Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-04, 10:25
  #13
Medlem
Traktorn resp. Lyckan av Ivar Lo Johansson. Var i mitt tycke inte på något sätt jämförbart med de mycket läsvärda självbiografier han skrev.
Citera
2017-09-04, 16:26
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Jag förstår hur någon kunde säga så till dig för man hittar klart influenserna eller parallellerna, men den finess som borde ha funnits där har gått mig förbi totalt. Han ville ju blanda realism, krigets fasor och hans upplevelser med mera tillsammans med någon slags sci-fi historia för att frambringa någon hallucinatorisk känsla eller något åt det hållet. För att visa på att krig gör dig så koko att du börjar färdas i tiden. Ja hur som var det ingen angenäm upplevelse tyvärr. Jag ville gilla men det blev pannkaka. Hoppas de har läst mer av honom kan ge sin syn på saken. Jag har läst recensioner men de gjorde mig inte mycket klokare kring varför boken är så bra.
Tyvärr så tappade jag helt lusten för honom efter Slakthus. Näe, den var liksom bara konstig och inte på det där sköna Liftarens Guide-sättet och jag tycker inte heller riktigt att samtidskritiken var så värst spetsig så att säga.
Citera
2017-09-05, 23:38
  #15
Medlem
Pjäsen Tre knivar från Wei (som är förlagd till det gamla Kina) av Harry Martinson är mest underlig och inte alls bra teater, den är inte ens i närheten av hans romaner och dikter. Den blev f ö också ett dundrande fiasko när Ingmar Bergman satte upp den på Dramaten 1964.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback