Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-06, 17:59
  #61
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis som ni moderatorer har jag ingen aning. Låt oss vara öppna med det dock.

Jag menar inte att vara dryg, så tolka mig inte på det sättet. Jag tycker att det är intressant att diskutera med dig och hade jag inte tyckt att förslaget är värt att diskutera, så hade jag inte gjort det. Men anser du inte att vi som faktiskt modererar forumet har en bättre översikt och bättre grund för att bedöma om en spärrfunktion skulle medföra fördelar i form av att regelbrotten minskar? Jag kan inte säga med säkerhet att det inte är så att en spärrfunktion inte skulle minska antalet regelbrott med åtminstone en liten andel, men jag kan göra en kvalificerad gissning att den andelen - rent teoretiskt - skulle vara så liten att den skulle vara obetydlig ur ett större perspektiv.
Citera
2017-09-06, 18:36
  #62
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Men vi har ju en aning. Tror du på allvar att det är helt omöjligt för oss att tyda de inlägg vi raderar, och inte har en aning om hur stor andel av dessa som är skrivna av en person som är full, så är du dum i huvudet tyvärr. Har inget emot att göra tankelekar, men någonstans måste du ju också fatta själv att sitter man och raderar hundratals inlägg från ett forum varje vecka, så har man en aning om om det skulle vara så att majoriteten av de inläggen verkar vara skrivna pga fylla, knark, eller okontrollerbar ilska.

Köper att du inte har en aning, men kom igen, sluta tramsa nu. Vi är många som frågat dig väldigt specifika frågor där du haft all chans i världen att faktiskt lägga fram några riktiga argument. Men om du vill låtsas som att vi ~100 pers som jobbar med att gå igenom just OT-inlägg inte har någon förmåga eller tankekapacitet alls för att kunna utföra en så pass grundläggande analys som "Är detta ett fylleinlägg eller inte?" för de inlägen, så blir det otroligt svårt för dig diskutera det här.
Ja, som sagt handlar det inte bara om "fylleinlägg". Läs mina inlägg, tack.
Citera
2017-09-06, 19:05
  #63
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, som sagt handlar det inte bara om "fylleinlägg". Läs mina inlägg, tack.

Tredje gången nu:

Hur många inlägg skulle du uppskatta att vi moderatorer hade sluppit radera efter att det här förslaget införts, och vad har du för underlag för den uppskattningen?
Citera
2017-09-06, 19:07
  #64
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Tredje gången nu:

Hur många inlägg skulle du uppskatta att vi moderatorer hade sluppit radera efter att det här förslaget införts, och vad har du för underlag för den uppskattningen?
Ja, jag får svara samma sak igen då. Läs mina inlägg.
Citera
2017-09-06, 19:26
  #65
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, jag får svara samma sak igen då. Läs mina inlägg.

Mm, så vi ska införa det här förslaget för att det kommer att göra vårt arbete enklare, för att mängden regelbrott kommer att minska säger du, utan att ens kunna ge oss någon fingervisning över hur mycket den kommer att minska. Inte ens när man pressar dig törs du ge dig på den minsta lilla gissningen över den reella minskningen av regelbrott. Men du tror att det kommer att minska. Du vet bara inte hur mycket. Det kan med andra ord mycket väl bli så att minskningen är precis så liten som alla vi som har tillräckligt med underlag för att våga ge oss på att gissa menar, det vill säga ytterst marginell.

Det räcker för mig, ska inte ta upp mer av din tid. Anser inte att förslaget som det ser ut och med de argument du lägger fram är värt att satsa på, men önskar dig lycka till med det, dina argument kanske lyckas få ombord någon annan.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback