Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 13:31
  #1
Medlem
hej där fb!

Har alltid haft ett riktigt intresse för musik men aldrig tagit tag i det.
Men nu äre dags känner jag.

spelade litegranna för något år sedan på en nån billig skräp gitarr jag hittade i skrubben, tog mig 2 dagar så lärde jag mig spela ett litet riff från en låt och det var riktigt kul!

Ska börja lira på allvar nu känner jag.

Är jävligt sugen på den här
http://www.gear4music.se/sv/Gitarr-b...matt-Black/B6D

och ska försöka hitta nån förstärkare från Marshall elr fender, begagnad på blocket


vill ha tips på gitarrer, förstärkare och tillbehör och sånt från er som är erfarna.
Ska försöka lära mig spela genom att bara kolla på youtube och kolla runt på internet och sen ba lira hemma i pojkrumme

Ska lära mig spela mest metall / hårdrock osv...
band som t.ex Pantera, metallica, Acdc osv..

alla tips och sånt är välkommna
__________________
Senast redigerad av nubasdyolo111 2017-09-02 kl. 13:34.
Citera
2017-09-02, 15:22
  #2
Medlem
Den duger säkert. Gå till en musikaffär och hitta en som känns bra och som du tycker ser snygg ut. Trots allt är det du som ska ha den.
Citera
2017-09-02, 16:04
  #3
Medlem
Z2361s avatar
Min erfarenhet av Epiphone är att dom ej är prisvärd.

Om du beställer en gitarr på nätet så bör du gå till en butik som ställer stränghöjd och intonerar den (om inte nätbutiken gjort det).

Finns i övrigt hur mycket som helst att läsa på nätet om gitarrer och stärkare. Speciellt om du vill lira mainstream (skit)rock.
Citera
2017-09-02, 16:48
  #4
Medlem
note-its avatar
Man måste känna på en gitarr. Den är en del av en och visst, det tar sin tid att hitta rätt.
I övrigt tycker jag stt priserna på Blocket är lite höga. Kanske därför en del annonser ligger ute länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback