2017-09-02, 23:17
Medlem
Beställde en säng från värdelösa Chilli som kom utan skruvar eller beslag. Detta har de otroliga problem med att fixa fram till mig och jag tror helt enkelt inte att det kommer ske nu efter snart en månad utan säng. Handla aldrig där. Är inte ensam om detta.

Till min fråga, vart kan jag vända mig för att hitta korrekta beslag? Det jag tycker verkar svårt är dessa små cylindrar som man sätter in i ett hål som man sedan skruvar fast en skuv i för att fästa ihop 2 delar och tillhörande skruvar, samt sängbensbeslag. Har de alltid samma storlek på hålet att fästa sängbenet i eller finns det ingen branschstandard? Hur hade ni gjort? Tips?
Citera
2017-09-03, 03:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Beställde en säng från värdelösa Chilli som kom utan skruvar eller beslag. Detta har de otroliga problem med att fixa fram till mig och jag tror helt enkelt inte att det kommer ske nu efter snart en månad utan säng. Handla aldrig där. Är inte ensam om detta.

Till min fråga, vart kan jag vända mig för att hitta korrekta beslag? Det jag tycker verkar svårt är dessa små cylindrar som man sätter in i ett hål som man sedan skruvar fast en skuv i för att fästa ihop 2 delar och tillhörande skruvar, samt sängbensbeslag. Har de alltid samma storlek på hålet att fästa sängbenet i eller finns det ingen branschstandard? Hur hade ni gjort? Tips?

Jag hade travat iväg till IKEA:s skruvlådor och plockat det jag behövde och betalat därefter.
Citera
2017-09-03, 07:57
Medlem
borrizs avatar
Har inte Chili 365 dagar öppet köp?
Citera
2017-09-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har inte Chili 365 dagar öppet köp?

Jo men då förpackningen är bruten tänker de debitera mig minst(de svarar inte på hur detta beräknas) 20% av värdet säger de samt att jag får stå för returfrakten på 395 kr. Att anledningen till returen är att de inte levererat en komplett produkt spelar ingen roll. Omöjligt att få någon vettig kontakt med dem också. Ingen har ansvar över något.

Jävla skitföretag. Var på Jysk och Ilva och förhörde mig om beslag. De var fan ute på lagret i tiotals minuter och letade åt mig. Det de hittade som de trodde kunde fungera fick jag gratis, och då har jag inte ens handlat där.
Citera
2017-09-03, 22:30
Medlem
borrizs avatar
Du fixar inte detta på egen hand!
Tycker du skall ta ett snack med konsumentvägledaren i din kommun.
En möjlighet är att du ringer upp din kontakt på Chili och låter konsumentvägledaren ta diskussionen.
Citera
2017-09-03, 22:49
Medlem
Jag antar att det är en sängstomme? Har du kollat i håligheterna på stommen.

Köpte en soffa från chili för många år sedan, hittade inga skruvar eller ben/fötter.

Ringde något upprörd till kundtjänst, och fick pudla stenhårt..
Citera
2017-09-04, 03:31
Medlem
killawifes avatar
Skruvsats för detta finns i HABOs sortiment som säljs i många olika butiker bl.a Jem & fix där jag jobbade förut.

Kolla på denna sidan: http://se.habo.com/sortiment/kok-och...nteringsbeslag
Citera
2017-09-05, 03:39
Bannlyst
Fick fel beslag en gång från Rusta och i butiken tyckte de jag skulle köpa själv från ett byggvaruhus och komma in med kvittot och bla bla bla. Dessutom släpandes på möbeln. Något jag inte skulle behöva göra enligt kundtjänst. Det orkade jag inte.

Gick till IKEA istället som har 1) bättre service och kundbemötande 2) alla beslag man behöver 3) allt styckvis (slipp flerpack) och 4) allt gratis.
Citera
2017-09-05, 18:04
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Fick fel beslag en gång från Rusta och i butiken tyckte de jag skulle köpa själv från ett byggvaruhus och komma in med kvittot och bla bla bla. Dessutom släpandes på möbeln. Något jag inte skulle behöva göra enligt kundtjänst. Det orkade jag inte.

Gick till IKEA istället som har 1) bättre service och kundbemötande 2) alla beslag man behöver 3) allt styckvis (slipp flerpack) och 4) allt gratis.

Gratis är det inte. Du ska ge pengar till välgörenhet i en kopp där om du tar beslag.
Citera
2017-09-06, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Gratis är det inte. Du ska ge pengar till välgörenhet i en kopp där om du tar beslag.

Precis, 1kr per styck eller något sånt.
Citera
2017-09-17, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Exakt, och det gör man ju inte. Ingen går omkring med mynt och kontanter i dagens läge. Bara att ta och dra, med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in