
Fjärde och senaste tillfället händer det där med stående drömmandet litegrann igen men något annat uppmärksammade mig mer. Ni vet spännet bak på en keps? Jag skulle trä in det på min keps och till o börja med va det skit svårt, men det sjuka va att jag mitt i det glömmer helt vad jag håller på med (även här tagit knapp nr 2) vid nästa bokstavliga ögonblick, och så fortsätter det ett par gånger innan jag får till det. Hade tydligen tappat kepsen ett par gånger på marken också när jag trodde jag spänt den runt väskans axelband. Jag glömmer vad folk pratar om upprepade gånger under kvällen också.
Har någon annan upplevt detta från E? har aldrig hört om något sådant förut och kan inte hitta ett skit om det online, inte i samband med E. Någon som isåfall också vet vad som händer i hjärnan som orsakar sånt här, är det kopplat till serotoninet?
Det låter som att du har överdoserat, vid höga doser kan mdma bli lite psykadeliskt. Provade en gång att trycka drygt ett gram mdma (otroligt idiotiskt!) över en kväll och det va riktigt obehagligt! Har aldrig provat svamp eller lsd men kan tänka mig att de va lite likt det, fick upp en massa tankar om galaxer och att vi va en del av nåt större som gjorde att hela livet var meningslöst! Även mina vänners röster lät annorlunda, dom lät som dom va totalt utvecklingsstörda (extremt irriterande).

Va lite slut i skallen i några dagar + att jag spydde upp allt jag åt i några dagar efteråt. Ta det lugnt ett tag så ska du se att allt bli bra och förhoppningsvis har du lärt dig en läxa!
Citera
2017-09-04, 16:53
  #9
Medlem
Tack för alla svar, jag trodde jag kollat upp mycket men nej inte i närheten tillräckligt. Trodde jag hade koll men va ute och cykla, hoppas verkligen inte jag fått några permanenta skador och ångrar grovt hur mycket jag tagit, hade ingen aning att det va så pass mycket och att konsekvenserna blev detta. Gått en vecka nu och jag får ofta mardrömmar och sover extremt dåligt vissa kvällar och sedan kallsvettas sönder dagen efter. Hade en extra äcklig mardröm inatt, att jag fick en extrem smärta i kroppen, skrek allt jag hade och samtidigt ett örenbedövande gnisslande hemskt ljud och det börjar rinna näsblod och jag säger jag fått en hjärnblödning. Hoppas det bara va en mardröm och inte tyder på något fysiskt mer än att låga nivåerna av serotonin orsakar mardrömmar. Även till och från sen förra helgen (sist jag tog e) känt ett obehagligt tryck i huvudet framförallt i tinningen. Känner mig dock inte lika deprimerad som sist. Köpt kosttillskott med aminosyran tryptofan som omvandlas till serotonin i kroppen. Får ba hoppas nu att jag snart mår bättre och allt återställts kommer va otroligt lättad o tacksam då, för vad jag ser av era svar så ligger jag ganska risigt till... kan ju tillägga att jag är tjej 160cm o väger runt 65 kg, vilket förmodligen gör mängden extra stor för mig. Kollat upp kost som hjälper nivåerna av serotonin även ska tydligen musik hjälpa. Några mer tips ni har ? Skulle tex röka cannabis va en dålig ide just nu?
Citera
2017-09-04, 17:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr M
Känner igen "vakendrömmarna". Fick dem första gången jag tog MD och givetvis fick jag i mig allldeles för mycket. Strax innan det hände fick jag nåt konstigt tryck i centrum av huvudet som slog utåt, typ som en tryckvåg. Ögonen svartna, det tjöt i öronen och jag tappade balansen. Varade ett par sekunder.

Det här händer inte om du knarkar med ansvar! Håll dig till max 2mg/kg vid första dosen och max en återdosering typ 30-50% av första dosen, men helst ingen återdosering alls. Tar du några tillskott när du rullar? Det kan göra underverk för din skalle. https://www.reddit.com/r/DrugNerds/c...pplementation/

Bra att du ska pausa, och gör det så länge du bara kan Be safe!


Trycket du beskriver låter som ett plötsligt blodtrycksfall, upplevde inte dedär men däremot svimmat en gång ett tag sen (inte börjat med sånt här då ba rökt gräs den tiden) och då svartnar det för ögonen samtidigt som det susar/tjuter i öronen.
Vad menar du med tillskott när jag rullar? haha
Citera
2017-09-05, 07:07
  #11
Medlem
JoeBidens avatar
Gör bara inte om rookiemistaket att tro att man kan knapra hur många gram E som helst utan konsekvenser. En timeout på c.a. ett halvår bör göra dig gott.
Citera
2017-09-05, 08:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Gör bara inte om rookiemistaket att tro att man kan knapra hur många gram E som helst utan konsekvenser. En timeout på c.a. ett halvår bör göra dig gott.

Trodde aldrig det däremot hade jag noll koll på hur mycket jag faktiskt tog o trodde man bara blev lite nere thats it. dock rätt naivt att tro att låga nivåer av ett hormon i hjärnan inte skulle ge fysiska konsekvenser också.
Och ja ett halvår minst är planen, och att då endast ta md kristaller upmätt noggrant till en acceptabel mängd, inte fan tänker ja må såhär piss igen med flit, inget e rus är värt det x(
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback