Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 21:43
  #145
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgorman
Jag tror att bilen har stått parkerad med bakre delen riktad mot huset/rampen/den förolyckade på den del av parkeringen som är närmast slänten. Den ovana föraren utan körkort har startat bilen med backen i och i panik trampat på gasen, varvid bilen har åkt baklänges över parkeringen, upp på rampen, sedan (fortfande baklänges) över höger framskärm på en av de parkerade bilarna och då knäckt stolpen till taket och slutligen hamnat som bilden visar.
Min teori ligger alltså väldigt nära det Smurfling anför.
Om så skett, varför har då inte bilen mer skador baktill?
Citera
2017-09-09, 21:55
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om så skett, varför har då inte bilen mer skador baktill?

Pga vinkeln som färden baklänges uppför rampen gav den. Höger bakhjul var förmodligen en bit upp i luften när det träffande höger framskärm på Opeln.

Beträffande naturlagar söker jag inte information om hur de fungerar, utan mera specifikt vilka du refererar till. Lagen om alltings jävlighet, eller?

Dessutom är det en viss skillnad på "troligtvis om" och "troligtvis kom"

Men vi lägger ner vår diskussion nu, va? Den enda som vet någorlunda säkert är väl kvinnan bakom flö.. f´låt ratten!
__________________
Senast redigerad av herrgorman 2017-09-09 kl. 22:02.
Citera
2017-09-09, 22:29
  #147
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgorman
Pga vinkeln som färden baklänges uppför rampen gav den. Höger bakhjul var förmodligen en bit upp i luften när det träffande höger framskärm på Opeln.

Beträffande naturlagar söker jag inte information om hur de fungerar, utan mera specifikt vilka du refererar till. Lagen om alltings jävlighet, eller?

Dessutom är det en viss skillnad på "troligtvis om" och "troligtvis kom"

Men vi lägger ner vår diskussion nu, va? Den enda som vet någorlunda säkert är väl kvinnan bakom flö.. f´låt ratten!
Fattar inget av det du skriver? Jag kan omöjligt förstå att bilen skulle kunna hoppa över bilar på det sättet du menar, i en relativ låg hastighet, för det finns inte en chans att hon hunnit komma upp i hög hastighet där på parkeringen!
Sen är det nog fler än kvinnan som vet var bilen kom ifrån, om du nu inte förstår det? Det fanns flera vittnen då det var mitt på dagen och det stod ett antal personer på parkeringen, så i detta nu råder det ingen tvekan var bilen kom ifrån, är bara vi dumma nötter som sitter och diskuterar det helt i onödan. Ja vi får lägga ner detta nu. Vi får läsa FUP sen och då lär vi få en del svar på vad som hänt.

Räddningstjänsten formulerade sig "kom troligtvis", inte om!
__________________
Senast redigerad av rubin22 2017-09-09 kl. 22:31.
Citera
2017-09-11, 01:01
  #148
Medlem
lighten-ups avatar
Fick inte förrän nu höra talas om denna smått bisarra bilolycka. Nån som har en pdf:er med info om MGM eller så? Det kanske kommer ut så småningom. Synd för pojken och hans familj hur som helst
Citera
2017-09-12, 09:33
  #149
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har heller inte sagt något annat så varför hoppar du på mig?
Självklart gjorde hon fel ( olovlig körning är ett allvarligt brott ) och hon kommer att straffas för det.
För varför skriver du att hon är friad när hon inte är det?
Men även om hon medvetet satte sig i bilen, tror jag inte att hon medvetet ville döda någon.
Därför definieras det som en olycka och därför flyttas inte denna tråd.

Nej det är inte klart om hon kände någon där, det var någon i tråden som skrev det. Men inget som vi kan säga är säkert.

Vad yrar du i nu, svarar på det du skrev till andra snubben:
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hur kan du veta att det var en medveten handling?
Så du menar att det talar för att hon kan vara en terrorist, det måste ju vara det du menar här?
Ja då förstår jag varför du talar om att det inte är en olycka!
För nedan en förklaring vad en olycka är!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olycka

Sedan har jag inte sagt ett ord om att hon är friad, du börjar blanda ihop folk tror jag. "Hoppar på" var väl att ta i kanske? Tycker det är du som hållit en hetsig och relativt otrevlig ton genom hela tråden. Tagga ner lite
Citera
2017-09-24, 00:13
  #150
Medlem
Nån som har plus? Förklaring till olyckan ska stå här https://www.st.nu/logga-in/kvinnans-...agiskt-allting
Citera
2017-11-10, 01:47
  #151
Medlem
Händer det något mer i ärendet?
Citera
2017-12-13, 17:32
  #152
Medlem
Åtal idag!
https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle26961237.ab
Citera
2017-12-13, 17:33
  #153
Medlem
Ingen info om vem kvinnan är? Fup?
Citera
2017-12-13, 19:38
  #154
Medlem
MissMDs avatar
Alltså hur lyckades hon köra omkring på parkeringen och komma upp i sån hög hastighet att hon voltat över dom andra bilarna??

Låter så sjukt så det inte är sant!
Citera
2017-12-14, 10:07
  #155
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Ingen info om vem kvinnan är? Fup?
Mål B 1833-17 för den som är sugen att fråga tingsrätten
Citera
2017-12-14, 10:08
  #156
Medlem
Här är stämningsansökan https://minfil.org/B4v1m8d1b7/Sundsv...7_Aktbil_4.pdf
Dock ej fup då Sundsvalls TR inte vill maila dem numera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback