Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 22:07
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Senast i natt vaknade jag av att ett spädbarn gick runt på golvet vid sängen. Tänkte vafan, och försökte slänga på lampan på mobilen för att se bättre. Begrep verkligen inte hur barnet tagit sig in i bostaden. När jag tände lampan var barnet på golvet förstås borta.

Ett antal veckor tidigare låg jag i sängen på sidan, med huvudet mot väggen och försökte somna. Så fick jag för mig att vända mig om så att jag tittade ut över sängkanten. Där satt en skallig smal svart man på huk och stirrade på mig, han hade ena handen på sängen och andra handen på sängbordet. Jag blev seriöst bekymrad över saken och slängde mig upp. Tände lampan och han var bort.

Nu händer detta när jag är trött och precis ska somna så det kanske bara är någon slags dröm jag ser på näthinnan?
Citera
2017-09-02, 22:10
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Senast i natt vaknade jag av att ett spädbarn gick runt på golvet vid sängen. Tänkte vafan, och försökte slänga på lampan på mobilen för att se bättre. Begrep verkligen inte hur barnet tagit sig in i bostaden. När jag tände lampan var barnet på golvet förstås borta.

Ett antal veckor tidigare låg jag i sängen på sidan, med huvudet mot väggen och försökte somna. Så fick jag för mig att vända mig om så att jag tittade ut över sängkanten. Där satt en skallig smal svart man på huk och stirrade på mig, han hade ena handen på sängen och andra handen på sängbordet. Jag blev seriöst bekymrad över saken och slängde mig upp. Tände lampan och han var bort.

Nu händer detta när jag är trött och precis ska somna så det kanske bara är någon slags dröm jag ser på näthinnan?

Jag har haft tusentals spindlar i taket när jag var jättetrött, skuggor som ser ut som skit, för mig var det depression och dålig sömn som anledde detta. (psykos?)
Citera
2017-09-02, 22:29
  #3
Medlem
poxers avatar
En anledning kan ju vara om du käkar några preparat? Antidepressiva eller för stor dos magnesium och jag får så intensiva drömmar redan från insomningsögonblicket att det rent av blir jobbigt. Kanske så enkelt att du precis somnat in och drömmen utspelar sig sedan i ditt sovrum?
Citera
2017-09-02, 22:34
  #4
Medlem
RZLAs avatar
Sömnparalys, kanske?
Citera
2017-09-02, 22:56
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
En anledning kan ju vara om du käkar några preparat? Antidepressiva eller för stor dos magnesium och jag får så intensiva drömmar redan från insomningsögonblicket att det rent av blir jobbigt. Kanske så enkelt att du precis somnat in och drömmen utspelar sig sedan i ditt sovrum?

Jag äter inte antidepressiva. Men jag äter magnesium. Så det kanske mycket väl påverkar. Magnesium gör centrala nervsystemet långsammare/lugnare. Jag tror faktiskt det är så jag precis börjat drömma.

Sedan har jag ätit melatonin i många år. Men det tog visst bort drömmarna oftast. SÅ utan melatonin drömmer jag igen. Sover bättre nu än när jag åt melatonin, skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Sömnparalys, kanske?

Jag tror det. Har haft sådant tidigare. Som att någon hållit fast mig i sängen.
Citera
2017-09-11, 18:56
  #6
Medlem
Sömnparalys kanske alltså Lucid Dreaming. Däremot har jag p.g.a stress, oro och depression upplevt att när det är helt mörkt i rummet så börjar jag se ansikten i taket osv..
Citera
2017-09-11, 18:57
  #7
Medlem
Det sömnparalys beror på är alltså att din hjärna/kropp är kvar i drömmen medans dina ögon är vakna, du kan inte röra dig och det känns som att någon sitter på dig eller håller fast dig.
Citera
2017-09-11, 19:18
  #8
Medlem
Wretch32s avatar
100% Sömnparlys.
Prova på att röra på dig nästa gång det händer, tårna brukar vara lättast.

Mvh
Citera
2017-09-11, 21:07
  #9
Medlem
Det skulle kunna vara spöken, kanske du är klarsynt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback