Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-02, 13:46
  #1
Medlem
smygflummarens avatar
Har inte druckit på två år inte en droppe. Slutade då jag la in mig själv på torken pga abstinens. Nu har jag druckit enligt följande. Måndag fem öl tisdag kvarting sprit fredag fyra folköl. Det är allt. Kommer jag överleva detta eller riskerar jag DT????
Citera
2017-09-02, 14:48
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Du kommer nog dö på kuppen.
Oehörda mängder ju!
5 öl bara pang!
Kvarting wow!
🤣
Citera
2017-09-02, 15:32
  #3
Medlem
smygflummarens avatar
Menar allvar är orolig.
Citera
2017-09-02, 16:05
  #4
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygflummaren
Menar allvar är orolig.
Nej du får inte DT med den mängden (om du är ärlig med mängd och substanser). Vanlig baksmälla får du nog, men den känner du väl igen?

Botas inte med mer alkohol..
Citera
2017-09-02, 16:16
  #5
Medlem
smygflummarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej du får inte DT med den mängden (om du är ärlig med mängd och substanser). Vanlig baksmälla får du nog, men den känner du väl igen?

Botas inte med mer alkohol..


Tack. Är helt ärlig. Vill inte tillbaka i abstinens träsket. Det absolut värsta jag upplevt.
Citera
2017-09-02, 16:21
  #6
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygflummaren
Tack. Är helt ärlig. Vill inte tillbaka i abstinens träsket. Det absolut värsta jag upplevt.
Nej det helvetet räcker det med att ha varit med om x antal gånger. Till slut får man liksom bestämma sig.
Citera
2017-09-02, 16:35
  #7
Medlem
smygflummarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej det helvetet räcker det med att ha varit med om x antal gånger. Till slut får man liksom bestämma sig.


Ja. Går inte förklara. Förnedrande
Citera
2017-09-02, 17:34
  #8
Medlem
zrtxs avatar
Tror inte ens du får en bakfylla av det lilla...
Citera
2017-09-02, 19:45
  #9
Medlem
Delerium tremens är allvarlig AT som kräver vård ,du blir psykotisk,skyhögt blodtryck ,cirkulationskollaps i värsta fall .vården ger dig benzo för att få kontroll över din kropp .du behöver dricka mängder i månader för att nå detta tillstånd .de som haft DT glömmer det aldrig .
Citera
2017-09-03, 14:13
  #10
Medlem
smygflummarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapphonan
Delerium tremens är allvarlig AT som kräver vård ,du blir psykotisk,skyhögt blodtryck ,cirkulationskollaps i värsta fall .vården ger dig benzo för att få kontroll över din kropp .du behöver dricka mängder i månader för att nå detta tillstånd .de som haft DT glömmer det aldrig .

Stämmer har varit där. Hallucinerade spydde blod i min lägenhet rakt ut. Drack mer. Såg varelser på gräsmattan utanför. Spydde kunde inte äta dricka. Lät spyorna ligga på golvet å sängen. Drack mer. Till slut ringde jag ambulans. Behandling. Klarat mig sen dess. Just därför jag blev nervös att även små mängder kan ställa till det när man en gång i tiden varit så sjuk.
Citera
2017-09-03, 15:27
  #11
Medlem
Små mängder är inget problem i frågan om riskera DT. Du bör dock tänka över ditt val att dricka alkohol både en och två gånger då du haft problem tidigare. Börjar man småfesta får man snabbt upp takten igen ,det sitter i ryggmärgen på de flesta ,visst finns det undantag men jag är skeptisk
Citera
2017-09-03, 16:49
  #12
Medlem
smygflummarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapphonan
Små mängder är inget problem i frågan om riskera DT. Du bör dock tänka över ditt val att dricka alkohol både en och två gånger då du haft problem tidigare. Börjar man småfesta får man snabbt upp takten igen ,det sitter i ryggmärgen på de flesta ,visst finns det undantag men jag är skeptisk

Du har givetvis rätt. Fel att dricka. Men det gick bra denna gång. Nu blir det uppehåll en månad. Mår mycket bättre utan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback