Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-09-08, 01:29
  #85
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lol, så din erfaren av psykopater var alltså alla odiagnosticerade människor som du själv ogillat och klassat som psykopat? Alltså nivån på flashback...

Lollillollipop, my boy lolipop, https://www.youtube.com/watch?v=I1OYZ1PZtV0

Koncentrera dig - jag föredrar ASPD före ISPD
Citera
2017-09-08, 01:52
  #86
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
De flesta människor har nog aldrig "på riktigt" träffat på en med borderline, även om många av oss "tror" att vi har, så har vi nog inte det. Jag tror det de flesta känner är inget hat men en rädsla, den där insikten att det är nog mer VÄRRE än det lilla man tror sig veta.

När jag tänker på borderline, tänker jag på våld och aggressivitet, som att det är människor som skulle kunna rättfärdiga att göra andra illa (fysiskt/psykiskt). En sån människa känns hotfull.

Finns många olika stadier och former av samma diagnos. En potatis är en potatis även om det finns massor med sorter. Get it? Bra.
Citera
2017-09-08, 01:56
  #87
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Borderliners är våldsamma(inte nödvändigtvis fysiskt våld) och aggressiva. Det dom gör är just att rättfärdiga abusive beteende men visst varsågod, var "fördomsfri", inled ett förhållande och se all din självrespekt flyga åt helvete.

Vill tillägga väldigt explosiva då de går från 0 till 100 på en sekund och går in i någon sorts trans innan de lugnat sig vilket kan var från 1 minut till timmar. I det tillståndet finns det inget man kan säga för att lugna ner det och flesta kliar sig på huvudet och undrar vad fan diagnosen rablar om.
Citera
2017-09-08, 10:14
  #88
Medlem
godhetsapostelns avatar
Borderline var i många år en ren slaskdiagnos. Åren 1980-2000 så fick i princip alla människor där man inte kunde sätta fingret på vad det var för fel diagnosen borderline (observera att psykiatrin inte har slutat med dessa dumheter. Idag har man bara bytt till bipolär 2-5).

Sålunda har jag faktiskt träffat en del som tidigare diagnoisticerats som borderline men senare blivit omdiagnosticerade. Framför allt med asperger/autism.

Borderline var och är dåligt/luddigt diagnosticerat precis som ADHD och bipolär typ 2 till 562. Diagnoser ställs inte på vetenskaplig grund och ibland av läkare som är idioter (på riktigt alltså). Vetenskap innebär att man t.ex. gör magnetröntgen. Att bara sitta och gissa utifrån patientens handlingar och patientens egen utsago är inte vetenskap utan att framkasta hypoteser.

Människor med borderline är naturligtvis inte på ett sätt. Alla är olika. Skoven kommer olika tätt och det är naturligtvis lättare att leva med vissa än andra.

Nu skall jag framlägga en avskyvärd teori. Jag undrar om livet för just kvinnor med borderline (är mest kvinnor) inte var enklare förr när mannen eller föräldrar kunde ge dom en omgång. Jag är inte för våld men på den tiden fanns det åtminstånde någon som brydde sig om dom.

Idag skall man klara sig själv (inte heller psykvården finns där) på gott och ont. Ingen bryr sig om du skaffar en ansiktstatuering och förstör hela ditt liv.

Idag kan en alkoholmissbrukare ligga i en snödriva. Och om han säger att han vill ligga kvar där kan polisen inte ingripa. På 70-talet hade man kört honom till torken för tvångsvård.
Citera
2018-02-01, 18:51
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinkmink
Jag skulle inte kunna säga det bättre själv. Det känns som att det finns många som får det att låta som att de inte haft något val. Är det för jobbigt (och ja, det är skitjobbigt ibland) så är det bara att gå. Raka vägen åt andra hållet.


Föklara för mig hur man stänger av sina känslor och "bara går" när borderlinehoran kidnappat dina barn?
Citera
2018-02-01, 19:00
  #90
Medlem
Känns lite som att hälften av Sveriges befolkning har borderline numera, kanske lite av en ursäkt för att bete sig som ett äckel helt enkelt?
Citera
2018-03-18, 13:48
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazzzu
Känns lite som att hälften av Sveriges befolkning har borderline numera, kanske lite av en ursäkt för att bete sig som ett äckel helt enkelt?


Feminister
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback