Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-31, 06:36
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
VeriChip finns ju redan. Det finns redan att man opererar in dem i gamlingar på ålderdomshem i USA, så att man kan hitta dem om de skulle gå vilse, men naturligtvis kan man operera in dem i nyfödda också, även om det kräver massiv hjärntvätt innan föräldrarna går med på det.

Jag slog upp VeriChip på Wikipedia men det står inget där om att man tvingar gamlingar att operera in såna chip för att man skulle hitta dem. Räckvidden för en radiosändare som är tillräckligt liten för att kunna operera in är bara några centimeter, så det är fysiskt omöjligt att använda sådan teknik för att spåra människor som gått vilse. Inte ens om man hade en van full med den bästa militära antenntekniken skulle man kunna spåra en pensionär på mer än högst nån meters håll. Du ljuger med andra ord. Försvinn från Flashback!
Citera
2018-01-31, 06:39
  #14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Tja man tar redan dna på alla ” men det används inte” https://sv.m.wikipedia.org/wiki/PKU-registret

Tråden heter "Vi köper utrustning som övervakar oss - frivilligt". Typiskt vänstertroll att lägga skulden på tekniken för att svenska myndigheter samlar folks blodprov och använder dem till att spåra brottslingar med!
Citera
2018-01-31, 07:49
  #15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Det är helt för jävligt. Vägrar att bli övervakad. Använder Tails och har ej Face spion book. Konstigt att det inte blev mer diskussion kring detta. Bumpen kanske hjälper?
Det är för att folk inte VET att de är övervakade.

Ett fenomen jag tycker är intressant är hur vi blir omedvetet och medvetet kontrollerade av våra plattor.
Inte nog med att vi skänker bort webbhistorik, det verkar också som att plattorna spionerar på oss med mikrofon och kamera.

* jag fick en ovanlig grej på nageln, förmodligen en skada (borta nu), som såg ut som ett svart streck nästan. Har aldrig pratat om det och aldrig sökt på det på nätet. I veckor, månader efter detta får jag upp annonser när jag besöker skitsajter med reklam, tänk er buzzfeed etc. "Din nagel kan visa tecken på allvarlig sjukdom!" och så en närbild på fingrar och naglar där en av dom har ett tunt svart streck.....!

* hos föräldrar i julas. Då var plattan framme iaf de dagar och kvällar some inte var fulltecknade av socialt umgänge.
Vi pratar kakrecept. Vilket jag aldrig annars gör. Går senare in på sajt med reklam eller googleannonser.
Får upp "recept för x-kakor" i annons. Samma ovanliga sort vi pratat om.

*samma tidpunkt. Pratar med en förälder om en viss skada på ben/fot. Får lite senare upp en mängd annonser under ganska lång tid, annonser för hur man vårdar denna skada. Annonser av typen "har du _____?" och bild.

Jag kan inte dra någon annan slutsats än att mikrofon - och ev kamera - i våra plattor spionerar på oss. Testa själva att prata om något ovanligt och se om det dyker upp.
Citera
2018-01-31, 07:56
  #16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
VeriChip finns ju redan. Det finns redan att man opererar in dem i gamlingar på ålderdomshem i USA, så att man kan hitta dem om de skulle gå vilse, men naturligtvis kan man operera in dem i nyfödda också, även om det kräver massiv hjärntvätt innan föräldrarna går med på det.
Bullshit, bullshit, bullshit.

Det FINNS chipar idag, ja, men de används främst av folk med allvarliga sjukdomar idag, där medicinska teamet använder det för att kontrollera hälsan, värden etc, när patienten inte är på sjukhus utan mår tillräckligt bra för att vara i egna hemmet.

Dock krävs det att patienten är helt med på att chippas, och man skriver på något slags kontrakt om det.
Citera
2018-01-31, 14:35
  #17
Medlem
Hackebeilchens avatar
Ni är bra naiva. Lagar och sådant ändras. För 100 år sedan kunde man köpa en pistol utan licens helt lagligt i Sverige. Idag får man fängelse om man gör det och blir påkommen. Ha lite perspektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback