Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 21:27
  #1
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Har nu retat upp mig ,igen men vad är grejen med alla dessa fake priser på nätet på flyg ?
Söker nu en flight och får sjysta priser ,men när man går vidare så i slutpriset är 50% högre med att man ska välja säte, bagage ,och till slut att man ska betala med internetbank annars läggs 150:- till ?
Citera
2017-09-02, 23:23
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Har nu retat upp mig ,igen men vad är grejen med alla dessa fake priser på nätet på flyg ?
Söker nu en flight och får sjysta priser ,men när man går vidare så i slutpriset är 50% högre med att man ska välja säte, bagage ,och till slut att man ska betala med internetbank annars läggs 150:- till ?
Så länge priset stämmer om du inte väljer "valfria tlllägg" (val av sittplats, bagage, rätten att andas ombord mm) så tycker inte jag att det känns särskilt fake, bara störande.
Citera
2017-09-03, 00:07
  #3
Medlem
Quietdrives avatar
Sök på en resa på t.ex momondo.se och det priset som står listat där är det priset som du lägst kommer att betala.

Solklart.

Sen om du vill lägga till val av plats och baggage osv är ju upp till dig.
Jag brukar oftast resa utan incheckat, så jag betalar oftast det priset som är listat på diverse sökmotorer.

Det enda som jag håller med om kan kännas fake/störigt är just att det oftast kostar över 100:- att betala med visakortet.
Citera
2017-09-04, 13:32
  #4
Medlem
Floridasidans avatar
Ja, som sagts är det ju inte "fake".
Vill man ha mindre problem så bokar man av flygbolagen.
Bagage skiljer mellan flygbolagen och även resebyråer, vissa resebyråer inkluderar bagage även hos låprisbolag där det normalt inte ingår, andra inte. Bagage och liknande tillägg är dessutom oftast billigare direkt hos flygbolagen. Man säljer resan billigare (ofta) men försöker ta igen mer på alla tillägg, servicepaket (normal servicenivå, sånt som redan ingår hos flygbolagen) betalnummer mm.....

Ofta blir skillnaden mellan resesäljarna (så kallade resebyråer) liten mot att boka direkt med flygbolagen vilket å andra sidan som sagt, är mycket bättre.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2869709

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback