Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-04, 04:22
  #13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfdengra
okej, låter som ett enkelt val isåfall.. Sveriges nöjdaste kunder 2017 står det på deras hemsida. Har du någon erfarenhet av deras support?

Sveriges nöjdaste kunder hade Ownit 2014, 2015 och 2016:

https://www.ownit.se/press-ski-2016

Har haft Ownit sedan 2005 och är nöjd. Ingår i hyran.
Citera
2017-09-04, 06:02
  #14
Medlem
banhof om du och dina inneboende är laddare.
är det tv-fånar så verkar sappa ha mest kanler
för pengarna.
Citera
2017-09-04, 10:07
  #15
Medlem
Måste bara slå ett slag för T3, utomordentligt bra, och nej dem har samma policy som många andra börjat ha, dem sparar ingen logg.

Bra pris
Mycket bra support
I princip aldrig problem med ej planerade avbrott
Mycket bra hastighet upp/ner och bra pingtider utan packetloss

Ang Bahnhof, så är dem i min mening inget i närheten av vad dem tidigare varit, nu läser och hör man klagomål om vartannat med avbrott, intermittent dåliga hastigheter mm
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-09-04 kl. 10:14.
Citera
2017-09-04, 12:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Måste bara slå ett slag för T3, utomordentligt bra, och nej dem har samma policy som många andra börjat ha, dem sparar ingen logg.

Bra pris
Mycket bra support
I princip aldrig problem med ej planerade avbrott
Mycket bra hastighet upp/ner och bra pingtider utan packetloss

Ang Bahnhof, så är dem i min mening inget i närheten av vad dem tidigare varit, nu läser och hör man klagomål om vartannat med avbrott, intermittent dåliga hastigheter mm

alright! tack för upplysningen.
Citera
2017-09-26, 09:44
  #17
Medlem
SmyghukareNs avatar
Ownit, och jag antar även Tele2 och BBB använder samma nät.

Har Ownit, använt Tele2 - all trafik går via Stockholm, det vill säga bor du i Malmö, och önskar koppla upp dig mot en server i Lund, går trafiken Malmö-Stockholm-Lund.

Så jag antar att dom leverantörerna fungerar bäst om man inte bor så långt från Stockholm.
Citera
2017-09-26, 18:00
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Ownit, och jag antar även Tele2 och BBB använder samma nät.

Har Ownit, använt Tele2 - all trafik går via Stockholm, det vill säga bor du i Malmö, och önskar koppla upp dig mot en server i Lund, går trafiken Malmö-Stockholm-Lund.

Så jag antar att dom leverantörerna fungerar bäst om man inte bor så långt från Stockholm.

Du blandar nog ihop Tele2 och Telenor.

Tele2 delar inte nät med varken Ownit eller BBB. dem delar däremot stora delar med Telenor då både Ownit o BBB ägs av telenor.

Att trafiken mellan Malmö-Lund skickas via stockholm är dock inget ovanligt, så gör inprincip alla ISPs så länge det inte är inom deras egna nät.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback