Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-02, 10:21
  #1
Medlem
oskruvads avatar
Hej.
Jag funderar på vilket webhotell jag ska använda.
Jag kommer behöver minst 5 olika domäner och olika hemsidor att administrera. Trafikmässig så kommer det peaka slutet av varje månad.
Citera
2017-09-02, 11:59
  #2
Medlem
Allt handlar om vad för krav du har.
Om du ger mer detaljer är det lättare att ge dig förslag
Citera
2017-09-02, 12:10
  #3
Medlem
oskruvads avatar
Behöver wordpress, lite PHP, säkert lite SQL mm

Emailadresser mm
Citera
2017-09-02, 13:59
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Jag är supernöjd med City Sites (Citynetwork) sedan massor med år tillbaka.
Citera
2017-09-02, 15:38
  #5
Moderator
Protons avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbhotell och webbserver
/Moderator
Citera
2017-09-02, 16:05
  #6
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vilka överväger du mellan?
Citera
2017-09-03, 06:07
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag är supernöjd med City Sites (Citynetwork) sedan massor med år tillbaka.

Instämmer. Har haft denna aktör väldigt länge och allt fungerar till 100%.
Citera
2017-09-05, 00:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag är supernöjd med City Sites (Citynetwork) sedan massor med år tillbaka.
Instämmer. Har haft denna aktör väldigt länge och allt fungerar till 100%.
Instämmer också.
Även Oderland, FS-data och Bahnhof förtjänar betyget godkänt tycker jag.

Medan Ballou, Binero, Crystone, Le-vonline, Loopia och Odibo har drabbat mig med besvärande inkompetens trots att de verkade okej till att börja med.

Exemplen handlar enbart om teknisk kvalitet på de beställda tjänsterna.
Dvs jag bortser HELT från hur de hanterar funktionen "kundtjänst" eller om priset ligger rätt, eftersom det är exempel på subjektiva kundvärderingar.

Motsatsen är den danska leverantören One.com som har utmärkt kundservice och låga instegspriser: En perfekt leverantör för små förstagångskunder, men en stor besvikelse för övriga...
Citera
2017-09-05, 14:52
  #9
Medlem
Jag har kört med One.com sen 2013 och jag har än så länge inte haft några som helst problem med dom.
Citera
2017-09-06, 09:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePhenom1994
Jag har kört med One.com sen 2013 och jag har än så länge inte haft några som helst problem med dom.
Ja som sagt: One är en helt okej leverantör för väldigt många. Men om du som kund efterfrågar någon funktionalitet som de inte redan marknadsför/instruerar om, så är du rökt.

( Och nu ska de väl inte drabbas av översvämmade serverrum fler gånger... ;)
Citera
2017-09-06, 12:02
  #11
Medlem
mygans avatar
Personligen är jag inte så mycket för redan uppsatta webmiljöer, och kanske går lite OT.

Men mitt förslag vore att köra egen server/vps hos någon aktör som redan är nämnda, på så vis får man bättre kontroll över hela hosting-delen, samt att man kan välja själv vad man vill köra för applikationer(t.ex olika php-versioner osv). Sedan ha domänerna hos samma eller valfri.
Citera
2017-09-09, 11:40
  #12
Medlem
Lofns avatar
Finns det någon fördel att välja ett webbehotell med server i Sverige, såsom Binero eller City Network. Blir det snabbare? (i Sverige)

Jag tänkte prova att sätta upp en hemsida för första gången och funderar på att prova FastComet då det fått bra betyg på Hostadvice. Dessutom verkar de billiga. Jag behöver inte mycket utrymme men vill att det ska vara snabb åtkomst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback