Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-08, 15:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Att man kan tolka att tidigare liv personerna hör hemma i olika kulturer och tidsepoker hör mer samman med att man är ganska så allmänbildad och känner igen en hel del klädtyper, moden osv från tavlor, böcker osv. Det intressanta är dock att man ofta kan få bilder av t ex ett hus, en viss natur och stadsmiljö som är förknippad med just den aktuella personen som också kan ge ledtrådar. Dina demoner kan du behålla för dig själv.


Du tolkar inte dem för att du är allmänbildad du matas med informationen du tror du tolkar den.
När du gör övningen så kommer det bara upp ett ansikte utan kropp. Vad man sysslade med visste jag också. Ibland kom det upp en bild på ett landskap med någon detalj eller byggnad. Den bilden kom upp i mitt huvud inte framför mig som ansiktena. Då är inte informationen tolkad av mig den är skickad till mig och färdigtolkad. Det är ingen film som visas utan ansikten passerar fort i snabb följd. Det tar bara några sekunder sen visas ansikten igen i samma ordning.

Tycker det är konstigt att folk ska kommentera hur saker är utan att veta ett skvatt om vad det kommenterar. Demoner älskar att driva med oss människor och vi är som små blåsta barn som inte fattar någonting utan vi tar till oss direkt allt som dom serverar oss och börjar leka med det i tron att vi besitter övernaturliga förmågor. Dom vet vi fascineras enormt av sådant och det är ett av dom bästa och lättaste sättet att nå oss. Jag klandrar inte dem som inte hunnit nå den insikten. Den kommer senare. För sent.
__________________
Senast redigerad av iqiqiqiq 2017-09-08 kl. 15:27.
Citera
2017-10-25, 17:10
  #26
Medlem
Har ni provat att vara flera personer som gör detta på varandra och sedan skriva ner vad ni ser? Utan att visa detta för någon innan ni är klara, och sedan se hur rätt ni har. Det räcker ju att beskriva typ av näsa och hårfärg och ögonbryn T.ex.
Prova detta och kom gärna tillbaka med svar.
Citera
2017-10-26, 10:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Har ni provat att vara flera personer som gör detta på varandra och sedan skriva ner vad ni ser? Utan att visa detta för någon innan ni är klara, och sedan se hur rätt ni har. Det räcker ju att beskriva typ av näsa och hårfärg och ögonbryn T.ex.
Prova detta och kom gärna tillbaka med svar.

Bra förslag faktiskt, får göra det till ett forskningsprojekt
Citera
2017-10-26, 17:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Bra förslag faktiskt, får göra det till ett forskningsprojekt
Ja det är ju iaf lite vetenskapligt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback