Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-01, 09:01
  #1
Medlem
Tja!
Tatuerade en tatuering på min hand igår så går ej täcka med en tröja eller så för att undvika från solen någon här som vet vad jag bör göra?
Citera
2017-09-01, 09:51
  #2
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Tja!
Tatuerade en tatuering på min hand igår så går ej täcka med en tröja eller så för att undvika från solen någon här som vet vad jag bör göra?

Det borde du ha tänkt på igår.
Citera
2017-09-01, 10:19
  #3
Medlem
Varför täcka den från solen? Så länge du inte steker handen borde den inte blekas så värst...
Citera
2017-09-01, 10:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Varför täcka den från solen? Så länge du inte steker handen borde den inte blekas så värst...


Jobbar som lastbils mekaniker oftast utomhus så kommer antagligen få mycket sol på den.
Citera
2017-09-01, 10:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Jobbar som lastbils mekaniker oftast utomhus så kommer antagligen få mycket sol på den.

Då bör du snarare försöka undvika smuts, köp plasthandskar. Vill du täcka den för solen så dra på en arbetshandske över.
Citera
2017-09-01, 11:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Då bör du snarare försöka undvika smuts, köp plasthandskar. Vill du täcka den för solen så dra på en arbetshandske över.

Kan man ha arbets handsken utan att den irriterar skadar tatueringen? Kanske kräma in sen plast på den o sen handsken
Citera
2017-09-01, 11:09
  #7
Avstängd
Haverisms avatar
Varför bestämmer man sig för att tatuera sig på händerna när man arbetar som grovmekaniker?

Varför skaffar man sig överhuvudtaget tatueringar på synliga ställen som ansikte, hals eller händer? Är det någon form av idiotuppmärkning?
Citera
2017-09-01, 12:57
  #8
Medlem
Motorolja eller hellre lite tjockare växellådsolja ger bra solskydd, man blir inte solbränd där man smörjt på.
Citera
2017-09-01, 15:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omakha96
Kan man ha arbets handsken utan att den irriterar skadar tatueringen? Kanske kräma in sen plast på den o sen handsken

Yes! Kräm sen plast sen handske, se till att byta plasthandsken och tvätta av ett par gånger per dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback