• 5
  • 6
2017-10-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronoinspektorXX
Jag kan om jag väljer (vilket jag gör) ta lunch på 30 minuter jag glömmer dock bort hur rik och framgångsrik du är. Det är ju verkligen imponerande och du har ju ett superbra exempel på hur slöseri det vore när man har en inkomst på 30k per timme att laga den själv när tjänstefolk skulle kunna göra det. Det roliga är inte hur rik och framgångsrik du är utan hur du behöver hävda dig och visa för alla andra hur rik du är särskilt när du börjar posta i en tråd där en person som oroar sig för hur hans liv som fattigpensionär kommer att bli. Du har verkligen visat både honom, mig och alla andra fattiglappar i tråden hur cool och framgångsrik du är. Jag gissar att om vi varit på ett engelskspråkigt forum så hade både Bill Gates, Warren Buffett och Mark Zuckerberg kommit in för att dunka din rygg för hur bra du är på att visa hur fattiga majoriteten är. Eller kanske inte då de är lite bättre på att förstå världen fungerar och de har antagligen inte samma behov att visa sig rika och coola, vilket man givetvis kan lägga en psykologisk analys på behovet av att bevisa.....

Du som försöker bortförklara dig för du är så fattig du inte ens har råd äta lunch ute. Och är du som försöker inbillda dig själv att du inte är fattig och 5k per månad i mat skulle vara väldigt mycket och lyxigt.

Enda jag kommentera i tråden var att 5k per mat inte är en stor kostnad.

Du som inte ens koll i verkligheten på din egen klass. Du kanske skulle testa gå ut äta lunch en gång och se verkligheten hur många som faktiskt äter lunch ute och inte ser det som lyx sak utan helt standard sak.

Sedan bara patetisk när boskapklass endast vet 3 kända namn. Och sanningen är dom tjänar just sina pengar på boskapklass. Kanske ska informera att dom har väldigt stor mängd PR folk bakom sig just för analysera vad dom säger. Så dom kan ändå inte prata fritt för inte riskera stort fall av aktievärde.

Enda som vågar säga vad han tycker är Trump, även om han stor PR avdelning bakom sig som ändå hindrar han hel del säga saker helt fritt.

Vissa fattar inte ens sådana simpla saker, bara sådan skitsak Anders Borg lyckades göra en blötkväll en enda liten gång blev extrema nyheter och värsta top ämnen för boskapsklass. Vilket tvingade bort han från flera uppdrag, en skit sak bara boskapklass reagerar över.
Citera
2017-10-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Du som försöker bortförklara dig för du är så fattig du inte ens har råd äta lunch ute. Och är du som försöker inbillda dig själv att du inte är fattig och 5k per månad i mat skulle vara väldigt mycket och lyxigt.
Jag har råd att äta ute varje dag men väljer av orsaker som jag redan redovisat att inte göra det och som jag redan skrivit så accepterar jag att jag enligt din definition skulle vara fattig. På plussidan så slipper jag bo ett arabland (hur värderar man det?)

Citat:
Enda jag kommentera i tråden var att 5k per mat inte är en stor kostnad.
Visst som multimiljonär så går du in i en tråd som handlar om en eventuell framtida fattigpensionär och spelar Allan och visar hur rik du är, det är verkligen imponerande och visar vilken förståelse du har för hur världen ser ut :-)

[quote=syserror|62112286 Du som inte ens koll i verkligheten på din egen klass. Du kanske skulle testa gå ut äta lunch en gång och se verkligheten hur många som faktiskt äter lunch ute och inte ser det som lyx sak utan helt standard sak.[/QUOTE] Jodå jag äter ute ett antal ggr per månad då jag är ute på förrättning det är ok, men inte så omvälvande att att jag skulle välja att göra det när jag sitter på kontoret, jag ser det inte som en lyx utan det är en funktion av arbetet.

Citat:
Sedan bara patetisk när boskapklass endast vet 3 kända namn. Och sanningen är dom tjänar just sina pengar på boskapklass. Kanske ska informera att dom har väldigt stor mängd PR folk bakom sig just för analysera vad dom säger. Så dom kan ändå inte prata fritt för inte riskera stort fall av aktievärde.
Jag observerar att ingen svensk väldigt rik kommit in i tråden för att duka din rygg....

Citat:
Enda som vågar säga vad han tycker är Trump, även om han stor PR avdelning bakom sig som ändå hindrar han hel del säga saker helt fritt.
Där får jag hålla med dig till viss del Trump verkar verkligen säga vad han tycker på gott och ont jag är däremot lite tveksam till att någon PR-avdelning har något med hans uttalande att gör (då borde de få sparken).

Citat:
Vissa fattar inte ens sådana simpla saker, bara sådan skitsak Anders Borg lyckades göra en blötkväll en enda liten gång blev extrema nyheter och värsta top ämnen för boskapsklass. Vilket tvingade bort han från flera uppdrag, en skit sak bara boskapklass reagerar över.
Jag kan ha vissa åsikter om den publiceringen men jag förstår inte kopplingen till den här diskussionen.
Citera
2017-10-21, 18:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Att billigare laga mat beror på låg inkomst, men när ens tid är värd över 30k per timme skulle man inte slösat tid på göra tjänstefolk jobb.

Vi får verkligen känna oss hedrade här på Flashback över alla timmar du lägger ner på oss i forumet, med tanke på dessa timpriser...
Citera
2017-10-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vi får verkligen känna oss hedrade här på Flashback över alla timmar du lägger ner på oss i forumet, med tanke på dessa timpriser...

Eller kanske vissa är effektiva och kan göra multitasking, så kan fortfarande skriva på FB oavsett sitter på toa eller ligger i pool. Sedan minut efter lägga massa Trade och tjäna pengar. Oavsett kommer ändå ha några miljoner om året utan behöva lyfta ett finger.

Så hela mening är tjäna pengar oavsett vad jag gör eller inte gör. Dock gör jag inte ofrivilliga saker utan få fullt betald för min tid. Sedan beräknar jag det långsiktigt alltid med.
Citera
2017-10-21, 23:33
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
5500kr att betala hyra, mobil, bredband, mat, försäkring osv en månad räcker för oxfilé varje dag?

Tja, du får väl djupfryst oxfilé för 200 kr/kg eller så, och pensionärer är ofta inte så stora i maten, så den bör räcka till tio måltider. Nog har man råd med 600 kronor i månaden till oxfilé, om man någon anledning tycker att man måste äta det varje dag. Det är ju betydligt billigare än att röka, snusa eller vara alkis.

Inte för att jag skulle vilja leva på 5500 kronor i månaden, men nog går det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in